Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring gevraagd

Discussie gestart

TondeG

Even een berichtje van mij. Ik ben nu 5 dagen onderweg en heb geen ipad en op mij BB een bericht verzenden is ook lastig. Nu achter een computer in BW in Bryce. De hele route qua rijden was een beleving sommige stukken waren mooi van lelijkheid maar had ik niet willen missen.
Ik doel op LAX- Ontario- Kingman( een zeer leuk plaatsje)- GC

In een woord fantastisch. Gisteren de GC bezocht en een gedeelte de Bright Angel trail gelopen, mijn zoon wilde wel naar Indian Garden maar hij wist niet waar hij aan begon, achteraf was hij blij, aleen zei hij dat niet met zoveel woorden , herkenbaar? Was wel een mooie trail. Vanmorgen na eerst de HB bezocht te hebben daarna de Lower AC gedaan om 10.20 gingen we naar binnen en het was zo mooi, wat een kleuren. Daarna naar Bryce gereden wat een mooie route ! Bryce is echt schitterend en wanneer puf zon naar de sunset.

Over Alamo zal ik wel wat schrijven wanneer ik terug ben of misschien wel over USA reisen.de, komt er op neer dat ik niet de wagen heb die ze me hebben beloofd omdat een standard SUV bij usa reisen niet de zelfde standard heeft als een standard SUV in LAX.

Morgenochtend eerst de Navajo loop Trail in combo met de Q Garden Trail en dan door naar Zion.

groet Ton 
#181 - 01-07-2012, 03:58 uur

Marianne

Klinkt goed Ton, veel plezier nog!

En kinderen moet je inderdaad zo nu en dan tegen zichzelf beschermen, heel herkenbaar. ;)
Ik hoop dat jullie nu wel een goede en voldoende grote wagen hebben?

Marianne
#182 - 01-07-2012, 08:59 uur

Old Faithful

Geniet ervan.
#183 - 02-07-2012, 22:41 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Veel plezier nog!

Ons werd aangeraden door dollar een SUV te nemen, terwijl wij nu een Chrysler Tourer & Country reden welke veel ruimer was en ook erg luxe. Wellicht niet voor Amerikaanse begrippen.

De rental maatschappijen moet je inderdaad mee oppassen, ze naaien je zo een oor aan. In 2009 heeft een vriend van mij een schadeclaim van meer dan 2000 dollar gehad voor een kapotte koplamp wegens een aanrijding in Vegas. Alles terplekke netjes geregeld maar toch een claim.

Dit jaar gingen wij (gisteren) de auto inleveren. Bij vertrek hebben we geen kaartje gekregen om de schade op te nemen. Aangekomen downtown San Francisco bij dollar, is deze dicht op 4th. Maar het contract geeft aan dat we daarheen moeten. Worden we doorgestuurd naar het vliegveld 30 kilometer verderop.

De beste man daar vroeg of wij onderweg een ander achterwiel gemonteerd hadden. Nouja, lijkt me niet?
Vervolgens mochten we 544 dollar konden aftikken. Natuurlijk nee gezegd en duidelijk gemaakt dat we alleen 1 tank benzine moesten betalen. Of we dat dan konden regelen bij het loket. Prima, wij daarheen, zelfde verhaal gedaan. Kon de medewerker het contract niet sluiten want we moesten hem downtown inleveren. Ja meneer, die is dicht en verwees ons door. Het kost ons al tijd en een treinkaartje etc. terug en het geduld raakt op.

Manager erbij. Weer het verhaal gedaan. Manager tikt even wat in op de PC en de andere medewerker krijgt netjes een 0 dollar bonnetje eruit. Kortom (mits het niet alsnog op de cc verschijnt) geen tank benzine hoeven betalen, maar wel een hoop romplslomp voor het allemaal geregeld is.

Dus het komt wel goed, maar je moet goed opletten. ;D
#184 - 06-07-2012, 02:35 uur

koosv

Hier leren we weer van, Dirc.

Ooit kreeg ik via Dollar rent a car een auto met een gratis volle tank die in feite voor 1/4 gevuld was. De medewerker aan de balie wist niet wat te doen, maar maakte uiteindelijk een notitie op het contract (maar dus niet in het systeem). Na inlevering, zag ik veel later dat ik toch extra voor de benzine moest betalen. Uiteindelijk heb ik alles via e-mail kunnen regelen, dat vond ik toch wel positief, ondanks al het gedoe.

De beste ervaringen heb ik met Hertz, de slechtste met Alamo en Dollar vanwege al het gezeur en gepreek als je geen upgrade of extra verzekering neemt, maar het hangt van de balie medewerker af, of van de stand van zon en maan.
Vaak gaat het wel goed.

In 2009 heeft een vriend van mij een schadeclaim van meer dan 2000 dollar gehad voor een kapotte koplamp wegens een aanrijding in Vegas. Alles terplekke netjes geregeld maar toch een claim.

Die 2000 dollar kan volgens mij alleen als je geen verzekering hebt afgesloten, m.a.w. de auto niet van tevoren in europa hebt gereserveerd.
#185 - 06-07-2012, 17:27 uur

TondeG

Ik hoop dat jullie nu wel een goede en voldoende grote wagen hebben?

Marianne

Inmiddels  20 uur terug en we hebben een geweldige vakantie gehad. Ik zou nu een paar dingen anders doen zoals in LA een navigatie systeem nemen. Ik zal tzt een kort verslag maken met ervaringen. Ik ben zeker niet tevreden met usareisen.de die adverteren met de grootste standard SUV terwijl bij de verhuurcenters deze niet te krijgen zijn en dan een kleinere SUV geven. Ik heb in een GMC Terrain gereden, deze is een stuk kleiner dan de Ford. Ik kon voor 500 dollar een groter SUV huren. Het ging maar met mijn lengte van 1.94 was het net aan. Ook bleek dat ruitschade niet was meeverzekerd en koste 90 dollar. Ik heb een mail gestuurd naar usaresien.de en die leggen de verantwoording neer bij Alamo. Ik ben hier nog niet mee klaar en zal hierop zeker reageren.

Ton   
#186 - 19-07-2012, 15:34 uur

Steson

Valt die ruitschade niet onder een RSA (Road Side Assistence) ?? Die moet je er apart bijkopen......
Ook voor lekke banden.
#187 - 19-07-2012, 19:07 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

TondeG

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de adviezen die ik heb gekregen op mijn topic “ervaring gevraagd“  :afro:

Een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik heb de hele route alleen gereden en heb me geen seconde verveeld, wat een variëteit in landschap!

Ik heb wat ervaringen beschreven die natuurlijk heel persoonlijk zijn, ervaringen die goed bevallen zijn en die ik achteraf anders zou doen, ik heb nergens spijt van gehad.

Ik ben in La gelijk de auto op gaan halen bij Alamo. Enigszins teleurgesteld in de maat van de SUV die me min of meer was beloofd. Ik zou geen tweede keer meer bij Alamo een auto huren, misschien ook niet meer een auto huren bij usareisen.de. We zijn daarna direct naar Ontario gereden, nou ja direct. Het heeft een tijd geduurd, we hadden geen navigatie wel een goede kaart maar het gaf toch enigszins problemen om na een lange reis direct in LA de route te vinden naar de Ontario Mills. Verder behalve LA heb je aan een goede kaart voldoende. Daar de andere ochtend geshopt en zijn richting Kingman gereden , voornamelijk route 66 gereden,  Kingman was een leuk als overnachtings adres en een zeer goed hotel Best Western plus  A Wayfarer's Inn and Suites

Betreft de overnachtingen vind ik het een genot om op de parken te slapen. Alle accommodaties waren uitstekend. In Bryce Best Western, Bright Angel lodge bij de GC, een cabin op Curry Village in Yosimety  en in  Springdale  Desert Pearl Inn was top. In San Francisco geslapen in Suites at Fisherman's Wharf, een zeer goede locatie en mooie kamers en in LA in Hollywood Orchid Inn waar je een goed ontbijt krijgt, mooie kamers en een goede locatie. Het had ook wel eens iets minder had gekund, de tijd dat je in je hotel bent weegt soms niet op tegen de prijs. In Page had ik achteraf een boottocht moeten maken, we kwamen om 4 uur aan en vonden het laat maar nu zou ik het zeker wel doen.

Ik vond de lower Antelope canyon een hoogtepunt, de schitterende kleuren en het was adembenemend toen de gids op zijn fluit ging spelen.
De GC is heel mooi, zonsondergang viel tegen maar zonsopgang was weer schitterend met veel dieren die dan actief zijn.  In Bryce was het veel rustiger en hebben we heerlijk kunnen wandelen. We hebben de Najoloop trail en de Queen Garden trail gelopen, fantastisch!
Ik vond het in Zion algemeen te druk veel auto’s  en veel mensen op de trails, de Narrows hebben we einde van de middag gedaan en was schitterend en rustig. In Springdale lekker eten in sportscafe………. In Zion Angels Landing voor 95% gewandeld,  later las ik op het forum dat deze aan het einde pas de moeite waard wasen dat klopt ook wel het eerste stuk is mooi maar gaat via een slinger naar boven zodat variateit op het landschap weinig veranderd, helaas had mijn zoon last van zijn enkel en hebben we alleen de eerste ketting bergopwaarts genomen maar het was een drukte van jewelste om elkaar te passeren, ben dus blij dat ik het laatste stuk in file niet heb gedaan.

De Death Valley was voor mij ook een hoogtepunt, de hitte, kleuren, vlaktes en de stilte was bijzonder en dan lekker in Furnace Creek een bed, ook de route richting Lee Vining was mooi. We zijn toch nog richting Body gereden en hadden ruim tijd, ik heb hier beslist geen spijt van al had ik van te voren dit niet ingepland.

We hebben de route naar Las Vegas via de Valley of Fire en toen terug via Lake Mead genomen, was zeer mooi, zelfs rustiger dan de Death Valley het is omrijden maar zeker de moeite waard.
In de ochtend de Tioga Pass over gereden, was schitterend hoor maar  had een andere verwachting. Als eerste gelopen naar de Giant  Sequoia’s zeker de moeite waard om deze reuzen te zien ook al zijn het er maar een paar, ik zou graag een bos van deze reuzen willen zien. Yosemity is een schitterend park en de busreis naar Glacier point is de moeite zeker waard. We hebben de Panorama trail gelopen die over gaat in de mist trail, het is erg rustig op deze trail zodat je dan werkelijk kan zien hoe mooi het park is. Ik zou goede wandelschoenen beslist aanbevelen en zeker deze trail niet onderschatten! Onderweg nog beren en slangen gezien.

Vanaf Yosimety naar SF is de route ook weer schitterend en zeer afwisselend. SF is een schitterende stad. We hebben ook een paar uur  “the museum of sience”  bezocht en is is de moeite waard om hier een paar uur te verblijven, ligt in het Golden Gate Park. De bekende hoogtepunten bezocht in SF bezocht en daarna door naar LA via de schitterende Highway 1. Ga vroeg weg want het eerste stuk naar bv San Simeon duurt erg lang, neemt 6-7 uur of meer in beslag want je kunt gewoon niet doorrijden. Betreft LA vind ik dat je deze stad niet aan je einde van je vakantie moet bezoeken maar aan het begin, na SF vind ik dit een domper. We hebben een  honkbal wedstrijd bezocht en de Univeral Studio’s en dit was erg leuk, we hadden geen tijd voor een dag strand maar zou ik volgende keer zeker inplannen, natuurlijk is het een bijzondere stad en we hebben veel met de bus en metro gedaan zodat je wel meer gevoel krijgt met de stad maar wij vonden het maar zozo daarom is het beter deze stad aan het begin te plannen. Het leuke was dat ik in het hotel Sus van het forum nog stom toevallig tegenkwam, het was zijn eerste dag. Ik ga eerst maar eens bijkomen van deze  bijzondere reis. ;D  In mijn dromen ben ik al bezig met een rondje Vancouver Island,  Yellowstone etc, wie weet. 

Groet,

Ton 
#188 - 21-07-2012, 13:00 uur

Dirc

Mooi verhaal Ton!

Leuk om te horen dat je stiekem ook al aan het kijken bent naar een volgende reis. Hier hebben wij ook last van ;)
#189 - 21-07-2012, 19:57 uur

TondeG

Leuk om te horen dat je stiekem ook al aan het kijken bent naar een volgende reis. Hier hebben wij ook last van ;)

jij nog gefeliciteerd met je huwelijk. Jij bent helemaal erg. amper terug en je route staat haast al vast, waar je ook gelijk in hebt :-)
#190 - 21-07-2012, 21:44 uur

Dirc

Vast is een groot woord, maar ik vind het zonde om bijvoorbeeld mis te grijpen in Yellowstone omdat ik te laat ben met boeken.
#191 - 22-07-2012, 11:10 uur

Steson

@Dirc

Dat had ik ook met Yellowstone. Vroeg reserveren, kosteloos annuleren kan altijd.
Ik had alleen spijt van Old Faithfull Inn. Klinkt raar, maar we hadden een Queen-bed in de west-wing en dat bleek een soort nonnenkamertje in de kelder. Dat gevoel kregen we in ieder geval..... Het was er heel koud 's nachts (8 september) en het bed was echt geen Queen maar nog smaller !! Heel klein kamertje dus waar je uitkeek op de achterkant (dus veel personeel in de weer). We zaten ook op verdieping -1.
De dag erna zaten we in Lake Yellowstone (hotelkamer) en die was fantastisch !! We hadden ook meer gevoel bij dit hotel......
Kreeg zelfs nog 13 dollar retour (nog steeds onbekend waarvoor).
#192 - 13-10-2012, 11:37 uur

TondeG

Steson, ik heb met bewondering naar je verslag gekeken en wat een mooie foto's. Wat ik heb gezien, hebben jullie in 17 dagen een behoorlijke ronde gedaan. Hoeveel km waren dat. Ik ben ook voorzichtig naar zoiets aan het kijken. Wat zou je zeker de volgende keer overslaan en was 17 dagen te weinig?

Gr, Ton
#193 - 13-10-2012, 15:28 uur

Steson

Fijn dat je met plezier hebt gelezen Ton!!
Wij zouden niets weglaten en nergens langer blijven...... Nou ja, MESA VERDE vonden we een beetje tegenvallen en Bridges NP.
Bridges kost je op zich maar een uurtje met de route die wij reden, maar in MESA VERDE waren we wel minimaal 3 uur kwijt en die hadden we liever toch in Ouray willen besteden..... Je moet in dat park echt best ver rijden voordat je wat ziet (en dezelfde weg weer terug).

De route zoals we die hebben gedaan was PRECIES goed!
Veel mensen zeggen 'hier korter en daar langer', zoals langer in Yellowstone.... Maar ook voor Yellowstone was dit echt precies goed.

Hele kleine tip: tussen Spearfish en Cody kon er wel een overnachting tussenuit. Wellicht Spearfish zelf of Sheridan. Je kan toch meestal pas na 15:00 uur inchecken.

We zijn geen mensen die trails lopen ivm rugklachten.

Het rondje was dacht ik 4000 mile en een echte aanrader, zeker in de herfst!
#194 - 13-10-2012, 21:37 uur

Ferryteel

Hoi Ton en alle anderen,

Dit " draadje"  is waardevoller dan 10 reisgidsen bij elkaar! Locaties, hotels, camera's, auto's, vluchten..... alles komt aan bod.

Grappig om te zien dat er meer mensen zijn zoals ik, die alles zoveel veel mogelijk vooraf willen plannen. En er dan toch (weer) achterkomen dat niet alles gepland kan worden. Volgende week moet ik voor het werk een week naar Chicago. Ik heb de vrije uurtjes al volgepland. Ben benieuwd wat er van terecht komt.

Ton, zou je eens willen kijken naar mijn reisschema? Zie ander topic op  het forum.

Ook voorgenomen om de linkjes te gaan kijken van Marianne, Steson en alle andere.

#195 - 14-10-2012, 11:39 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15