Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaringen en tips gevraagd

Discussie gestart

AndreaChrist

Mijn vriend en ik willen graag van ca 15-9-2012 tm ca 10-10-2012 een reis door het westen maken. Het idee is deze reis in SF te starten en in LV te eindigen. Verder willen we graag Yosemite, Death Valley en de GC bezoeken. Maar verder hebben we nog totaal geen idee hoe dit het beste mogelijk is. Heb over een camper gedacht maar ben er nu wel redelijk zeker van n auto te huren en in hotels oid te overnachten. Het leukst zouden we een mustang convertible vinden, is dit überhaupt wel mogelijk en heeft er iemand ervaring mee?
Ongetwijfeld zijn er onderweg tussen die 2 steden nog tal van andere bezienswaardigheden, iemand suggesties? We vinden alles leuk!
En hoe zit het met accommodatie? Hoe zijn de motels in deze omgeving? Of is het juist beter om hotels te nemen? En moeten die voor genoemde periode vooraf geboekt zijn? Zijn er nog andere overnachtingen mogelijkheden? We houden niet van camperen!
Ik realiseer me dat we wellicht aan de late kant zijn maar dat doen we elk jaar zo en tot nu toe is het altijd goed gekomen maar dat was Azië of Zuid Amerika.

Ben zeer benieuwd naar de reacties
Bij voorraad dank daarvoor

Andrea
#1 - 08-07-2012, 16:12 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Anjer

Hoi,
Wij hebben vorig jaar in april veel ter plekke geboekt (of ernaar toe rijden of laptop en die dag zelf boeken). Eerste en laatste nacht vonden wij wel handig dat die vaststonden en bij bepaalde parken (denk bijv Yosemite) is er ook soms minder keuze.
Sowieso is het handig om alles in google maps te zetten zodat je goed kan zien wat je sowieso wil zien en waar je evt voor uit de weg moet of kan combineren.
Ook is het handig als je zelf voor ogen hebt of jullie lange hikes willen maken want dan zal je voor bepaalde parken meer tijd moeten inplannen.
Ik denk op jullie route is Antelope Canyon ook goed te combineren - vonden wij heel erg bijzonder.
Nemen dit jaar een beetje een andere route maar denk dat dit voor jullie dan iets te ver is (seatle - Glacier National Park - Yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City - Moab - Capitol Reef - Moab)
Oh ja - bij ons was het goedkoper om een navigatie te kopen dan een bij te huren.
Veel plezier!
#2 - 08-07-2012, 16:26 uur

AndreaChrist

Dank je alvast.
Vroeger deden we het inderdaad ook zo dat we ter plekke gingen verzinnen waar we zouden overnachten. Toen gebruikten we de lonely planet (in Azië) is dat ook n handige gids voor USA of heb je betere?
En als je met laptop of tablet op het internet wilt, is natuurlijk best duur in het buitenland. Hoe doe je dat het handigst daar?
#3 - 08-07-2012, 16:34 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Marianne

Je hoeft niet veel te reserveren, maar kijk toch eens wat de mogelijkheden zijn voor Yosemite. Ook bij de Grand Canyon is het vaak vol als je in het park wilt zitten. Zie voor accommodatie in Death Valley en in Grand Canyon Village www.xanterra.com en voor Yosemite www.yosemitepark.com . De LP is een prima gids, maar het is afhankelijk van wat je zoekt in ene gids. Als je nog accommodatie zoekt onderweg is de LP handig. Voor de parken vind ik Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West een geweldige gids.. Verder is het leuk en handig om reisverslagen te lezen.
Ik ben vorig jaar september naar het zuidwesten geweest, en had alles van te voren geboekt. Voor de GC was het toen al heel lastig om nog iets te vinden. Omdat we maar 2 weken hadden en de route vast lag hebben we de rest ook geboekt.
Wat jullie route betreft: wil je niet naar LA en de kustroute doen? Als je begint in SF en via Yosemite en Death Valley rijdt kun je dan Las Vegas bezoeken en via Zion, Bryce en Page naar de GC gaan. Je kunt dan eindigen in Phoenix, maar ook weer naar Las Vegas rijden.
Kijk eens in mijn 2011-verlag om wat ideeën op te doen. Zie voor Yosemite ons 2004/2006 en 2008-verslag.
Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.
Internetten kan op veel plaatsen gratis, zoals bij de MacDonald, en ook in veel motels.

Marianne
#4 - 08-07-2012, 18:07 uur

AndreaChrist

Inmiddels heb ik alweer wat verder gezocht en is de planning toch iets gewijzigd. We gaan er nu van uit dat het SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, bryce, GC en terug vanuit Phoenix wordt.
Ik heb uitgerekend dat dit ca 2500km is waar we ca 20 dagen voor hebben. Is dit te doen?
#5 - 08-07-2012, 19:36 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Wop

Gemiddeld 125 KM per dag?  Makkie! ;-)

Tenzij het miles zijn, maar dan zit je op ong 200 per dag... Dat is voor veel Amerika reizigers geen uitzondering.
#6 - 08-07-2012, 19:55 uur

Marianne

Inmiddels heb ik alweer wat verder gezocht en is de planning toch iets gewijzigd. We gaan er nu van uit dat het SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, bryce, GC en terug vanuit Phoenix wordt.
Ik heb uitgerekend dat dit ca 2500km is waar we ca 20 dagen voor hebben. Is dit te doen?
Dat is wat ik voorstelde, dus ja, dat is zeker te doen in 20 dagen.
Probeer het eens van dag tot dag uit te schrijven, dan krijg je ook een idee van hoeveel tijd je overal hebt. Hebben jullie al een idee wat jullie willen doen n de parken, en hoeveel tijd jullie voor de steden uit willen trekken?

Marianne
#7 - 08-07-2012, 20:24 uur

AndreaChrist

Hoi Marianne
Had het idee van Zion en bryce en dan via Phoenix terug idd al van jouw site gestolen ^-^
Ook dank voor de tip over de reisgidsen en dat we voor GC beter alvast van te voren kunnen reserveren. We wilden eigenlijk eindelijk weer n keer zonder vaste data en zo reizen maar als het niet anders kan...
In SF zouden we wel 3 nachten willen zitten, daar zijn we eerder geweest (18 jr geleden?) en willen het graag nog n keer opnieuw beleven. In de parken willen we wel wat wandeltochten maken dus ik ga zeker je site checken.
Wat mijn vriend graag wil weten is of het wel de meest geschikte tijd is. Ik denk van wel, qua temp en begaanbaarheid van diverse hoger gelegen wegen. Klopt dit n beetje?
Heb vluchten gevonden bij UA, €650 is dat n normale prijs?

Ik ga verder aan de slag met al jullie antwoorden.

Thanks iedereen voor het delen van je ervaring. Ik kom snel weer terug om te delen wat het geworden is en natuurlijk als ik nog vragen heb
#8 - 08-07-2012, 21:45 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

allard

Citaat
Bij voorraad dank daarvoor
Wat klinkt dat leuk! Werk je soms op een advocatenkantoor?  ;)
Citaat
We wilden eigenlijk eindelijk weer n keer zonder vaste data en zo reizen maar als het niet anders kan...
Het kan zeker anders. Het is maar wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Wij hebben gedurende onze zes USA reizen nooit meer geboekt dan de tickets, de huurauto en de 1e overnachting (dat laatste is tegenwoordig verplicht). Jullie reizen buiten het hoogseizoen en dan is het niet zo'n must. Tenminste indien je je wat flexibel op wilt en kunt stellen. Het kan zijn dat het op de plaats van je voorkeur volgeboekt is. Dan is er in de relatieve nabijheid altijd wel wat. Tegenwoordig is het, met de bijna alom tegenwoordige wifi, een fluitje van een cent om 's ochtends de overnachting voor de komende avond te boeken. Mits je niet van plan bent al te laat aan te komen kan je er zelfs op gokken helemaal niet te boeken en op de bonnefooi te gaan. Wat GC betreft bijvoorbeeld hadden we de laatste reis ook niets geboekt. In Tusayan waren er om 8 uur 's avonds nog redelijk wat kamers vrij maar....., we vonden ze te duur! Voor minder dan de helft van het geld konden we in (het overigens veel gezelligere) Williams terecht en toen hebben we nog maar even een uurtje doorgereden. Nogmaals, het is maar wat je wilt. Wij vinden het geen enkel probleem om eventueel vroeg op te staan en/of laat aan te komen indien de indeling van die dag dat vereist.

#9 - 09-07-2012, 15:49 uur

Hans B

Jullie vertrekken pas 15 september, dat is na Laborday. Daarna zijn alle zomer(school)vakanties in de VS voorbij. Het lijkt mij dat het ook voor de drukkere parken wel moet lukken. Rustig blijven proberen op de sites die Marianne je heeft doorgegeven en anders een eindje buiten het park.
Yosemite : El Portal of Oakhurst
Grand Canyon : Tusayan of Williams (Highlander Motel van twee Belgen)
#10 - 09-07-2012, 16:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AndreaChrist

Jullie vertrekken pas 15 september, dat is na Laborday. Daarna zijn alle zomer(school)vakanties in de VS voorbij. Het lijkt mij dat het ook voor de drukkere parken wel moet lukken. Rustig blijven proberen op de sites die Marianne je heeft doorgegeven en anders een eindje buiten het park.
Yosemite : El Portal of Oakhurst
Grand Canyon : Tusayan of Williams (Highlander Motel van twee Belgen)

ik ga deze zeker bekijken, heb ze namelijk al vaker voorbij zien komen in dit forum.
We vertrekken pas 18 of 19 september en gaan 10 of 11 oktober terug en zitten dus pas begin okt in de GC zal toch wel lukken dan?
Thnx voor je info!
#11 - 09-07-2012, 17:26 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

AndreaChrist

Citaat
Bij voorraad dank daarvoor
Wat klinkt dat leuk! Werk je soms op een advocatenkantoor?  ;)

Nee hoor, ben gewoon netjes opgevoed  ;)
Citaat
We wilden eigenlijk eindelijk weer n keer zonder vaste data en zo reizen maar als het niet anders kan...
Het kan zeker anders. Het is maar wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Wij hebben gedurende onze zes USA reizen nooit meer geboekt dan de tickets, de huurauto en de 1e overnachting (dat laatste is tegenwoordig verplicht). Jullie reizen buiten het hoogseizoen en dan is het niet zo'n must. Tenminste indien je je wat flexibel op wilt en kunt stellen. Het kan zijn dat het op de plaats van je voorkeur volgeboekt is. Dan is er in de relatieve nabijheid altijd wel wat. Tegenwoordig is het, met de bijna alom tegenwoordige wifi, een fluitje van een cent om 's ochtends de overnachting voor de komende avond te boeken. Mits je niet van plan bent al te laat aan te komen kan je er zelfs op gokken helemaal niet te boeken en op de bonnefooi te gaan. Wat GC betreft bijvoorbeeld hadden we de laatste reis ook niets geboekt. In Tusayan waren er om 8 uur 's avonds nog redelijk wat kamers vrij maar....., we vonden ze te duur! Voor minder dan de helft van het geld konden we in (het overigens veel gezelligere) Williams terecht en toen hebben we nog maar even een uurtje doorgereden. Nogmaals, het is maar wat je wilt. Wij vinden het geen enkel probleem om eventueel vroeg op te staan en/of laat aan te komen indien de indeling van die dag dat vereist.
Wij zijn in principe heel flexibel en ik ben ook heel blij met je antwoord, vind ik 'n stuk minder stress zo zonder reserveringen.

dank!
#12 - 09-07-2012, 17:30 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Marianne

Ik vind het juist minder stress om te reserveren; je hoeft je niet te haasten aan het eind van de dag als je weet dat er een kamer voor je vrij is. Je hebt over het algemeen meer keuze als je tijdig reserveert, goedkoper en dichter bij de parken. Probeer eens een datum in oktober op www.xanterra.com; als er overal iets vrij is, is het geen probleem, maar als dat niet zo is, zou ik toch eens na gaan denken of reserveren niet handig is. Tusayan of Williams kan ook, maar het is echt heerlijk om aan de rim te zttten, en niet meer de auto te hoeven pakken. Als je zelf boekt kun je vrijwel overal kosteloos annuleren, dus je blijft flexibel.
De eerste keren dat wij gingen hebebn we nergens gereserveerd, maar we hadden toen 5 weken de tijd, en konden alles op ons gemak doen. Met minder tijd en een druk programma is de flexibiliteit al wat minder.

Marianne
#13 - 09-07-2012, 17:59 uur

AndreaChrist

Ik vind het juist minder stress om te reserveren; je hoeft je niet te haasten aan het eind van de dag als je weet dat er een kamer voor je vrij is. Je hebt over het algemeen meer keuze als je tijdig reserveert, goedkoper en dichter bij de parken. Probeer eens een datum in oktober op www.xanterra.com; als er overal iets vrij is, is het geen probleem, maar als dat niet zo is, zou ik toch eens na gaan denken of reserveren niet handig is. Tusayan of Williams kan ook, maar het is echt heerlijk om aan de rim te zttten, en niet meer de auto te hoeven pakken. Als je zelf boekt kun je vrijwel overal kosteloos annuleren, dus je blijft flexibel.
De eerste keren dat wij gingen hebebn we nergens gereserveerd, maar we hadden toen 5 weken de tijd, en konden alles op ons gemak doen. Met minder tijd en een druk programma is de flexibiliteit al wat minder.

Marianne

daar zit natuurlijk ook weer wat in.
moeilijke beslissingen allemaal, maar de tip om even wat accommodaties op te zoeken voor bv begin oktober is wel slim.

ik ga nu snel eerst gidsen en kaarten aanschaffen en definitieve route bepalen, dan bekijken wanneer we ongeveer ergens zijn.

weederomdank voor je hulp
#14 - 10-07-2012, 01:25 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Dirc

Ik ben het eens met Marianne. Afgelopen maand alle overnachtingen gereserveerd. Dit heeft verschillende voordelen vind ik:
-Je bent zeker van je overnachting
-Geen stress aan het einde van de dag
-Je hebt aan het begin van de dag meteen een begin en eindbestemming

Nadeel is natuurlijk dat je niet ergens langer kunt blijven als het bevalt. Dit kan vaak toch niet in de parken omdat deze volgeboekt zijn.

Mijn uitdaging komt volgend jaar of het jaar erna:
Een reis waarbij de afstand iedere dag niet meer is dan 100-200 kilometer  ;D Dit beperkt de mogelijkheden natuurlijk, maar er is voldoende te zien.
Of een andere mogelijkheid: Een reis naar NY, Vegas etc.. zonder huurauto (dus alleen vliegen en openbaar vervoer).

Maar goed daar zal ik dit topic niet mee vervuilen  ;)
#15 - 10-07-2012, 08:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15