Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Familie RV trip Juli

Discussie gestart

Hans B

Nee hoor je hebt geen verkeerde indruk van SFO, het is een prachtige stad.
SFO = camper ophalen kost je minimaal een 1/2 dag: uitleg, video, papierwinkel.
SFO = een ritje met de cable car, maar verkijk je niet op de lange wachtrijen.
SFO = wandelen over de Golden Gate, maar deze ligt toch nog wel een eindje uit het centrum.
SFO = Alamo Square, Golden Gate park, Chinatown, Fishermans Wharf, Girardelli, Lombard Street, etc.. zijn toch nog maar enkele basics.

Monterey = Sea Aquarium, erg mooi voor een uurtje of 3 á 4.
Las Vegas = helaas te weinig tijd.
Zion = helaas te weinig tijd
Bryce = sprookjesachtig mooi, zie ik helemaal niet.

Ik hoop dat je nog een keer in de gelegenheid bent om de andere highlights te zien.
#16 - 03-01-2011, 18:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tonwes

Bewust LV grotendeels en Bryce in zijn geheel geskipt, het leven is keuzes maken... Camper ophalen (en naar Monterey rijden) staat nu inderdaad een halve dag voor gepland, Monterey voor 1.5 dag. Ik begrijp dat je Monterey zou skippen en gelijk naar Yosemite zou rijden, wat coast lijkt ons toch fijn maar wie weet besluiten we daar toch nog wat ruimte uit te halen... De pretparken in Monterey willen we maar even bewaren tot San Diego/LA, dan zien we wel waarmee we de kinders een plezier doen.

Met een middag/avond en een volle dag+avond Zion hoop ik dat we daarvan toch nog voldoende kunnen zien. Alternatief is alleen aandoen voor de lunch en in één dag LV->Page. Dit geeft dan zowel in Page als in MV/GC een dag langer, maar dat is weer een rit van 5 uur en wel een dag na de rit naar LV.

Dus inderdaad met het overslaan van LV, Bryce, Arches, meer GC, en nog veel meer LA resteert een prima basis voor een volgende vakantie.

Begrijp ik uit je ietwat cynische reactie dat het schema ondanks de tijdsbeperkingen redelijk haalbaar is?

Groet, Ton
#17 - 03-01-2011, 19:52 uur

Marianne

Ton,
Ik begrijp niet waarom je nu Zion alleen voor de lunch zou willen doen, en meer tijd bij MV wilt doorbrengen. Voor MV is een overnachting voldoende, je hoeft ook pas 's middag uit Page te vertrekken - wat je tijd geeft voor Antelope canyon in de ochtend/tegen het middaguur.
Ik zou denk ik Monterey overslaan om elders meer tijd te hebben, maar dat is een persoonlijke keuze. Verder vond ik de route die je om 16.39 uur gepost hebt prima.

SF is een mooie stad, je zou een halve dag kunenn fietsen (zie ons 2008-verslag). Alcatraz hebben wij met onze kinderen gedaan toen ze 7 en 9 waren, en we waren daar allemaal van onder de indruk. Jammer genoeg was er toen nog geen audiotour in het nederlands, maar tegenwoordig is die er wel. Een aanrader.

Marianne
#18 - 03-01-2011, 20:08 uur

tonwes

Marianne,

Ik denk dat ik hem (voorlopig...) maar zo houd.

Suggestie om Zion dan maar geheel te skippen kwam voort uit Hans' zijn reactie dat 2 dagen te kort was in Zion, en ook jij noemde het een prima plek voor de kinderen. Als de 2 dagen dan onvoldoende zijn, dan wellicht helemaal niet en een dagje extra in Yosemite, Page, of MV/GC.

Voor wat betreft MV heb jij twee keer genoemd dat 4h voldoende is. Ik hoor ook mogelijkheden om daar in de buurt Native Americans te bezoeken. Ook schijnt het een perfecte plek voor een ritje te paard te zijn. Ik zal met (met reisverslagen en het forum, met Lannoo en LPlanet) verder verdiepen. Wie weet komt er nog wel een dagje Page bij en een dagje MV af...

Allen dank!

Ton
#19 - 03-01-2011, 20:24 uur

Marianne

Twee nachten Zion is mooi hoor, ik denk dat Hans niet op heeft zitten letten (sorry Hans  ;)).

Ik val blijkbaar in herhalingen, maar ben dus wel consequent. Als je in MV een tour wilt doen, of wilt gaan paardijrden heb je meer tijd nodig, maar 2 nachten zijn sowieso niet nodig, zeker niet als je die tijd beter ergens anders kunt besteden.

Marianne
#20 - 03-01-2011, 21:35 uur

leendert en maria

tav Alcatraz: onze kinderen (12 en14) waren hier ook erg van onder de indruk. Thuis eerst 'Escape from Alcatraz' gekeken, maakte het nog indrukwekkender. Zou ik zeker nog eens overwegen.

Monterey: "wellicht gewoon op het strand". Ik hoop dat je bedoelt een strandwandeling oid maar lui zonnen hoef je niet op te rekenen hoor! Net als in SF, vrijwel altijd rond de 16 graden in de zomermaanden, jas mee! In Monterey zijn de zeehonden wel erg leuk om te kijken. Verder is de kustweg inderdaad mooi maar wij waren het na bocht X ook wel wat zat. Zeker als je al eens in Ierland of een ander land mooie kusten hebt gezien is het het overwegen waard om het te laten. Als ik het goed heb (?) is Big Sur het gedeelte tussen Monterey en San Simeon en dus nog een stuk zuidelijker rijden. Van San Simeon naar Mariposa in Yosemite was dik 4 uur rijden over een slaapverwekkende, saaie route. Tja, keuzes maken, lastig...

Maria
#21 - 03-01-2011, 22:02 uur

Hans B

Misschien heb ik niet zitten opletten, maar dit is gepost.

di 12-7   10. In de ochtend naar Zion
wo 13-7   11. Zion

Als je 's ochtends uit LV vertrekt ben je met een camper toch nog wel even langer dan 2 uurtjes aan de rit. In feite heb je dus één volle dag en dat kan, maar houdt niet over.

Onderstaande heb ik uit ons reisverslag van 2009 gehaald.

's ochtends alles opgeruimd, ingepakt en nog een was gedraaid, water gedumpt en getankt.
1200      vertrek Las Vegas             60.115
1415 – 1530   Mesquite   welcome center internetten      
1815      Springdale   campground            60.285
#22 - 04-01-2011, 10:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tonwes

Zie net dat de dag die ik in SFO ben, de 4-th of July is. Fishermans Warf zal gesloten zijn, Chinatown wellicht ook niet de beste bestemming voor die dag.

Iemand suggesties?

Ton
#23 - 05-01-2011, 22:40 uur

Hans B

4 juli is niets gesloten.
's avonds groot vuurwerk boven de baai.
Probeer een plaatselijke krant te krijgen met de bijzodnerheden (parade, etc..)
#24 - 06-01-2011, 09:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15