Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

First Snow highlands Colorado!

Discussie gestart

marleencolorado

Avon, Colorado : Gisterochtend vroeg ging mijn vriend de deur uit, om daarna gelijk weer terug te komen: dit moest ik zien, de eerste sneeuw in Colorado. Avon ligt vlak bij Vail, mijn vriend woont aan de noord kant van het dorp in Wildridge resident area, dit is ongever 8000 ft hoogte. Avon ligt op bijna 7500 ft. Eind september is erg vroeg, normaal is de eerste sneeuw eind oktober pas te zien en zeker als je weet dat het afgelopen maandag echt nog zomerweer was. Dus echt van zomer naar winter, herfst helemaal overgeslagen.....al voorspellen ze wel dat komende week de sneeuw zal smelten en toch een beetje herfst wordt. Hier wat foto's van het uitzicht van zijn huis.

Foto 1: Maandag 18 september: in het weekend is de eerste sneeuw gevallen in Beaver Creek ski area. Mooie zonnige dag


Foto 2 en 3: Donderdag 21 september: Zeker 7 centimeter sneeuw gevallen 's nachts - zo slecht weer dat je beaver creek niet eens kunt zien.




Foto 4 en 5: Vrijdag 22 september: nog meer sneeuw gevallen. ik heb geprobeerd de foto's van het de zelfde plek te maken zodat je goed het verschil ziet.




Wij gaan dit weekend naar Denver want ik vlieg zondag weer naar Nederland. We vertrekken vanmiddag, nu maar hopen dat Eisenhouwer tunnel en Vail pass een beetje begaanbaar zijn, want daar zit je toch al op 11000 ft.

Marleen.


#1 - 22-09-2006, 21:28 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Anouk

Jeetje nou al :D

En hier word het later het jaar in steeds warmer, en daar gaat het eerder sneeuwen.. We moeten toch echt eens wat minderen in ons gebruik (misbruik) van gassen enzo :o


Niet dat dat zo geen mooie plaatjes geeft..
#2 - 22-09-2006, 21:37 uur

Loek


Wij gaan dit weekend naar Denver want ik vlieg zondag weer naar Nederland. We vertrekken vanmiddag, nu maar hopen dat Eisenhouwer tunnel en Vail pass een beetje begaanbaar zijn, want daar zit je toch al op 11000 ft.


En voor dit weekend bestaat er zelfs in Denver kans op sneeuw.  De verwachting is dat vandaag de sneeuwgrens al gaat zaken naar 5500 ft.  Voor mij begint de winter veel te vroeg dit jaar, ik geloof dat ik maar naar Florida verhuis...
#3 - 22-09-2006, 22:29 uur

Verelle

Dat is wel redelijk vroeg, mooie plaatje. Nog niet zo lang geleden was ik in die buurt.
Medio augustus was er een pas in de Alpen afgesloten voor een hele week, wegens de hevige sneeuw val.  Schijnt daar redelijk normaal te zijn dat er sneeuw valt in augustus.

Wij hebben ook wel eens sneeuw gehad midden september in Yellowstone. De week daarna was het weer rond de 20 graden overdag, 's nachts was het wel zo'n 10 graden beneden het vriespunt. Brrrr...
#4 - 23-09-2006, 01:59 uur
In april terug naar Amerika

Wop


En voor dit weekend bestaat er zelfs in Denver kans op sneeuw.  De verwachting is dat vandaag de sneeuwgrens al gaat zaken naar 5500 ft.  Voor mij begint de winter veel te vroeg dit jaar, ik geloof dat ik maar naar Florida verhuis...


Ehhh, Loek?  Je zorgt ervor dat de wegen volgende week wel sneeuw vrij zijn he?  ( korte broeken thuislaten?)
#5 - 23-09-2006, 08:43 uur

marleencolorado

Ben op dit moment in Arvada, Denver. De wegen waren droog, alleen sneeuwde het hoog in de bergen. De weg is nog te warm om de sneeuw te laten liggen, snachts kan het wel voor nare situaties zorgen. Ondanks de voorspellingen is het hier zonnig en droog, wel bewolking maar niet alsof het hier gaat sneeuwen. Morgen en komende week zou het weer warmer moeten worden.....dan ben ik al weg jammer genoeg.

Zeker mooie plaatjes, het is echt een schitterend uitzicht van waar Warner, mijn vriend woont. 'Swinters kun je savonds de lichtjes van de snowcats zien, die de pistes weer klaar maken voor de volgende dag, echt heel erg mooi.
#6 - 23-09-2006, 18:42 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

MattRob

Wat heerlijk om te zien zeg  shiny ! Wij zijn begin dit jaar voor het eerst een weekje gaan skieen in Breckenridge (eerste week januari). Was echt super heerlijk ! Wat een prachtige omgeving. En we zijn ook een dagje naar Vail geweest (zit op je ski-pas inbegrepen). Dat was helemaal een prachtige omgeving. Lekker zonnetje en op bijgaand plaatje zie je hoe het eruit zag. Was echt sprookjesachtig.





Ik heb alweer geboekt volgend jaar met mijn kids (tweeling van 11 jaar), die willen snowboarden. Half februari (in de vakantie). Vlucht naar Denver al geboekt. Nu nog appartement  2006-01 !
#7 - 25-09-2006, 17:31 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

Loek


Ehhh, Loek?  Je zorgt ervor dat de wegen volgende week wel sneeuw vrij zijn he?  ( korte broeken thuislaten?)


Binnen Colorado denk ik dan het wel mee zal vallen, maar dat kan ik voor jullie meer noordelijk gelegen routes niet beloven.  Ik hoorde van buren dst Yellowstone al dicht begint te sneeuwen...
#8 - 25-09-2006, 17:35 uur

GoGriz

Wij hebben de laatste 2 weken al behoorlijk wat sneeuw gehad boven 5000 - 6000 ft, maar nu is het weer mooi en warm (vandaag 25 graden) dus die sneeuw is weer aan het smelten.  Yellowstone zou de volgende week droog, zonnig en relatief warm moeten zijn, alleen woensdag is er een kleine kans op neerslag
#9 - 25-09-2006, 20:46 uur

Glenwood

Wauw, wat een mooie foto's.
Ik had al van mijn schoonvader gehoord dat het gesneeuwd had, maar het is leuk om het even op de foto te zien.
Deze tijd van het jaar mis ik Colorado wel het meest. Die mooie kleuren de eerste sneeuw. Zucht.....

Groetjes Florie
#10 - 29-09-2006, 13:55 uur

DennisH

Ik heb alweer geboekt volgend jaar met mijn kids (tweeling van 11 jaar), die willen snowboarden. Half februari (in de vakantie). Vlucht naar Denver al geboekt. Nu nog appartement  2006-01 !

Lijkt mij ook heerlijk, nu gaan we altijd skieen in oostenrijk/frankrijk. Wat ben je nu zou gemiddeld kwijt aan wintersport in Amerika, is het veel duurder dan Europa ?? (als ik mag vragen).
#11 - 16-10-2006, 13:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15