Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Foto Reis Zuid Westen Oktober 2012

Discussie gestart

Fraaa

Na mijn vorige twee reizen naar the states verkies ik dit jaar weeral voor de U.S of A.
Ditmaal echter helemaal solo, de vorige 2 reizen waren telkens via fox.nl, een groepsreis dus.
Ook wel tof natuurlijk, maar je hebt toch veel minder vrijheid & je zit toch wel vast aan de planning van de groep.

Aangezien fotografie & timelapse mijn uitgangspunt is heb ik vooral de National Parks voorop geplaatst, mijn 50 pagina tellende roadboek is al zo goed als klaar   8)
Om je een idee te geven waar ik op een normale dag mee zal rondzeulen:







Hier is de planning:



Route & Hotels:

•   29/09 Amsterdam / CitizenM Hotel
•   30/09 Las Vegas, NV / Hotel New York, New York
•   01/10 Zion NP / Zion Park Motel / Springdale, UT / 272km
•   02/10 Zion NP / Bryce Canyon / Bryce Canyon Inn / Tropic, UT / 144km
•   03/10 Bryce / Capitol Reef / Days Inn / Torrey, UT / 167km
•   04/10 Arches NP / Motel6 / Moab, UT / 254km
•   05/10 Canyonlands / Motel6 / Moab, UT / -
•   06/10 Mexican Hat / Monument Valley / The View Hotel / Monument Valley, UT / 238km
•   07/10 Monument Valley / Horseshoe Bend / Lake Powell / Best Western Plus / Page, AZ / 203km
•   08/10 Upper Antelope Canyon Tour / Grand Canyon / Red Feather Lodge / Tusayan, AZ / 226km
•   09/10 Grand Canyon / Red Feather Lodge / Tusayan, AZ / -
•   10/10 Grand Canyon / Lake Havasu / Travelodge / Havasu, AZ / 361km
•   11/10 Joshua Tree NP  / Motel6 / Twentynine Palms, CA / 243km
•   12/10 Joshua Tree NP / Motel6 / Twentynine Palms, CA / --------
•   13/10 Joshua Tree NP / Red Rock Canyon SP / Fairfield Inn & Suites / Tehachapi, CA / 300km
•   14/10 Ancient Bristlecone Pine Forest / Motel6 / Bishop,CA / 302km
•   15/10 Death Valley / Panamint Springs Resort / Panamint Springs, CA / 174km
•   16/10 Las Vegas / Planet Hollywood / Las Vegas, NV / 322km
•   17/10 Las Vegas / Terug vlucht / -
•   18/10 Aankomst Schiphol / Amsterdam, NL / -

Alles bij mekaar zo'n 3200km

Auto:

Ford Focus via Eautohuur.be voor 16 dagen, voor 430€ (met Premium pakket)

Vluchten:

30/09 / 9u50 / AMS -> LAX / 11u50
30/09 / 15u30 / LAX -> LAS / 16u40
17/10 / 13:40 / LAS -> ATL / 20:40
17/10 / 22u40 / ATL -> AMS / 13:05

Begin april geboekt voor 772€, vond't niet zo'n slechte deal.

___________________________________________________

Op een 3-tal duurdere hotels na heb ik meestal voor motels gekozen, omdat ik vaak vrij laat (tot zelfs 's nachts) in de parken zal zitten, heel veel luxe heb ik dan onderweg ook niet nodig.
Er zitten er een 2-tal tussen waar mijn twijfels over had nadat ik geboekt had, namelijk't hotel in Page en 't hotel in Death Valley, maar goed... We zullen wel zien waar we belanden  ;D
Ook heb ik nog via Overland Canyon Tours een tour voor Upper Antelope Canyon geboekt om 10u15, volgens hun het beste uur qua licht.

H้t hoogtepunt voor mij gaat waarschijnlijk Canyonlands NP worden.
Via een vriend die in Utah woont ben ik achter de GPS-co๖rdinaten van een toch wel speciale plaats gekomen, "False Kiva".



Kijk er enorm naar uit  >:D
#1 - 08-05-2012, 19:09 uur

Dirc

Mooie reis!

Heb je Yosemite bewust overgeslagen?
Het valt mij wel op dat je overal 'slechts' 1 dag blijft. Is dat voldoende voor fotografie, want ik kan me voorstellen dat je zo niet op de speciale plekken komt voor de foto maar vooral op de plekken waar al 1000 foto's van zijn?
#2 - 08-05-2012, 20:01 uur

Fraaa

Wel, voor ik op je vraag antwoord wil ik even iets verduidelijken.
Ik hou me dus vooral met timelapse fotografie bezig & dan nog meer gericht op astronomie tak daar van.
Hier in Belgi๋ is dat vrji ondoenbaar, tenzij je diep de Ardennen intrekt (wat ik ook vaak doe).
Een paar maanden geleden heb ik mij bezig gehouden met een route uit te stippelen van locaties die mij interessant leken hiervoor.
Ik blijf dus op de meeste dagen maar ้้n dag, maar ik bekijk't dus ook van op een andere manier.

Voor mij is deze reis dus ook niet vergelijkbaar met die van vele anderen, op fotografisch vlak gaat't bijvoorbeeld vooral avond/nachtwerk worden, overdag wordt't vooral rondrijden & op verkenning gaan naar leuke locaties.
Met die locaties hou ik me nu ook al bezig trouwens,
Ook heb ik't voordeel dat de zonsondergang in die periode rond 18-19u ligt, dat geeft me dus 's avonds vrij veel bewegingsruimte om mijn ding te doen.
Het gaat zwaar worden, daar ben ik me ook van bewust, maar ik hoop toch met iets speciaals terug te komen :)

Yosemite heb ik overgeslagen ja, ben er twee jaar geleden geweest & ga zeker nog terug.
Maar voor deze reis moest ik gewoon keuzes maken, dus viel Yosemite dit jaar af.
#3 - 08-05-2012, 21:07 uur

Tet14

Volgnes mij heb je al heel veel info op een ander forum gekregen Fraaa. Houd er rekening mee dat in oktober de zonnestralen niet meer tot op de canyonfloor komen in Upper Antelope Canyon.
#4 - 08-05-2012, 23:12 uur

Fraaa

Volgnes mij heb je al heel veel info op een ander forum gekregen Fraaa. Houd er rekening mee dat in oktober de zonnestralen niet meer tot op de canyonfloor komen in Upper Antelope Canyon.

Klopt ja ;)

Ja Oktober, hopelijk zit't wat mee, zal er toch mee moeten leren leven :)
#5 - 08-05-2012, 23:23 uur

Tet14

Als je zin in een borrel hebt kom dan maar langs op 4 of 5 october in 3 Dogs and a Moose in Moab.
#6 - 09-05-2012, 11:20 uur

Fraaa

Als je zin in een borrel hebt kom dan maar langs op 4 of 5 october in 3 Dogs and a Moose in Moab.

Ik ga't noteren, merci voor de tip!  8)
#7 - 09-05-2012, 12:23 uur

Fraaa

Ik heb nog een wijziging gemaakt, ik heb de overnachting in Tehachapi geannuleerd & er in Bishop twee overnachtingen van gemaakt.
De overnachting in Tehachapi was eigenlijk maar een tussenstop, een beetje overbodig dus.
Op deze manier kan ik Red Rock Canyon State Park op weg naar Bishop even bezoeken en 's avonds in Ancient Bristlecone Pine Forest de melkweg proberen mee te pikken :)
De dag nadien ga'k rondhangen aan Mono Lake, wat eerst dus niet in de planning zat.

Zo ziet't er nu uit:

Route & Hotels:

•   29/09 Amsterdam / CitizenM Hotel
•   30/09 Las Vegas, NV / Hotel New York, New York
•   01/10 Zion NP / Zion Park Motel / Springdale, UT / 272km
•   02/10 Zion NP / Bryce Canyon / Bryce Canyon Inn / Tropic, UT / 144km
•   03/10 Bryce / Capitol Reef / Days Inn / Torrey, UT / 167km
•   04/10 Arches NP / Motel6 / Moab, UT / 254km
•   05/10 Canyonlands / Motel6 / Moab, UT / -
•   06/10 Mexican Hat / Monument Valley / The View Hotel / Monument Valley, UT / 238km
•   07/10 Monument Valley / Horseshoe Bend / Lake Powell / Best Western Plus / Page, AZ / 203km
•   08/10 Upper Antelope Canyon Tour / Grand Canyon / Red Feather Lodge / Tusayan, AZ / 226km
•   09/10 Grand Canyon / Red Feather Lodge / Tusayan, AZ / -
•   10/10 Grand Canyon / Lake Havasu / Travelodge / Havasu, AZ / 361km
•   11/10 Joshua Tree NP  / Motel6 / Twentynine Palms, CA / 243km
•   12/10 Joshua Tree NP / Motel6 / Twentynine Palms, CA / --------
•   13/10 Red Rock Canyon SP / Ancient Bristlecone Pine Forest / Motel6 / Bishop,CA / 498km
•   14/10 Mono Lake / Motel6 / Bishop,CA / --------
•   15/10 Death Valley / Panamint Springs Resort / Panamint Springs, CA / 174km
•   16/10 Las Vegas / Planet Hollywood / Las Vegas, NV / 322km
•   17/10 Las Vegas / Terug vlucht / -
•   18/10 Aankomst Schiphol / Amsterdam, NL / -

#8 - 10-05-2012, 21:41 uur

koosv

Ik kende False Kiva niet.

Het ziet er wel heel mooi uit, met een tamelijk moeilijke doch avontuurlijke tocht ernaar toe, getuige het zeer fraaie en goed samengestelde youtube filmpje hieronder.

Mooie fotografische tips en hoe je je moet voorbereiden en wat je bij je moet hebben voor noodgevallen. In feite zou je ook een spiegeltje moeten meenemen voor noodgevallen (hiermee kan je seinen, en dat schijnt goed te werken).

Searching for False Kiva in Canyonlands National Park
#9 - 10-05-2012, 22:35 uur

Fraaa

Het valt eigenlijk vrij goed mee, ik heb nu al van 2-3 verschillenden mensen die de trail al gedaan hebben een beschrijving gekregen & de GPS co๖rdinaten van de trail zelf.
Via mijn Outdoor GPS moet dat dus vrij goed lukken  8)

Ik weet dus al hoe ik er naar toe moet, waar ik moet parkeren, dat ik genoeg water moet meenemen, moet opletten waar ik mijn voeten plaats, even in't Visitor Center melden dat je er naar toe gaat & dan krijg je nog wat tips van de Rangers, etc...
De trail zelf duurt een 25 เ 30min ongeveer, het eerste grote stuk is vrij makkelijk & ziet er bijna als een promenade uit :)
Het laatste stuk dat is wat moeilijk aangezien je langs de canyonwand een paadje moet volgen waar veel losse stenen liggen, dus goed opletten waar je je voeten plaatst.

Voor de rest, tjah... Ik ga bijna altijd in vrij eenzame gebieden zitten, er kan altijd wat misgaan...
Er bestaat ook zoiets zoals en Spot GPS, daarmee kan je een SOS sturen via satellietsignalen & kunnen ze de hulpdiensten sturen, waar ook ter wereld.

False Kiva zelf lijkt me een vrij magische locatie, een locatie waar je even stil van wordt als je er eenmaal aankomt.
De trail zelf lijkt me dus ook meer dan moeite waard om te doen, het is iets waar relatief bekeken niet veel mensen komen & zal dus ook wel indruk maken lijkt me.
#10 - 10-05-2012, 23:48 uur

koosv

Het is wel goed om je van tevoren goed voor te bereiden. Dat kan ik niet altijd van mezelf zeggen...
#11 - 12-05-2012, 14:18 uur

Tet14

Achteraf voorbereiden heeft idd niet veel zin ;)
#12 - 12-05-2012, 17:40 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2012, 12:49 uur door Tet14 »

allard

@Fraaa: Met die indrukwekkende hoeveelheid apparatuur kan het niet meer mislukken zou ik zeggen.

Indien het accent van je reis op nachtfotografie ligt dan vraag ik me af waarom je niet gaat kamperen. Dan kan je blijven slapen op je werkterrein en hoef je in het donker geen halsbrekende toeren  uit te halen om met apparatuur en al weer veilig "thuis" te komen. Dat kamperen kan je mooi om en om afwisselen met een motel overnachting.

Naar mijn idee is het in oktober absoluut niet nodig om al die motels bij voorbaat te boeken. Amerika is het land van de vrijheid. Why don't you use it? In die periode kan je prima op de bonnefooi rijden en mocht je dat een beetje eng vinden dan kan je 's ochtends altijd nog de overnachting voor die avond boeken met je laptop en wifi.

Ik vraag me sterk af of je die outdoor GPS wel handig gaat vinden. Het is heel wat anders dan navigatie in de auto en dan in een sterk geaccidenteerd terrein zonder wegen en paden ter ori๋ntatie. Geef mij maar een route met steenmannen waar je bij elk "waypoint" visueel contact hebt met het volgende. In de route naar False Kiva is het vinden van de juiste verticale dimensie de "valkuil". Ik hoop echt niet dat je die van plan bent in je eentje te doen. Een terugkeer in het duister lijkt me echt vragen om moeilijkheden.
#13 - 02-06-2012, 19:04 uur

Tet14

Die dagen niet reserveren in Moab is de goden verzoeken. Het zal erg erg druk zijn.
#14 - 03-06-2012, 12:50 uur

Hans B

't Is wel oktober, 't zal een beetje meevallen.
#15 - 03-06-2012, 19:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15