Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fotograferen van de Grand Prismatic Spring in Yellowstone

Discussie gestart

Cees A

Yellowstone bezoekers weten hoe moeilijk het was om de Grand Prismatic Spring in z'n geheel te fotograferen.
Als je bekend was in Yellowstone volgde je de Fairy Falls Trail een stukje en beklom je de heuvel om de Spring van bovenaf te fotograferen.
Deze zelfgemaakte heuvel-trails werden de laatste jaren door steeds meer toeristen gebruikt en dit leidde tot onveilige situaties.
De NPS heeft toen besloten om de Fairy Falls trail uit te breiden en een uitzichtplateau aan te leggen.
Tegelijkertijd heeft men de parkeerplaats bij de trailhead vergroot.
In juli 2017 is de trail en het plateau dat je een mooi uitzicht geeft op de Grand Prismatic Spring, geopend.

Klik hier voor een foto van het uitzichtpunt 
En zo ziet jouw foto van de Grand Prismatic Spring er vanaf dit punt uit

Voor meer info over deze trail zie deze pagina: https://www.yellowstonepark.com/things-to-do/hike-fairy-falls
Beetje naar beneden scrollen, dan zie je een kaartje van de trail.  Bij nr. 2 is het uitzichtpunt.
#1 - 11-09-2017, 10:10 uur

Hans B

Klopt helemaal Cees.
3 weken geleden geweest en rond de Spring gelopen, we zagen mensen 'achter' de Spring op een hoge heuvel staan. Was ik zelf 15jr geleden ook al eens geweest.
We komen over enkele dagen op de terugreis weer bij Yellowstone en nu wil ik doen wat jij schrijft.
Hopelijk is het dan minder druk dan 1 maand geleden. Toen was er voor ons campertje bij de GrPrSp en andere basins nergens plek behalve bij de O.F.
#2 - 12-09-2017, 01:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

We komen over enkele dagen op de terugreis weer bij Yellowstone en nu wil ik doen wat jij schrijft. 
Geluksvogel !!!!!  Toen ik er was waren ze nog volop bezig met die trail, de parkeerplaats en het uitzichtplateau.
Alles was toen nog afgesloten
Ik heb er wel over gesproken met iemand die er aan werkte en in hetzelfde hotel zat als wij, maar ik heb er zelf dus nog niks van gezien.
Nog veel plezier gewenst op het vervolg van je reis.
#3 - 12-09-2017, 09:36 uur

ingrid14

Wij waren hier afgelopen juli. Om iets na 9 hadden we nog plaats op de parking (er werd een bijkomende parking aangelegd maar ook die is te klein)
Je hebt inderdaad een prachtig zicht vanaf het uitzichtpunt maar wat is het hier ontzettend druk.
Toen wij terugkeerden, kwamen we al heel veel mensen tegen. Vanaf de parkweg konden we even later zien dat het platform afgeladen vol stond. Verslag van deze wandeling : https://roadtrip-chicago-seattle.blogspot.be/2017/07/21-juli-yellowstone-np-bozeman.html

Groetjes,

Ingrid
#4 - 16-09-2017, 17:05 uur

Hans B

Helaas helaas.
Ons plan om een aantal dagen in Yellowstone te zijn is op niets uitgelopen.
Een enorm koufront vanuit het noorden zorgde voor winterse omstandigheden 48u regen en sneeuw boven 6500ft + vorst.
Hierop waren wij niet ingesteld. We zijn gevlucht en nu een week later wat aan het bijkomen rijdende richting het warme  Moab.

Dag 1 Beartooth hwy + Mammoth droog maar koud
Dag 2 weg Mammoth - Norris afgesloten dus moeten omrijden via Tower. Gezien Tower (droog) Dunraven Pass regen Canyon stromende regen
Dag 3 De Beartooth pass al afgesloten ivm sneeuwval en vorst.
Op het programma stond Norris maar geskipt aanhoudende regen en kou (vorst), dus probeerden we het nog even richting O.F. regen sneeuw regen. Snel kort kijkje bij O.F. spoot 25min te laat evenals vele anderen zijn wij daar bijna bevroren. Snel het park uit. Langs de Grand Tetons niets van gezien zo'n zware bewolking.

Maar er komt vast nog wel eens weer een kans.
#5 - 19-09-2017, 03:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pino

OK, gaat in het mapje "Yellowstone 2019 of 2020".
#6 - 04-10-2017, 18:12 uur

Hans B

Zal vast 2019 worden voor mij.
#7 - 06-10-2017, 04:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15