Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

gc naar zion?

Discussie gestart

houtsmaaa

Omdat wij niet bekend zijn in deze gebieden plannen we veel via google maps maar nu vroeg ik me af of je beslist via page moet rijden of kan dat ook anders? Is het verstandig om daar te overnachten of is het in 1 keer te doen? google maps zegt van wel maar hangt ook van het terrein af natuurlijk? Is bij zion overnachten in hurricane een optie?   

 (Marianne zal vast wel reageren ;-) bedankt voor al je tips!)

Ook alvast bedankt voor alle andere reactie's ...

Johannes.
#1 - 10-03-2010, 19:23 uur

hdeweert

De Afstand  GC naar Zion is ruim 400 km je gaat dan via de Marble Canyon. 400 km is een hele ruk en onderweg kun je alleen
van het mooie uitzicht genieten. De meeste touristen gebruiken Page als tussenstop en bezoeken  daar de Antilope Canyon  
de rainbow bridge of de dam. Op weg naar Zion neemen zij een omweg voor een bezoek aan Pipe springs of
Coral Pink Sand Dunes State Park. De laatste is sterk af te raden kost alleen maar geld en tijd. In een keer via page naar zion is ruim 410 km.
Hurricane zion is ruim 35 km voor Amerikaanse begrippen een klein stukje dus goed te doen als je een hele dag in Zion bent.

Harm
#2 - 10-03-2010, 20:14 uur

Marianne

Over Hurricane is laatst al geschreven, ik vind dat persoonlijk niets, maar als het veel scheelt in de kosten kun je het overwegen. Springdale is leuker en handiger omdat je dan met de gratis shuttlebus naar Zion kunt, dus geen parkeerproblemen.

Wij zijn in 2002 van Zion naar de GC gereden, niet via Page, maar via de alt 89. Kan prima in 1 dag. Googlemaps is ruim met de tijden, en er wordt echt wel rekening gehouden met het terrein.

Marianne
#3 - 10-03-2010, 23:46 uur

houtsmaaa

Allen bedankt voor jullie reacties! Zonder dit forum was het allemaal
een stuk lastiger geweest !!

Springdale lijkt me een leuke optie, is daar meestal genoeg plek of is vooraf boeken een vereiste ?

Johannes
#4 - 11-03-2010, 07:56 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 09:17 uur door houtsmaaa »

Tet14

Je kan van GC south rim naar Zion in ongeveer 5 uur zonder te stoppen. Dat is natuurlijk zeer theoretisch want als je de mooiste route neemt (us89, us89A, us89, ut9) zal je heel wat keren willen stoppen. Allereerst bij de Navajo Bridges over Colorado River, bij Marble Canyon en bij Lees Ferry met onderweg prachtige rotsformaties. Richting Jacob Lake kom je nog langs Cliffdwellers Lodge (hapje eten) en de uitzichten bij House Rock Valley en dan de beroemde pies van Jacob Lake Inn. In Jacob Lake is de zijweg naar north rim maar north rim is gesloten tot half mei, en zal ook te veel tijd nemen.  na Jacob Lake is Le Fevre overlook en in Kanab zijn Mogui Cave, Frontier Movie Town en Best Friends Animal sanctuary. De omwegen naar Pipe Spring en Coral Pink sanddunes werden al vermeld.  Dan rijd je ut9 door Zion. Een schitterende weg met Zion Overlook Trail vlak voor de tunnel. Na de tunnel de prachtige afdaling naar Springdale en Zion. Er zijn hier wegwerkzaamheden gepland.  Reken maar op een lange dag rechtstreeks vanaf south rim en je mist Page.
Je hebt een hele dag voor south rim dus de volgende morgen zou ik toch naar Page gaan. Antelope Canyon mag je niet missen.  Stop in Cameron voor de trading Post en wat broodjes voor onderweg kopen. Dan us89 helemaal doorrijden en dan eerst naar Hoseshoebend overlook, links van de weg vlak voor Page. Dat neemt ongeveer 1.5 uur want je moet van de parkeerplaats eerst naar de rim lopen (ca 20 minuten) en dan weer terug en je wil natuurlijk ook tijd aan de rim doorbrengen. Voorzichtig, geen hek...Daarna naar Antelope Upper Canyon (er is ook een Lower maar bij een eerste bezoek zou ik Upper kiezen). Reken op ongeveer 2 uur voor een bezoek aan AC. Dan later in de middag naar Glen Canyon Dam en overnachten in Page.
Van Page naar Zion is het ongeveer 2 uur rijden zonder stops en in Zion is het een uur later omdat Az geen zomertijd kent. Over Bryce had ik je al verteld. Page-Bryce is 3 uur rijden, en Bryce Zion is 2 uur zonder stops.
Tet
#5 - 11-03-2010, 10:47 uur

bedeve

Tet14 geeft een prachtige route.
waar ik maar op een punt kritiek op kan hebben.
Rijdend over de US89 wil hij je bij Cliffdwellers Lodge alleen maar een "hapje" laten eten.
Nou heb ik daar op de veranda heerlijk gegeten,en ben toen ook maar blijven slapen.
Daar is het ook een prima plek voor.
S'avonds lekker met een glaasje naar de sterren staren.
En sóchtends vroeg een prachtige zonsopkomst vanachter de rode bergen.
Dus als je er toch komt...

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g31275-d115867-Reviews-Cliff_Dwellers_Lodge-Marble_Canyon_Arizona.html


#6 - 11-03-2010, 15:29 uur

Tet14

Leuk om je review te lezen Bedeve. Is een prachtige lokatie. Alleen ligt deze lodge langs US89A en niet langs US89.
#7 - 11-03-2010, 16:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15