Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis West Amerika

Discussie gestart

vidovicd

Bedankt voor je reactie Cees.
Wat wij willen is eigenlijk onszelf een beetje orienteren wat ons echt aanspreekt in Amerika, het is voor allebei de eerste keer dus we hebben geen idee wat we ervan moeten verwachten en zien het eerder als de eerste roadtrip voor verkenning om daarna een serieuze reis te gaan maken. We zijn wel stads mensen maar ook daar hoeven we geen 5 dagen te verblijven zodat we minder zien. En wie weet spreekt de natuur daar ons heel erg aan, dat is wat we nog niet weten.

Danko
#16 - 21-10-2013, 09:29 uur

Hans B

Als ik de berichten zo een beetje lees wordt het lastig om te adviseren, omdat je zelf nog niet zo goed weet wat je wilt.
Neem in iedergeval niet te veel hooi op je vork, maak de reis niet te uitgebreid. Steden zijn interessant, maar van de natuur zal je zeker onder de indruk zijn, waardoor het meer tijd kan gaan kosten dan voorzien.
Bereid je goed voor, een reis naar Amerika is niet niks, zeker niet qua kosten.
#17 - 21-10-2013, 12:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vidovicd

Financieel hebben we per persoon om en nabij de 4000 euro gerekend.. Als ik kijk naar autoverhuur en vlucht bij we per persoon ongeveer 1300/1400 kwijt.. Benzine hebben we 350 per persoon gerekend, dus komt het neer op 2350 euro voor 25 dagen als we de terugreis niet meerekenen. Is dit teveel te weinig? Alle advies is welcome
#18 - 21-10-2013, 12:42 uur

Marianne

Wat raadt je ons aan, om te slapen in hotels, motels of om te kamperen?
Je kunt ook een combinatie doen. Kamperen in de parken is leuk en goedkoop. Maar in oktober kan het al koud zijn. Wij hebben in september en in juni gekampeerd (zie ons 1988 en 1991 verslag). Bij Bryce was het koud maar met een goede slaapzak goed te doen. De overige parken in jullie route zijn wel te doen met een tent.
Kijk voor kampeerervaringen ook eens naar de verslagen op www.michelly.nl. Zij kamperen met een tent en ondernemen veel in de parken.

Moet ik zorgen dat ik veel contact geld bij heb, of alles met de Creditcard doen?
Ik zou niet zonder contant geld kunnen, niet alles kan met een creditcard, denk aan de fooi voor het kamermeisje of een aankoop bij een stalletje onderweg, etc. Maar het meeste zul je met een cc doen. En een handige manier om geld te wisselen is het betalen met je bankpasje en cashback vragen.  Dit kan in veel supermarkten.

Wat de kosten betreft; de vliegtickets zijn een groot deel van je budget. Als je daar 800 euro pp voor rekent zit je redelijk safe voor het laagseizoen denk ik. Voor autohuur en benzine kun je ook een aardige inschatting maken. Als je nog geen 25 bent zul je rekening moeten houden met een underage fee.
Kijk dan hoeveel mijl je ongeveer gaat rijden en reken met een benzineprijs van 4 dollar per gallon; dan zit je aan de ruime kant. hou rekening met 80 dollar voor de parkenpas en kijk wat je nog meer aan entreegeld kwijt zult zijn.
Je kunt dan uitrekenen hoeveel geld je per dag overhoud voor eten, drinken en overnachten. Op basis daarvan kun je kijken in welke prijscategorie je een motel/motel moet zoeken of dat het beter is om veel te kamperen.

Wat bedoel je eigenlijk met "terugreis niet meerekenen"?

Marianne
#19 - 21-10-2013, 14:17 uur

vidovicd

Met terugreis niet meerekenen bedoelde ik. we gaan 26 dagen, maar dag 26 vliegen we terug dus daar hoeven we niet na te denken over de kosten, om het te rekenen. Ik zal eens rondkijken voor hotels/motels, bedankt!
#20 - 21-10-2013, 14:34 uur

Hans B

Bereid je goed voor, een reis naar Amerika is niet niks, zeker niet qua kosten.
Ik bedoel dan niet zo zeer de werkelijke kosten als wel dat het jammer zou zijn zo een dure vakantie te maken, terwijl het zoals het nu lijkt wat hap-snap werk wordt.
#21 - 21-10-2013, 14:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Nieuw!
Met $4000 p.p. moet zo'n reis m.i. mogelijk zijn. Natuurlijk niet als je first class wilt vliegen, de duurste auto wilt huren en in de meest luxueuze hotels wilt overnachten.  ;)

Je zou als basis het "standaard" rondje zuidwest kunnen nemen: Phoenix-Grand Canyon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Mono Lake/Bodie-Yosemite-San Francisco-Highway One-Los Angeles-San Diego. Dat kun je dan aanpassen aan jullie wensen.
Hoe lang je ergens blijft, laat je afhangen van jullie plannen. Bijvoorbeeld: je kunt van Phoenix rechtstreeks naar de Grand Canyon rijden. Je kunt de middag besteden aan het met de shuttle bus bezoeken van het gedeelte tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest. De volgende dag bezoek je de uitzichtpunten aan de East Rim Drive, als je naar Monument Valley rijdt. Je hebt dan één overnachting aan de Grand Canyon. Als je de eerste dag echter onderweg nog iets bezoekt en daardoor pas 's avonds aan de Grand Canyon arriveert, kan het verstandig zijn twee overnachtingen te boeken, omdat je anders te weinig tijd hebt.
Mijn volgorde bij de voorbereiding is altijd:
1) Vaststellen van de globale route met de voor mij belangrijkste bezienswaardigheden.
2) Boeken van de vliegtickets
3) Boeken van de huurauto (kan kosteloos geannuleerd worden)
4) Uitwerken van de route.
5) Boeken van de h(m)otels.

Voor het boeken van h(m)otels heb je drie opties:
* Je boekt alle overnachtingen vooraf, liefst met de mogelijkheid kosteloos te annuleren. Noodzakelijk voor sommige National Parks, zeker in het hoogseizoen.
* Je boekt de overnachtingen tijdens de reis, bijvoorbeeld 's avonds voor de volgende dag via de wifi van het hotel.
* Je gaat 's avonds ter plaatse op zoek naar een kamer.

Houd er rekening mee dat het in oktober al vroeg donker is, dat de Tioga Pass al gesloten kan zijn i.v.m. sneeuwval en dat het bijvoorbeeld in Bryce (2400 m) al koud kan zijn en er al sneeuw kan liggen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

edit: ik was San Francisco in de route vergeten.

#22 - 21-10-2013, 14:50 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2013, 16:46 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

vidovicd

Wij rekende op 4000 euro, als ik naar de prijzen voor een huurauto(luxury) dit jaar kijk kost het ons 1100 euro, dus 550 pp. Het is ongeveer 5000 km, waar we rekenen op een verbuik van 1 op 10. 500 liter benzine en dan 1 euro per liter (grof gerekend) dus 250 euro per persoon. Reis 800+550+250=1600 euro, dan hebben we nog 2400 euro voor de rest. Als ik kijk naar de wisselkoers is dat +-3300 dollar voor 25 dagen per persoon, dat moet wel goed komen toch? We hoeven niet de meest luxe hotels, die hebben we in Nederland ook. We willen meer de sfeer proeven van Motels en Kamperen. Bedankt voor de vele tips! Jullie hebben hier veel meer ervaring in dan ons dus dat komt perfect uit.
#23 - 21-10-2013, 15:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15