Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

geplande trip san francisco - san francisco Tips suggesties graag!!

Discussie gestart

klaasr

Wij zij van plan om in juli 2010 naar de USA te gaan. Voor ons allemaal de eerste keer. Na veel informatie gewonnne te hebben en veel speurwerk op dit forum gedana te hebben ben ik tot de volgende route gekomen wat ons leuk lijkt.
Ik weet echter niet of alles even logisch is en te doen valt in het tijdsbestek wat we hebben. We gaan met 2 volwassenen en 3 kinderen van 15, 17 en 18 jaar. Graag jullie tips suggesties (ook voor leuke gezellige hotelletjes/lodges waar we met 5 in kunnnen en niet al te duur.... Na deze reis willen we nog een paar dagen NY doen. Achteraan dat wel , maar dat kon ff niet anders. (ik ga met 3 vrouwen en op deze manier hoef ik niet de hele reis alle aankopen mee te sjouwen!!..  ;) Ben benieuwd

3-jul   19.13   aankomst San Francisco
4-jul      San Francisco
5-jul      San Francisco
6-jul      Yosemite
7-jul      Yosemite
8-jul      Mono lake
9-jul      Death Valley
10-jul      Las Vegas
11-jul      Las Vegas
12-jul      Las Vegas
13-jul      Zion NP
14-jul      Zion NP
15-jul      Bryce Canyon
16-jul      Glen Canyon en Antelope Canyon
17-jul      Moab
18-jul      Monument Valley
19-jul      Page
20-jul      Grand Canyon
21-jul      Grand Canyon
22-jul      Sedona / Slide Rock State Park
23-jul      Prescot/Jerome/Sonora
24-jul      Joshua Tree - San Diego
25-jul      San Diego
26-jul      San Diego Sea World
27-jul      Los Angeles Universal Studios
28-jul      Morro bay (Hearst Castle) - San Francisco
29-jul      10:49 San Francsico - New York
#1 - 26-11-2009, 00:16 uur

hdeweert

Hallo Klaas
De route die je wilt gaan doen ziet er goed uit. Wel veel maar in 4 weken kun je een heleboel zien en doen. Er zitten wat onvolkomenheden in de volgorde, en de verblijfsduur is afhankelijk van wat je allemaal denkt te gaan doen. De Grand Canyon is in een dag prima te bekijken, maar als je de Canyon in wilt heb je wat langer nodig. Heb jouw route enigszins aangepast en heb voor Moab wat meer tijd uitgetrokken.





3-jul   19.13   aankomst San Francisco
4-jul      San Francisco
5-jul      San Francisco
6-jul      Yosemite
7-jul      Yosemite
8-jul      Mono lake
9-jul      Death Valley
10-jul      Las Vegas
11-jul      Las Vegas
12-jul      Las Vegas
13-jul      Zion NP
14-jul      Zion NP
15-jul      Bryce Canyon
16-jul      Bryce Canyon - Moab
17-jul      Moab
18-jul      Moab
19-jul      Moab  - Monument Valley - Page
20-jul      Page - Glen Canyon en Antelope Canyon - Grand Canyon
21-jul      Grand Canyon
22-jul      Sedona / Slide Rock State Park
23-jul      Prescot/Jerome/Sonora
24-jul      Joshua Tree - San Diego
25-jul      San Diego
26-jul      San Diego Sea World
27-jul      Los Angeles Universal Studios
28-jul      Morro bay (Hearst Castle) - San Francisco
29-jul      10:49 San Francsico - New York

succes
Harm
#2 - 26-11-2009, 10:57 uur

Hans B

Hallo Klaas,
mooie route.
Enkele kleine puntjes.
Voor Mono Lake ben je geen hele dag kwijt. Je zou het kunnen meepikken op weg naar de Death Valley. Mocht je echter naar Bodie (ghosttown) willen is een overnachting hier oké.
Vanaf Page één dag naar Moab is niet de moeite. Ik neem aan dat je voor het Arches NP gaat. De mooie stukken liggen zeker één uur rijden het park in. En er zijn veel prachtige wandelingen die tijd kosten. bv Sunset bij de Delicate Arch. En Arches is erg groot, ik zou zeker een dag extra. Missschien dag je op het eind tussen Grand Canyon en San Diego nog een dag kunt winnen.
Arches is wat dat betreft interessanter dan Joshua Tree (persoonlijke mening).
Verder moet het laatste deel ook vrij snel. Los Angeles, oké geen super interessante stad, maar heeft toch wel een aantal leuke punten; kustroute zou ook misschien iets meer tijd verdienen.
Succes.
#3 - 26-11-2009, 11:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Klaas,
Het is ene mooi route, maar ik zou je aanraden om het anders op te schrijven zodat je een beter beeld hebt waar je wel en niet voldoende tijd hebt.
Ik bedoel zo:

6-jul      SF -Yosemite
7-jul      Yosemite
8-jul     Yosemite - Mono lake (Lee Vining)
9-jul      Mono Lake - Death Valley
10-jul    Death valley -  Las Vegas

Die overnachting in Lee Vining zou ik er zeker inhouden, het is anders te ver om in een keer te doen, tenzij je dat oostelijk deel van Yosemite helemaal zou willen overslaan, en Bodie, Mono Lake of de Alabama Hills niet wilt bezoeken.
Voor Yosemite heb je erg weinig tijd, as je wilt wandelen, raften of andere activiteiten wilt doen, dan zou ik er minsten 3 nachten lbijven, en zelfs dat vind ik weinig, maar goed, je wilt ook nog andere parken zien.
Voor 1 overnachting naar Moab heeft niet zoveel zin, zoals hierboven al werd gezegd. Ik zou het schrappen, of proberen ergens anders minder tijd voor uit te trekken. Niet alleen Arches maar ook Canyonlands is de moeite waard, en ook Moab is een leuke plaats om even wat rust te nemen. Wij deden in Arches de Fiery Furnace Walk (zie ons 2008-verlsag), dat vonden wij (en de kinderen) erg leuk om te doen.
Ik zie nu dat je eest Glen CAayon hebt staan en later nog eens Page. Dat is niet logisch, Glen Canyon (wat bedoel je daar precies mee?) en Antelope Canyon liggen bij Page. Eigenlijk ligt Page wat onhandig op de route. Het is logischer om het tussen MV en GC op te nemen dan tussen Bryce en Moab.
De kustroute is ook krap zo. Misschien is het een optie om in LA te eindigen? dat geeft je iets meer ruimte. Ook tussen de Grand Canyon en San Diego zou je een dag kunnen winnen.

Wat accommodatie betreft: in yosemite Valley zijn 5 persoonstenten, zowel in Curry Village als in housekeeping Camp. De Lodge heeft family rooms. Voor alle accommodatie geldt dat je er heel snel bij moet zijn, gewoon nu boeken, annuleren kan altijd nog (en dat doen meer mensen dus vaak komt er ook nog wel weer iets vrij).
Voor Zion is de Desert Pearl Inn in Springdale een aanrader; mooie en ruime kamers (geschikt voor 5 personen), goed gelegen en een prachtig zwembad.
Bij Monument valley zou je naar een cabin op Gouldings Campground kunnen kijken (zie ook ons 2008-verslag). Heeft 6 bedden. Wordt wel krap met 5 personen maar voor 1 nachtje kan het prima.
In Las Vegas is het verboden om met meer dan 4 personen op 1 kamer te overnachten volgens mij. Qua ruimte kan het meestal wel, misschien is een luchtbed of matje wel handig om mee te nemen, dan kun je op de meeste kamers met z'n vijven wel terecht.
In LA is Orchid Suites goed gelegen, en er zijn ruime kamers. Als je op tijd vertrekt uit San Diego kun je 's middags en 's avonds nog iets van LA meenemen, en dan de volgende dag de hele dag voor Universal Studios. Als het julile vooral om de studios  en niet om het pretpark gaat is het ook leuk om een tour bij Warner Bros te doen. Dat kost je iets meer dan uur in plaats van een hele dag, zodat je nog tijd voor andere dingen over houdt.

Marianne
#4 - 26-11-2009, 13:37 uur

Bas_en_Es

Hoi,

ik wil (zoals ik heel vaak vermeld) graag meegeven dat de kustroute andersom handiger is. Is dit een optie? Dus beginnen in SFO en van daaruit de kust naar LA, dus het rondje tegen de klok in. Je hebt als bijrijders zo een veel mooier uitzicht over de oceaan en voor foto's nemen zit je dan ook aan de goede kant van de weg! wij hebben 1 nachtje overnacht langs de kust. op zich prima, maar er valt veel te zien! Wij vonden Santa Barbara erg leuk!
succes!
Groetjes,
Bas en Es.
#5 - 26-11-2009, 14:08 uur

Marianne

Ik weet het niet met die kustroute. Je kunt toch overal stoppen en de tijd nemen om foto's te maken en dingen te bekijken? Misschien is het van noord naar zuid iets makkelijker, maar in dit geval vind ik het nadeel dat je later in Yosemite bent en dat de Yosemite Falls mischien al opgedroogd zijn en dat je niet meer kunt raften, groter dan het voordeel van de kustroute van zuid naar noord rijden. Bovendien heb je van zuid naar noord de zon achter je, dat rijdt weer wat prettiger.

Marianne
#6 - 26-11-2009, 14:27 uur

klaasr

Hartelijk dank voor jullie waardevolle input! Ik heb het schema op basis van jullie opmerkingen aangepast.
Ik heb nog een aantal vragen:
Ik vraag me af of Las Vegas niet op  doordeweekse dagen zou moeten ivm de prijs?
Wat adviseren jullie: naar Moab zoals in het schema opgenomen en dan doorrijden naar San Diego vanaf Prescot? Of wordt dat teveel en kan ik beter een andere optie kiezen?
Verder heb ik Santa Barbara opgenomen in de route. Is dat te doen om dan de volgende dag naar SF te rijden via Hearst Castle? Of Hearst Castle laten schieten en een dag langer Yosemite doen?

3-jul   19.13   aankomst San Francisco
4-jul      San Francisco
5-jul      San Francisco
6-jul      San Francisco -Yosemite
7-jul      Yosemite
8-jul      Yosemite - Mono Lake (Boadie - ghosttown)
9-jul      Mono Lake - Death Valley
10-jul      Death Valley - Las Vegas
11-jul      Las Vegas
12-jul      Las Vegas - Zion
13-jul      Zion NP
14-jul      Zion NP - Bryce Canyon
15-jul      Bryce Canyon
16-jul      Bryce Canyon - Moab
17-jul      Moab
18-jul      Moab
19-jul      Moab - Monument Valley - Page
20-jul      Page - Glen Canyon en Antelope Canyon - Grand Canyon
21-jul      Grand Canyon
22-jul      Grand Canyon - Sedona / Slide Rock State Park- Prescott
23-jul      Prescott/Jerome/Sonora - Joshua Tree - San Diego
24-jul      San Diego - Seaworld
25-jul      San Diego - Los Angeles
26-jul      Los Angeles Universal Studios
27-jul      Los Angeles - Santa Barbara
28-jul      Morro bay (Hearst Castle) - San Francisco
29-jul      San Francsico - New York

Alvast bedankt voor jullie suggesties en ideeen!
#7 - 26-11-2009, 20:21 uur

JoeSee

Prachtige route !

Een paar opmerkingen:

Hou je er rekening mee dat het op verschillende plaatsen snikheet kan zijn en dat rondreizen in de USA per definitie veel energie vraag vanwege de vele indrukken.
Ik kan me voorstellen dat dit met 5 personen het ook erg vermoeiend kan worden en gezien de leeftijden het niet altijd even gezellig blijft. Je zit wel vaak en langdurig op elkaars lip namelijk.

Vier weken is fantastisch om naar uit te zien. Wij reisden de 1e keer 6 weken (met 2 personen) en dat was eigenlijk nog te kort, maar ik wil ter overweging meegeven of 3 weken niet verstandiger is. Je raakt w.s. toch verslaafd, waardoor je er nog wel terug komt.  ;D

Een kennis van mij ging met kinderen in dezelfde leeftijd 17 dagen rondreizen en naar 13 dagen zat iedereen er wel zo'n beetje doorheen en verlangde met name de kinderen erg naar het strand. Om die reden werd de reis ter plekke aangepast en eerder richting LA afgereisd.

Kinderen vinden kamperen vaak leuk, wellicht is dat mogelijk ? BBQ, kampvuurtje, mooie sterrenhemel, krekels...
Kampeerspullen kun je ter plekke aanschaffen en overnachten is op die manier een stuk goedkoper dan motels, dus dat verdien je zo weer terug. Tent, luchtbedden en slaapzakken neem je weer mee naar huis.
#8 - 27-11-2009, 11:35 uur

Marianne

JoeEsE: Ik herken wel een beetje wat je zegt over het reizen met kinderen, maar aan de andere kant ken ik ook genoeg voorbeelden waar het ook met 4 en 5 weken heel goed gaat. Het zal ook van de kinderen, hun leeftijd en van hun verwachtigspatroon afhangen of het al die weken leuk blijft. Die van ons waren de laatste 2 keer net zo teleurgesteld als wij toen we weer naar huis moesten.
Wat wel belangrijk is, is dat je je programma niet overlaadt, en voldoende rust inbouwt. Een zwembad op z'n tijd, meerdere nachten op 1 plek, maar dat zijn misschien ook weer dingen die verschillen per kind.
Wij plannen eventuele pretparken altijd op het laatst, zodat er iets is om naar uit te kijken. Dat zit in jullie reis ook goed.
Kamperen is inderdaad erg leuk, en heel betaalbaar. Als je kampeerspullen hebt kun je die ook meenemen natuurlijk. Een alternatief kan zijn om cabins te nemen op een KOA-camping, maar die zitten in het zuidwesten niet altijd op de meest handige locaties.

Waar ik altijd enorm over zit te dubben, is of het handig is om een laptop mee te nemen of niet. Tot nu toe hebebn we het niet gedaan omdat ik bang ben dat de meiden dan te veel met "thuis" bezig zijn. Wel wordt er regelmatig even gemaild zodra er ergens een pc aanwezig was.


Wat de route betreft: van Santa Barbara naar SF met een stop bij Hearst Castle lijkt mij te veel. Ik zou veel verder rijden, met misschien wel een stop, maar geen overnachting bij Santa Barbara. Je zit daar nog vlak bij LA.  Een leuke stop lijkt mij Big Sur (bijvoorbeeld Ripplewood Resort) maar dat past niet zo goed als je naar Hearst Castle wilt.
Het is toch redelijk vol. Moab laten vallen zou de meest logische optie zijn om meer rust te krijgen, of laat Page vallen, en blijf bij MV overnachten, dan zie je de rotsen ook bij zonsondergang - is erg mooi. Als je eens naar onze reisverlsagen kijkt naar de acitviteiten bij Yosemite, dan zul je zien dat 1 dag wel heel erg weinig is. Als het je niet aanspreekt kan het natuurlijk, maar zeker met kinderen is het wel een heerlijk park om de tijd voor de nemen - ook het enige park met zwembaden. Je kunt er ook fietsen huren, paardrijden, maar vooral geweldig wandelen. Misschien meer Yosemite en minder Bryce of Grand Canyon? Dat zijn minder doe-parken.

Las vegas is inderdaad duurder in het weekend, maar ik zou dat zelf geen reden vinden om de route aan te passen. Ik zou liever de weekenden in de parken mijden, niet vanwege de prijs maar vanwege de drukte.

Marianne
#9 - 27-11-2009, 12:15 uur

JoeSee

Klopt Marianne, kinderen zijn heel verschillend. Zelf hebben we dit jaar eerst een soort proefreis gemaakt van 1,5 week, maar we wilden wel 3 weken. We wilden eerst ervaren hoe het is om met onze kinderen rond te reizen met tent. Dit is heel goed bevallen en daarom willen we volgend jaar 3,5 week gaan.

Het berichtje was vooral bedoelt om Klaas ervan bewust te maken dat het niet altijd een succesverhaal wordt. Soms zie je juist dat soort dingen in je enthousiasme over het hoofd. Het zou jammer zijn als de ultieme droomreis langzaam maar zeker een soort nachtmerrie wordt, omdat iedereen moe is en naar huis wil. Het is hoe dan ook intensief, ook al ga je voor de zoveelste keer.
Je zit in zekere zin ook gevangen door de boekingen en kunt niet een week eerder terug als je zou willen. Ik ken mensen die zich jaarlijks voornemen om 3 weken naar Italie/Frankrijk te gaan, maar standaard ieder jaar na 2 of 2,5 week terug komen omdat het genoeg was.
Eenmaal geweest is er een 99% kans dat je nogmaals naar de USA wilt/gaat, daarom kan een beetje doseren geen kwaad of beter gezegd, van te voren nadenken over doseren kan geen kwaad. Iedereen maakt natuurijk zijn eigen keuzes hierin.
#10 - 27-11-2009, 17:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15