Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gevraagd: Advies voor met camper in de winter na o.a. Yosemite en Sequoia NP

Discussie gestart

NMP

Hallo allemaal,

In januari/februari 2013 gaan we voor enkele weken naar de USA. De trip in grote lijnen is: San Francisco - Carmel - Yosemite NP - Sequoia NP - onderdoor naar Death Valley - Las Vegas. We huren het moterhome in San Francisco en leveren het in Las Vegas in. Ik had bijna vandaag geboekt maar toch nog even wat onderzoek gedaan. Want, hoewel we al jaren tripjes door de USA met een motorhome/camper maken wordt dit de eerste keer in hartje winter, Hoewel de temperatuur in California ook dan nog lekker is, ligt de temperatuur in Yosemite NP - Sequoia NP tussen de -3 en 10 graden Celsius heb ik gezien.

Ik heb nu gezien dat motorhome rental companies, bijv. Road Bear hun campers winterrizen, op hun site staat:

All motor homes MUST be winterized when traveling in freezing conditions. This includes the water pipes, toilet, fresh water tanks, sinks, shower, external shower, water filter, water heater and all holding tanks. Winterization requires that the water be drained from the fresh water tank, water pipes, water filter, water heater and all waste tanks.
Once the vehicle is winterized, no water can be put into the fresh water tank and it CANNOT be hooked up to the city water supply. Therefore, NO water is available in the motor home. The toilet can be used only if non-­‐ toxic RV antifreeze is used to manually rinse and flush.

Niet leuk maar goed te begrijpen. Maar je kan je afvragen moet ik dan nog wel een camper huren? Echter we zitten misschien maar een dag of 6 in dit gebied omdat ik er graag wil filmen en fotograferen. De rest van de periode is qua temperatuur oké.

Graag wil ik weten of er mensen zijn die ook wel eens in de Januari/Februari periode in het Yosemite NP - Sequoia NP zijn geweest. Hoe was dit? Ook met een motorhome?
We willen graag camperen maar misschien moeten we (helaas) ons plan herzien en een autohuren en hotels gaan nemen. Zijn er mensen die leuke hotels weten uit ervaring die erg dicht bij/in deze parken liggen. Natuurlijk heb ik al wat rond gegoogled maar voor 2 nacht €800 betalen om ergens te slapen dat doe ik natuurlijk niet.
Ook heb ik begrepen dat je in dit gebied sneeuwkettingen bij je moet hebben. Volgens mijn reisbureau hebben verhuurstations deze niet. Ik kan me dit niet voorstellen maar dat mailen ze me.

Kortom: Ik ben opzoek naar ervaringsdeskundigen  ;D die dit gebied in de winterperiode hebben bezocht.
Bedankt en ik kijk uit naar jullie input.
Groet
Marco
#1 - 20-11-2012, 17:00 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Marianne

Ik heb geen ervaring in die periode, maar je zult inderdaad sneeuwkettingen bij je moeten hebben (die je eigenlijk niet mag gebruiken op een huurauto).  Kijk op de NPS-site voor meer informatie.
De prijzen van overnachtingen in Yosemite vallen qua prijs wel mee in die periode, ik zie kamers in de Lodge voor 123 dollar ex tax. De Ahwahnee zal duurder zijn. Waar je die 800 euro vandaan hebt weet ik niet. Kijk op www.yosemitepark.com voor de accommodatie in het park.
Voor accommodatie in Seki zie www.nps.gov/seki.

Bekijk de guide per park (dit is het krantje dat je bij de ingang krijgt, ook online te vinden via de NPS-site) voor de activiteiten in de parken in die periode. Hier die van Yosemite voor deze winter.

Marianne
#2 - 20-11-2012, 20:02 uur

NMP

Hi Marianne,

Bedankt voor je input. Ondertussen wat meer tijd gehad om ea op te zoeken en te lezen. Sneeuwketting kan je makkelijk huren vlak voor of in de gebieden waar we heen willen gaan. Vreemd dat ze niet op een huurauto mogen, toch maar doen want anders weet je zeker dat je een dikke boete krijgt, daarnaast is het ook wel zo veilig. Het $800 hotel niet meer kunnen vinden, maar het was wel voor 2 nachten hoor. Maar toch te duur als er alleen de ogen wordt gesloten. Inderdaad ook de "goedkope" hotels gevonden.
Maar voorlopig zetten we nog even in om toch met een motorhome te gaan, voor ons de manier om door de VS te trekken. Ik hoop dat er nog mensen reageren die in de winter in Yosemite NP - Sequoia NP zijn geweest en hoe dat is geweest.

Groet
Marco
#3 - 20-11-2012, 21:35 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Wij zijn in januari 2010 in Yosemite en omstreken geweest. We reisden met huurauto en sliepen in hotels. We hadden geen sneeuwkettingen, hebben die ook niet nodig gehad, omdat we niet verder kwamen dan Yosemite Village. De wegen er naartoe waren zeer schoon, we hebben nergens last van sneeuw gehad. Nou houden wij ook niet van sneeuw, dus zouden we dat ook niet opzoeken. Mocht het helpen, hieronder onze route en de gemiddelde temperaturen. Is natuurlijk geen garantie dat jullie hetzelfde weer & dezelfde temperaturen zullen treffen, maar geeft je wellicht een beeld. Kijk anders ook eens op mijn website voor het reisverslag.

DatumLocatieWeerTemperatuur
10 januari      San FranciscoBewolkt maar droog     11 graden
11 januariSacramento / Folsom     Miezerig/bewolkt11 graden
12 januariYosemiteRegen, droog, zon5-15 graden
13 januariDeath Valley & VegasVan alles wat5-20 graden
14 januariLas VegasZonnig17 graden
15 januariLos AngelesWarm25 graden
16 januariLos AngelesHeerlijk20 graden (denk ik)
17 januariLos Angeles's Middags NoodweerGeen idee hoe warm

Omdat we ook zongarantie wilden, hebben we aansluitend een cruise naar Mexico gemaakt. Elke dag ca. 28 graden en heerlijk zonnig was geen straf, wetende dat Nederland onder een pak sneeuw lag  ;)
#4 - 20-11-2012, 22:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

NMP

Hi Jez,

Bedankt voor de info en je link naar je eigen geweldige website. Ik heb al wat zitten lezen maar vanavond en morgen kom ik er zeker op terug. Erg veel zeer bruikbare info.
Bedankt
Marco :D
#5 - 21-11-2012, 13:02 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Hans B

Hallo NMP,
wij hebben zelf een camper, maar zijn nog nooit in de winter op vakantie geweest.
Ik heb al wel veel gesproken met mensen die year round in een camper wonen.
Op het moment dat het kouder begint te worden, zetten ze de airco/ kachel dag en nacht op verwarmen.
's Nachts met een minimum van ±15-17°C blijft ook de ruimte onder de vloer redelijk warm, zodat het water in de tank en leidingen niet 1-2-3 zal bevriezen.

't Is van horen zeggen, dus ik geef geen garantie.
#6 - 21-11-2012, 13:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

NMP

Hi Hans, Jez en Marianne

Nou de beslissing is genomen en de vlucht en motorhome zijn geboekt. Maar we beginnen nu in Las Vegas (ipv San Francisco) waar we een dag of 4 zijn en dan per motorhome  Death Valley  -  onderdoor naar o.a. Sequoia NP - Yosemite NP. Ik weet nog niet of we dan naar de kust rijden om over de 1 naar San Francisco te rijden  - of nog wat naar het noorden door rijden en dan naar San Francisco.
Al met al de kogel is door de kerk en we kunnen de details gaan plannen. Maar natuurlijk zijn tips ALTIJD welkom.

Groet
Marco
 
#7 - 22-11-2012, 17:03 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Eén tip voor Vegas: overdag zal het er heerlijk zijn, maar 's avonds kan het er verdomd koud zijn! Toen wij er in januari waren, hadden we een nare wind, waardoor bijv. de show van Treasure island niet doorging. Maar... wel enorm genoten! Oh, en als je een dag of 4 gaat, probeer dan ook Fremont Street te bewonderen. Wij zijn hier nog steeds niet aan toe gekomen, blijven steeds op de Strip hangen, maar schijnt toch wel echt leuk te zijn. Zojuist ontving ik de nieuwe AmericA en daar staat een stuk over Fremont Street in.

Voor Highway 1 ben je weersafhankelijk. Als je die in je route opneemt, zorg dan ook voor een alternatief, mocht de weg niet begaanbaar zijn.

Veel plezier bij de verdere voorpret ;)
#8 - 22-11-2012, 20:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MarcoCobi

Hi Jez,

Wij zijn, ik meen 3 jaar geleden ook in januari geweest en het was soms best fris in de avond, klopt helemaal. We hebben toen 3 nachten op Fremont Street geslapen en 2 nachten op de Strip. Fremont Street met de lichtshow op muziek was echt geweldig echt een aanrader. de show Treasure Island toen helaas gemist, maar wel na de show van Celine Dion geweest. Jammer genoeg treed ze eind Januari niet op in 2013. Was echt een ervaring. Ben nu nog aan het kijken of er nog zo'n soort optreden is.
Nooit geweten dat route 1 - de kust HW - in de winter een gevoelige weg was, bedankt voor de tip.

Gr.
Marco
#9 - 23-11-2012, 10:05 uur

MarcoCobi

Ik zie dat we waarschijnlijk onder 2 verschillende namen een account hebben: NMP en MarcoCobi, dit is niet de bedoeling. Misschien kan iemand van de organisatie dit corrigeren? Sorry voor de overlast.
Groet
Marco
#10 - 23-11-2012, 10:09 uur

Jez

Nooit geweten dat route 1 - de kust HW - in de winter een gevoelige weg was, bedankt voor de tip.

Gr.
Marco

Dat valt ook meestal wel mee, maar áls het er veel regent of geregend heeft, kan dat behoorlijke overlast geven. Nog neit zo lang geleden was er een heel stuk weg weggespoeld door de regen.
#11 - 23-11-2012, 21:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15