Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gezocht: tips route Tucson naar San Diego

Discussie gestart

Rockie

Hallo,

Volgend jaar van 22-8 tot 12-9 gaan we gelukkig weer opnieuw naar Amerika! Dit keer gaan we vrienden een beetje wegwijs maken door deels de gebruikelijke route te rijden vanaf Las Vegas. Een paar dagen LV, 2 dagen Grand Canyon en vervolgens Antilope Canyon en Lae Powell. Vanaf 29/8 gaan we gesplitst richting San Diego. De vrienden door het gebruikelijke rondje verder te doen vanaf Page naar Bryce, Zion, DV enz. Dit hebben wij al eerder mogen doen waardoor wij voor een zuidelijker route kiezen. Vanaf Page via Sedona en Phoenix richting Tucson met ook een dag een uitstapje naar Tombstone. Vanuit Tucson willen we dan in 2 dagen naar San Diego. Wij hebben bij San Diego vlakbij Cuyamaca lake een huis gehuurd om van daaruit weer gevieren meerdere dagen San Diego te verkennen.

Ik zoek naar tips over eventuele leuke dingen langs de route naar San Diego. Dit zal de Interstate 8 vermoedelijk worden. Ik kan zelf tot nu toe niet zo veel vinden. Is het een alternatief om meer langs de Mexicaanse grens te rijden en eventueel zelfs bij een kleinere grensovergang even in Mexico te kijken. Ik weet dat het niet toegestaan is om met een huurauto de grens over te gaan.

Heeft iemand ook tips voor een overnachting op deze route?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips!

Groet
Aad
#1 - 18-11-2010, 00:29 uur

Tet14

Mexico ingaan zou ik je afraden. Mag ook niet met een huurauto tenzij je schriftelijk toestemming kan krijgen.  Je kan gemakkelijk in een dag van Tucson naar San Diego. I8 is een snelle weg. Stukje door Imperial Sanddunes en het laatste stuk door de bergen is prachtig.    Wil je het in 2 dagen doen, dan zou je bv inBorrego Springs kunnen overnachten, of in Julian. Daar gaan enkele schitterende wegen naar toe resp. S2 en S1.  Je kan van Tucson ook naar Organ Pipe Cactus NM. De 50 miles loop is gesloten ivm de drugbendes maar wellicht is die 23 miles loop nog open. Even nakijken. Organ Pipe is prachtig maar die loop is een goede dirtroad. Ook een van de weinige plaatsen waar je Organ Pipe en Saquaro cacti samen ziet. Je komt ook nog langs een observatory west van Tucson waar je de bergen in kan rijden. Overnachten kan je in Ajo (wel speciaal....) of Gila bend of Yuma.  Plaatsen als El Centro, Imperial and Brawley ben ik niet van onder de indruk. Liggen zelfs beneden zeeniveau.  Ipv I8 kan je via Campo en 94 rijden. Bergroute die echt vlak langs de mexicaanse grens gaat. 94 wordt op een zeker moment na El Cajun een autosnelweg en je rijdt zo San Diego binnen.
Op deze grensroutes kom je regelmatig border patrol tegen en af en toe is er een roadblock, maar ze zijn niet op zoek naar jou dus niet gevreesd ;)
Tet
#2 - 18-11-2010, 01:32 uur

Rockie

Dank je wel Tet. Ik ga met je tips aan de slag.
#3 - 18-11-2010, 23:18 uur

Steson

Ik ook !! Supertips !!

Ik had een route in gedachten in het deel van mijn reis vanaf Monument Valley richting Tuscon.
Dit gaat via Holbrook, maar dan kom ik niet langs Sedona.
Maar als ik viaTuba City,  Flagstaff en Sedona rij richting Tuscon, dan rij ik het stukje route tussen Casa Grande en Tuscon dus 2x.
Of zou ik ook anders kunnen rijden zonder een dubbel stuk in mijn route te krijgen ?? Mogelijk vanaf Phoenix via Globe ??

Alle tips zijn welkom, want ik zie het even niet.....
#4 - 19-11-2010, 21:05 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Rockie

Hallo Steson,

Ik neem aan dat je vanaf Monument Valley via Kayenta of Mexican Water en dan Canyoyn de Chelly en Petrified Forest NP naar Holbrook wil. Dat lijkt mij ook erg fraai maar lastig in de keuze tot Sedona eo. Als ik zo langs de route Holbrook, Globe naar Tucson kijk zie ik ook een hoop fraaie dingen onderweg. Bijv. Apache Sitgreaves NF en Salt River Canyon. Je zou dan via de 77 verder kunnen naar Tucson. Zijn wel aardig wat mijlen over locale wegen. Denk dat je daar toch minimaal 2 dagen voor moet uittrekken. Vanaf Tucson terug kan je dan de 79 nemen richting Florence dan kom je langs Casa Grande. Van daaruit de Interstate 8 richting Tucson. Of de alternatieven zoals Tet heeft aangedragen. Ikzelf zit te denken om vanaf Tucson via Ajo (en Organ Pipe Cactus NM) weer op de Interstate 8 richting San Diego te komen. En dan kies ik toch voor de route vanaf Flagstaff over Sedona en Florence om in Tucson uit te komen. Choices, choices .....
#5 - 20-11-2010, 10:46 uur

Rockie

Steson,

Ik lees net jouw topic met evt een route vanaf SLC naar Yellowstone en dan naar beneden. Op basis van 17 of iets meer dagen is het erg ambiteus om vanaf Monument Valley de routes te doen zoals juist bebabbeld. Veel rijden en dan weinig tijd om dingen rustig te bekijken. Vanaf Tucson ben je dan ook eigenlijk gedwongen om in 1 ruk naar San Diego te rijden dat is een forse reisdag. Dat is bijna 700 km over de Interstate.
#6 - 20-11-2010, 11:03 uur

Tet14

Die byways zijn allemaal goed te rijden. Van Monument Valley Tribal Park naar Chinle en CdC Visitor center is minder dan 2 uur rijden via Indian Route 59 via Many Farms. Maar voor CdC heb je echt minstens een halve dag nodig. Via Gannado en Hubbell Trading Post (deze TP mag je ook niet missen imo) kan je door naar Petrified Forest NP en dan bv in Show Low of Pinetop overnachten.  De weg via Salt River Canyon is een fraaie route. Voor Casa Grande heb je niet veel tijd nodig imo. Er zijn nog meer fraaie routes in de omgeving zoals US191 richting Safford maar 191 zo zuidelijk is wel langzaam rijden. Je hebt ook nog het mooie Chiricahua NM, Bisbee en Tombstone en zelfs wijngebieden ten zuiden van Willcox.
Tet
#7 - 21-11-2010, 21:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15