Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overnachte in Yosemite NP

Discussie gestart

Hans B

Ik ken je route niet, maar als je vanaf SF of Monterey komt aanrijden is Oakhurst voor een eerste overnachting nog niet zo gek. Je kunt dan in de namiddag de reuzenbomen bekijken. De volgende overnachting zou ik inderdaad bv in El Portal nemen, anders blijf je heen en weer rijden.
Mocht je eens een nacht helemaal in 'the middel of no where' willen kamperen, zonder enige luxe of faciliteiten probeer dan Buck Meadows, $12 dacht ik. 25ml ± 30 min. naar de valley.
#16 - 17-01-2011, 10:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mthalen

Wij zitten komende zomer 2 nachten in de Yosemite Lodge. Vorige keer 1 nacht gezeten en dat beviel op zich wel goed :)
Je moet alleen wel mazzel hebben dat er plek is, zie dat juli al praktisch volgeboekt is.
#17 - 17-01-2011, 13:13 uur

thehill

Ons plan was om de eerste dag vanuit Tioga pass het park in te gaan. Aan het eind van de dag naar de overnachting te rijden in Oakhurst. Op de kaart lees ik immers 22 plus 16 mile vanaf Yosemite village tot Oakhurst dus dacht ik geen anderhalfuur.
De andere ochtend de zuidkant bekijken en weer overnachten in Oakhurst. Idee daar bij is ook dat een dubbele overnachting mogelijk niet gek is in verband met het nodige wassen. De derde dag weer wandelen in het park en aan het eind gaan we naar San Francisco. Onze overnachtingen in Oakhurst zijn al geboekt. Zou ik dan de moeite nemen om dat weer te wijzigen?
Ton
#18 - 18-01-2011, 16:36 uur

Marianne

Oakurst zou niet mijn voorkeur hebben, maar dat was al duidelijk denk ik.
Ik weet niet waar jij die afstanden ziet - het zal eerder 50 mijl zijn en je rijdt maar 30 a 40 mph dus je moet echt op 1,5 uur rekenen.
Een volle dag in het zuiden van Yosemite besteden is jammer, je zou ook nog naar Glacier Point kunnen gaan. Je houdt echter heel weinig tijd over voor de vallei: eerst 1,5 uur rijden vanuit Oakhurst, autt kwijt zien te raken, shuttlebus pakken, dan wandelen, en dan nog 4 uur rijden naar SF.
Een betere verdeling zou zijn om de dag dat je aankomt en de dag erna in de vallei te overnachten (of in El Portal) en op weg naar SF via de Mariposa Grove te rijden.
Wassen kan in de vallei, dat gaat altijd heel snel in Amerika: een was is nauwelijks 30 minuten, dan de droger en klaar. Misschien handiger om het onderweg bij een motel te plannen.

Marianne
#19 - 18-01-2011, 19:33 uur

Marianne

Ik lees nu dat je met kinderen reist; dan is een overnachting in het park toch veel avontuurlijker!
Kijk ook eens in onze reisverslagen, onze kinderen vonden Housekeeping Camp (verslag 2006 vanaf 12 aug) erg leuk. De meiden waren toen 11 en 13.

Als je roch in Oakhurst gaat zitten en je besteed een hele dag aan het zuidelijke deel (zie daarvoor ons 2002-verslag) doe dan niet alleen de wandeling naar de sequoia's, maar ook naar Swining bridge. Maar GP is zeker de moeite. Kijk ook eens of de Panorama Trail niet iets is voor jullie (zie www.yosemitehikes.com )

Marianne
#20 - 18-01-2011, 19:44 uur

Mariska77

Wij zaten ook in Oakhurst (Shilo Inn and suites) en hebben het ook zo gedaan: eerst via de Tioga pass het park in, al rijdend mooie bezichtigingen gedaan en naar het hotel voor de eerste overnachting. De dag erna de andere kant van het NP gedaan en gewandeld. Hierna nog een overnachting in Oakhurst. Dit is ons prima bevallen. In Oakhurst zelf is echter niet veel te beleven maar daar kwamen we toch niet voor, er waren wat eetgelegenheden (De Old Kettle was prima te doen)
#21 - 18-01-2011, 20:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15