Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ghosttowns in het westen

Discussie gestart

schre062

Wij zijn van plan om in juli een rondreis te doen door het westen met als begin Phoenix en eindpunt L.A.
Wat ons vooral interessant lijkt is het bezoeken van een ghosttown.

We komen ook langs Yosemite waar ten oosten Bodie ligt alleen dat ligt een 1 uur heen en 1 uur terug van de route.
Via een reisboek kom ik ook Goldfield vlakbij Phoenix tegen.
Mijn vraag is, is Goldfield ook interessant want dan kunnen we Bodie laten vallen of zijn er andere ghosttown alternatieven??

#1 - 15-01-2011, 19:50 uur

Jez

Bodie hebben we bezocht en vonden we erg leuk. We waren er 's ochtendsvroeg, wat de beste tijd is, want we waren lange tijd de enigen. Oh, en het was september. De oostkant van Yosemite is sowieso prachtig qua natuur. Heel bijzonder vond ik Mono Lake.

Goldfield zijn we langs gekomen en hebben we alleen heel even gegluurd. Weet niet meer waarom, maar we hadden geen behoefte om het uitgebreid te gaan bekijken. Als je toch langs Goldfield komt, neem je dan de Apache Trail? Zeker doen; wij vonden dit 1 van de mooiste trails die we ooit gereden hebben!
#2 - 15-01-2011, 19:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Misschien handig om je route even te plaatsen, dan kunenn we zien wat op je route ligt. Kom je wel langs Phoenix?
Ik ken Goldfield niet, maar Bodie is de tijd zeker waard. Bij Zion heb je Grafton, aardig, maar geen Bodie, en bij DV heb je ook wel wat ghost towns.
Zie ook http://www.ghosttowns.com/ om in de stemming te komen.

Marianne
#3 - 15-01-2011, 20:11 uur

schre062

Onze route is:

Phoenix
Sedona
Grand canyon
Monument Valley
Page
Page
Bryce Canyon
Zion Canyon
Las Vegas
Las Vegas
Death Valley ( Furnace Creek of Stovepipe Wells)
Lee Vining
Yosemite ( of in het park of er buiten afhankelijk hotel)
Yosemite ( of in het park of er buiten)
San Francisco
San Francisco
San Francisco
Carmel
San Louis Obispo of Santa Barbara
Los Angeles
Los Angeles vertrek naar huis.

Aankomst op 11 juli vertrek op 2 augustus.
#4 - 15-01-2011, 21:55 uur

schre062

Is het niet erg omrijden om via Goldfield de Apache Trail te rijden en dan naar Sedona?
#5 - 15-01-2011, 23:41 uur

wama

Wij reden van Phoenix naar Sedona lang de Apache trail en vonden het echt de moeite.
Ook kwamen wij langs Goldfield Ghost Town, een dorpje dat werd opgericht nadat in het jaar 1892 goud in deze omgeving werd gevonden.Wanneer je op ons blog meer foto's op Picass aanklikt vinden jullie daar de fotos van de apachte trail en Ghost town.
De apache trail reden wij met een gewone auto en is goed te doen als het niet geregend heeft.
Na de apache trail reden wij door naar Montezuma Castlle en Sedona.
http://blog.seniorennet.be/1948guido/archief.php?ID=644540

Veel plezier met de voorbereiding van jullie reis

Ria en Guido
#6 - 16-01-2011, 00:27 uur

wama

Nog meer gegevens over de apache trail vindt je op onderstaande website:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/apachetrail/apachetrail.html

Ria en Guido
#7 - 16-01-2011, 00:33 uur

Yessica

Ik ben in Goldfield geweest en vond het wel aardig om te zien. Wij waren er echter net na sluitingstijd van de winkeltjes en de cafeetjes waren dicht, maar dat kwam de sfeer alleen maar ten goede. Ik heb er een paar prachtige (zwart wit) foto's kunnen maken zonder dat er allerlei toeristen door mijn beeld liepen.

Ik zou je zeker willen aanraden om vanaf Phoenix de Apache Trail te rijden richting Sedona. Ik vond het één van de (onverwacht) mooiste dingen tijdens onze Arizona/Utah rondreis. De natuur is geweldig, de uitzichten prachtig, we zijn ergens op het hoogste punt uitgestapt en de lucht is zo fris, zo helder... Onderweg springen regelmatig sprinkanen op je voorruit, we hebben de vreemdste rupsen gezien en hebben zelfs een slang moeten ontwijken die lag te soezen op de weg. Het was een highlight die ik niet had willen missen!

Vanaf Sedona zou ik de 89a pakken richting Flagstaff, ook al zo'n schilderachtige route!
#8 - 16-01-2011, 12:21 uur



schre062

Klinkt allemaal geweldig die routes. Ik heb ze opgeschreven. Bedankt voor de tips.
Toch wel prachtig zo'n forum.
#9 - 16-01-2011, 13:06 uur

Mariska77

Hallo,

wij zijn in Bodie en Calico geweest. Bodie is authentiek en echt achtergelaten en niks meer aan gedaan (zo lijkt het tenminste) Calico is meer toeristisch en "gemaakt" Toen wij in Bodie waren stond er een gure wind waardoor het echt een spannende tocht werd, de wind gierde langs die houten huisjes, echt heel leuk!
#10 - 18-01-2011, 19:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15