Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Glacier- Olympic

Discussie gestart

Joser

Dag Allemaal,

Ben samen met man en kids een reis door canada en stuk noord america aan het plannen.
Nou kom ik echter uit op 2 dgn Glacier NP dan naar Seattle rijden met ws overnachting ergens halverwege (spokane?) dan North cascades 2 dgn dan seattle Boeing museum en evt 1 dag stad en dan 2 dgn olympic NP.
Ik vraag me alleen af of ik die north cascades wel moet doen, misschien beter de  highway van Spokane naar Seattle nemen, North cascades overslaan en langer in Olympic NP blijven?
Hier lees ik nl zoveel enthousiaste verhalen over op dit forum
We starten trouwens in Calgary en hebben 4 weken een camper. Na Olympic gaan we naar Vancouver Island 3dgn en dan weer richting rockies.

Hoop op jullie ervaringen
bedankt José
#1 - 04-01-2011, 18:40 uur

Marianne

Hallo José, welkom op het forum!

Ik heb geen ervaring met Canada en niet met de North Cascades, maar ik denk dat je in Canada en in Glacier NP al voldoende bergen ziet. Het zal misschien niet veel tijd schelen, maar ik zou north Cascades overlsaan. Olympic NP is voor een deel natuurlijk ook bergen, maar je zou de kust en het regenwoud uitgebreid kunnen bekijken.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2006-verslag om een idee te krijgen van hoeveel tijd het allemaal kost. Wij hebebn niet veel van de kust geizen, daar zou je meer tijd voor uit kunnen trekken.
Als je nog tijd hebt kan ik een bezoek aan Mt St helens aanraden, niet vanwege het natuurschoon, maar voor het verhaal er achter. Erg indrukwekkend!

Marianne
#2 - 04-01-2011, 22:39 uur

Hans B

Tig jaar terug (1988) ben ik een keer bij de Grand Coulee Dam geweest (hebben volgens mij nog steeds een rondleiding) en ben van daar via de Hwy-20 / 97 dwars door de North Cascades gereden en kwamen bij Burlington uit. Het was een erg mooie weg, maar het kost natuurlijk wel meer tijd dan de Interstate.
#3 - 05-01-2011, 11:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Wij hebben vorig jaar enkele kortere wandelingen gedaan in North Cascades. Ik vond het niet heel speciaal, het bracht niet echt iets extra, ik zou dan ook meer tijd besteden ergens anders.

Lilo
#4 - 05-01-2011, 13:43 uur

Tet14

Net als Hans is het ook voor ons lang geleden dat we bij Cascades (en Coulee Dam) waren maar in jouw geval zou ik overnachten in Coeur d"'Alene en dan de interstate naar Seattle nemen. Je kan dan nog tijd besteden aan Mount Rainier NP op weg naar Olympic en, als de tijd het toelaat, zelfs Mt. St. Helens maar dat zal allemaal wat krap worden.
#5 - 05-01-2011, 13:49 uur

Joser

Dag Allemaal,

We hebben inderdaad besloten North Cascades over te slaan en meer tijd te besteden aan de kust. Dus een lange dag rijden via de interstate naar Seattle.
Mnt st Helen en mt rainer vinden we teveel uit de route aangezien we ook nog een stuk Canada wilen doen.
Bedankt voor de reacties.

José
#6 - 06-01-2011, 14:47 uur

Hans B

Plaats je uitgeschreven route eens, wellicht kunnen we je dan beter van info voorzien.
Dag 01. vliegen naar Calgary
Dag 02. etc...
De interesses zullen niet overal gelijk liggen, maar over het geheel is iedereen met hetzelfde bezig en kan dat je goed helpen om in te zien hoeveel tijd je ergens moet uittrekken.
Het is niet het rijden zelf, maar de tijd die je kwijt bent aan wandelen en dingen bekijken die je route beperken.
#7 - 06-01-2011, 16:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Dan bekijk je Mt. Rainier toch gewoon van de interstate! Meestal ligt hij trouwens in de wolken.
#8 - 06-01-2011, 17:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15