Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Glen Canyon?

Discussie gestart

onkie

Dit is onze voorlopige route die we met 4 personen deze zomer gaan doen! Moeilijk zeg; alles is leuk!
 We hebben vanaf San Fransisco t/m Los Angeles een huurauto en nemen ook een tent mee.
Het is niet onze bedoeling om zoveel mogelijk te zien, maar wel om te genieten!

18 juli
New York (aankomst)

19 juli
New York

20 juli
New York

21 juli
New York (vertrek)
San Francisco (aankomst)

22 juli
San Francisco (alcatraz)

23 juli
San Francisco (vertrek)
Yosemite NP (aankomst) (310 km)

24 juli
Yosemite NP

25 juli
Yosemite NP

26 juli
Yosemite NP (vertrek)
Lone Pine (aankomst)(315 km)

27 juli
Lone Pine (vertrek)
Las Vegas (aankomst)(500 km)

28 juli
Las Vegas

29 juli
Las Vegas

30 juli
Las Vegas (vertrek)
Zion NP(aankomst)(265 km)

31 juli
Zion NP (vertrek)
Lake Powell (Page Aankomst) (188 km)

1 augustus
Lake Powell (Page)

2 augustus
Lake Powell (Page)

3 augustus
Lake Powell (Page vertrek)
Kayenta (aankomst 230 km) Bezoek aan Monument Valley

4 augustus
Kayenta (vertrek)
Grand Canyon NP (aankomst)(250 km)

5 augustus
Grand Canyon NP

6 augustus
Grand Canyon NP

7 augustus
Grand Canyon NP (vertrek)
Los Angeles (of tussenstop) (810 km)

8 augustus
Los Angeles (aankomst)

9 augustus
Los Angeles

10 augustus
Los Angeles

11 augustus
Los Angeles (vertrek)

Wat vinden jullie ervan?
We zitten zelf nog wel in dubio over het stuk bij Lake Powell. Zou het ook een optie kunnen zijn om i.p.v. naar Zion naar Bryce te gaan en dan bij Glen Canyon te overnachten. Dan van Bullfrog naar Halls Crossing met de veerpont over te steken. En via de bovenkant bij Monument Valley uit te komen? Of is dit een onbegaanbare weg, waardoor we kostbare vakantietijd verspillen??
Heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand een leuke tussenstop tussen de Grand Canyon en LA?

Alvast bedankt!

Groetjes Onkie
#1 - 03-04-2005, 21:27 uur

Ebelix

Onkie,

Bryce mag je niet overslaan. Persoonlijk vind ik dat het mooiste park. Lake Powell is niet zo heel bijzonder. Wat wel bijzonder is Antilope canyon. Dat is zeker een bezoekje waard. Helemaal als je door om 12 uur 's middags staat en de zon komt loodrecht de canyon binnen.

Je moet maar eens de verhalen lezen op www.verenigdestatenvanamerika.com

 
#2 - 03-04-2005, 22:05 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

... Lake Powell is niet zo heel bijzonder ...

Dan ben je niet op Lake Powell geweest.  Als je een van de woonboten op Lake Powell huurt en zelf daar gaat varen, en ergens in een still hoekje het anker uitgooit, daar kunnen weinig plekjes aan tippen.  De Lake Powell woonboten zijn de RV's van het water, amerikaanse comfort en luxe in een ongelofelijke omgeving.  

#3 - 03-04-2005, 22:44 uur

Ebelix

Hoi Loek,

Ik ben wel bij Lake Powell geweest en ik geef toe dat je daar ook veel mooie dingen kan zien en dat het erg rustig is maar wanneer ik moet kiezen tussen Lake Powell en Bryce dan kies ik voor Bryce omdat ik dat 10 keer zo mooi vind als Lake Powell.
#4 - 03-04-2005, 23:18 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Als je op de bonnefooi gaat, kun je evt. onderweg nog je schema aanpassen. Persoonlijk lijkt me 4 dagen Yosemite wat veel; een extra dag San Francisco is misschien leuker, aangezien hier erg veel te beleven valt. Of ruil 1 dag LA in voor een extra dag in Frisco; is leuker dan LA (tenzij je dagvullende dingen van plan bent als Disneyland en Universal Studios)

Verder vind ik Kayenta kwa overnachten erg duur (en er is verder echt helemaal niks!); hou daar dus rekening mee.

Tussen de Grand Canyon en LA zijn weinig leuke tussenstops; door de dessert van Arizona. Wel erg mooi is de omgeving van Sedona, maar daarna is het een beetje saai naar LA.
#5 - 04-04-2005, 17:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

onkie

Hoi allemaal,

Het is wel onze bedoeling om in de parken dingen te ondernemen zoals: hiking, mountainbiken, raften, paardrijden enz. Daarom zijn we van plan om overal de tijd voor te nemen. ( Maar dat kunnen we inderdaad tussentijds aanpassen)

We wilden ook eigenlijk graag naar Bryce, maar dachten dat het niet in onze route in te passen was.
Heeft er iemand misschien ervaringen met de Burr-trail? (we gaan met een Ford Explorer -als het goed is- )

Onze bedoeling bij lake Powell is om een dagje te luieren en andere dagen naar bijv. Antilope Canyon te gaan en een tochtje naar de Rainbow Bridge.

Wat betreft Kayenta: zou het dan misschien leuker zijn om in het park (National Monument) te overnachten?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Groetjes Onkie
#6 - 04-04-2005, 18:21 uur

Loek

Hoi Loek,

Ik ben wel bij Lake Powell geweest en ik geef toe dat je daar ook veel mooie dingen kan zien en dat het erg rustig is maar wanneer ik moet kiezen tussen Lake Powell en Bryce dan kies ik voor Bryce omdat ik dat 10 keer zo mooi vind als Lake Powell.

Bryce is ook mooi, maar ik zou het op Lake Powell langer uithouden, tenminste als je een boot hebt.  Jammer genoeg gaan weinigen met een (gehuurde) boot het meer op.  Echt zonde, want het is echt genieten.
#7 - 04-04-2005, 20:33 uur

onkie

Hoi,

 Bedankt alvast!

Wij zitten er nu aan te denken om deze route te doen, en dus niet bij Page naar Lake Powell te gaan, maar bij Bullfrog. Daar kunnen we ook lekker uitrusten en een tochtje naar Rainbow Bridge te maken.


18 juli      New York (aankomst)

19 juli      New York

20 juli      New York

21 juli      New York (vertrek)
                                San Francisco (aankomst)

22 juli      San Francisco (Alcatraz)

23 juli      San Francisco (vertrek)
                                Yosemite NP (aankomst) (310 km)

24 juli      Yosemite NP

25 juli      Yosemite NP

26 juli      Yosemite NP (vertrek)
                                Lone Pine (aankomst)(315 km)

27 juli      Lone Pine (vertrek) door Death valley
                                Las Vegas (aankomst)(500 km)

28 juli      Las Vegas

29 juli      Las Vegas

30 juli      Las Vegas (vertrek)
                                Bryce NP(aankomst)(225 km)

31 juli      Bryce

1 augustus   Bryce (vertrek) (over burr trail)
      Bullfrog (aankomst) (390 km)
                         
2 augustus   Bullfrog

3 augustus   Bullfrog (vertrek)
                                Monument Valley (aankomst)(200 km)


4 augustus   Monument Valley (vertrek)
                                Grand Canyon NP (aankomst)(270 km)

5 augustus   Grand Canyon NP

6 augustus   Grand Canyon NP

7 augustus   Grand Canyon NP (vertrek)
                                Los Angeles (of tussenstop) (810 km)

8 augustus   Los Angeles (aankomst)

9 augustus   Los Angeles

10 augustus   Los Angeles

11 augustus   Los Angeles (vertrek)

Ook denken we (vvoral mijn vrien!) erover om naar de North Rim van de Grand Canyon te gaan. We houden erg van ongerepte natuur. Maar dan moeten we wel weer via Las Vegas terug...

En voor de reis van de Grand Canyon naar LA, hebben we het plaatsje Lake Havasu City in gedachten. Is iemand daar ooit geweest?
#8 - 04-04-2005, 21:29 uur

Jez


Wat betreft Kayenta: zou het dan misschien leuker zijn om in het park (National Monument) te overnachten?


Ik weet niet welk park je dan bedoeld (Monument Valley?) Maar da's vast meer de moeite waard dan Kayenta. Kijk even op deze site www.nps.gov voor overnachtingsmogelijkheden in de parken. Aangezien je in het hoogseizoen gaat, moet je er wel rekening mee houden dat je in de parken beter kunt reserveren!
#9 - 05-04-2005, 11:22 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2005, 11:23 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

onkie

Ja, oeps, ik bedoelde Munument Valley!
We hebben al opgezocht dat er 1 camping in het park ligt en 1 net erbuiten.
#10 - 05-04-2005, 18:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15