Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gospel Kerkdienst

Discussie gestart

Rina

Het lijkt ons leuk om tijdens onze rondreis door west Amerika ergens op een zondag een gospel kerkdienst mee te maken.. Kan iemand mij daar wat tips over geven? we zitten een zondag in de buurt van Denver, een zondag  rond Yellow Stone en een zondag in Moab (Grand Junction)
#1 - 12-05-2009, 08:17 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

ned in MO

Kijk even in de lokale krant
#2 - 12-05-2009, 18:09 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

JoeSee

Gospeldiensten vind je met name in Louisiana en Missisippi (excuus voor eventuele foute spelling).
We zijn ooit eens de enige blanken (ooit?) geweest in een dienst met een zeer opzwepend karakter.  :dance: :dance: :dance:   In de kerk zaten alleen donker gekleurde mensen. De dominee eindigde in complete extase die vervolgens leidde tot een geweldige blues,  omdat de muziek zich hierbij aansloot. De dominee heeft nog speciaal voorbede gedaan voor that nice young couple on the right.  1smile wink


De westkust kent wel veel Baptist Churches, waar vaak van 10-11 een Bijbelstudie is en aansluitend een kerkdienst met woord, gebed en zang. Het karakter hiervan verschilt per plaats.  :angel:   Aanrader is een dienst bij te wonen van de Cristal Cathedral in Los Angeles.
Deze diensten worden ook in Nederland uitgezonden op RTL 5 iedere zondag tussen 8 en 10.
Na bezoek van de dienst (overigens is de door de weekse rondleiding ook erg de moeite waard)  zagen we onszelf een paar weken later weer terug op tv in Nederland.  nlvlag



Ben je zelf christelijk, dan is een bezoek aan een lokale kerkdienst een enorme meerwaarde voor je reisplezier.  Neem wat eurocentmuntjes mee voor de kinderen, die vinden het geweldig om een muntje met een koningin te krijgen.  Daarnaast zal de voorganger je 9 van de 10 keer uitnodigen voor een maaltijd bij hem thuis of in de locale all you can eat.  :jesse4:   Gastvrij als hij is zal hij de rekening betalen. Een prima gelegenheid om vrienden te maken en om wat dieper door te praten over het leven in Amerika. 
 
#3 - 14-05-2009, 21:45 uur
« Laatst bewerkt op: 14-05-2009, 21:54 uur door JoeEsE »

Hans B

@JoeEsE
ook tips voor een New Yorkse gospeldienst?

bedankt, Hans
#4 - 16-05-2009, 10:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Geen idee Hans, ben nooit in NY geweest. Wellicht levert Google of White/Yellow papers iets op ?
#5 - 16-05-2009, 16:34 uur
« Laatst bewerkt op: 17-05-2009, 13:00 uur door JoeEsE »

meistershof

Hallo Hans en Rino
Op het internet zag ik op google (Black Gospel Newyork) wel een aantal concerten ,Ik zelf zou ook graag nog eens een black gospel
dienst mee willen maken.
In de cristal catheteral hebben we zelf al meerdere diensten mee gemaakt ,Twee jaar geleden ,toen de dienst was af gelopen en we in de prachtige beelden tuin liepen ,hoorden we prachtige muziek uit de kerk komen ,wij er weer naar toe en hebben toen nog een spaanse dienst meegemaakt,wat een feest .
Verder hebben we meerdere malen de first baptist church bezocht ,wat ons goed bevalt ,vooral de kleinere kerken.
Groeten Wim.
#6 - 17-05-2009, 15:55 uur

sofa


We zijn ooit eens de enige blanken (ooit?) geweest in een dienst met een zeer opzwepend karakter.  :dance: :dance: :dance:   In de kerk zaten alleen donker gekleurde mensen. De dominee eindigde in complete extase die vervolgens leidde tot een geweldige blues,  omdat de muziek zich hierbij aansloot. De dominee heeft nog speciaal voorbede gedaan voor that nice young couple on the right.  1smile wink

 

We liepen 4 jaar geleden  ergens  een klein stadje in Mississippi te verkennen, rond 7 uur 's avond toen ergens in een onooglijk straatje gospelmuziek uit een even onoogelijk pand midden tusen wat winkels kwam. Nieuwsgerig geworden deden we de deur open en we kwamen in een soort portaal, daarachter was de kerk bleek toen de deur plotseling openging en een klein jongetje ons met geruststellende gebaren naar binnen winkte. Binnen was een dienst aan de gang. Wij waren ook de enige blanken bleek. Om niet al te veel op te vallen en de dienst niet te vestoren gingen we achteraan in de kerk zitten. Voorin swingde de menigte, de reverend voorop uiteraard. Was best wel indrukwekkend. De dienst was bijna afgelopen toen de reverend de gemeente vertelde dat ze gasten hadden en dat ie graag wilde dat we naar voren kwamen. Ik was denk ik te verbouwereerd maar voordat ik er erg in had stond mijn vrouw voorin de kerk waar  de reverend haar een microfoon onder de neus duwde en alles wilde weten, waar we vandaan kwamen, wat we van Amerika en Jesus vonden etc. Onder applaus mocht mijn vrouw weer terug naar haar stoel achterin de kerk. En we werden vele malen bedankt voor ons bezoek aan de kerk. Was een aparte gebeurtenis. Zullen we niet gauw vergeten.

 
#7 - 17-05-2009, 22:08 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

zina

Hoi allemaal!

Over een paar weken is het dan eindelijk zover. Ook ik ga dan eindelijk voor de eerste keer naar Amerika, om precies te zijn California!
Het lijkt ook mij ontzettend leuk om daar een gospel kerkdienst bij te wonen, is er iemand die mij verder kan helpen. Ik heb al gegoogled op black gospel california, maar dat leverde eigenlijk niets op!

Ik ben benieuwd!

Groetjes Zina
#8 - 06-06-2009, 21:35 uur

meistershof

Hallo Zina.
Een kennis is met het mannen koor in L.A  op toer geweest en ze zijn in de Cathedral of our Lady geweest,
Daar waren allemaal black gospel liederen en allemaal donkere mensen.
Mischien heb je hier wat aan.
Groeten Wim.
#9 - 07-06-2009, 12:22 uur

zina

Hoi Wim

Bedankt voor je tip! Ik ga het zeker in gedachten houden, maar ik had eigenlijk iets anders in mijn hoofd... Iets kleinschaliger zeg maar.

Groetjes Zina
#10 - 12-06-2009, 21:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15