Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag advies betreffende route camperreis met 4 kids

Discussie gestart

Loek

Mocht je de laatste dagen in Denver doorbrengen, daar zijn ook pretparken voor de kinderen: Elitches (voormalige Six Flags), Waterworld en Lakeside Amusement Park.  In de omgeving van Denver heb je ook strand, al is het niet een ocean beach maar de stranden langs de reservoirs (Quincy Reservoir, Aurora Reservoir, Chatfield Reservoir).  Verder genoeg ander vertier in Denver voor kinderen en volwassenen zoals de Denver Zoo, Molly Brown House, Denver Mint (vooraf bespreken), State Capitol en vele shopping mogelijkheden.  De snelle route van Moab naar Denver voert langs Arches, alhoewel dit park meer tijd vereist dan een stop onderweg.  Het stuk vanaf Arches naar Grand Junction is virj saai, maar in de omgeving van Grand Junction zou je naar het Colorado NM kunnen gaan.  Verder is de route over I-70 door de bergen vrij imposant wat uitzichten betreft, vooral het stuk door Glenwood Canyon vind ik wel imposant.  Een stop in Glenwood Springs als je van hete baden of stoombaden houdt.
Als alternatief zou je de wat meer scenic zuidelijke route langs Mesa Verde nemen, maar dat duurt wel langer.
#16 - 30-09-2008, 17:16 uur

Hans B

Moab - Grand Junction ±80 mile.
Allereerst heb je de prachtige weg nummer 128 van Moab naar de I-70, daarna een klein minder interessant stuk tot bij Grand Junction, daar heb je het Colorado NM.
Grand Junction - Evergreen ±190 mile
Vanaf CNM ligt de I-70 ingeklemd tussen de hoge bergenwanden en langs de Colorado River. Wel een autosnelweg maar een heel mooi stuk.Dan nog enkele hoge passen over en bij Evergreen kun je de I-70 af om de Trail Ridge te rijden.
Evergreen - Estes Park ± 50 mile
Overnacht kort voordat je de prachtige Trail Ridge gaat rijden en neem een volle dag voor de route naar Estes Park.
#17 - 01-10-2008, 08:27 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2008, 08:36 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

meistershof

Het collorado nat monument is zeker een aanrader wij hebben er overnacht wij hebben onze ogen uitgekeken .
vervolgens zijn wij via glenwoodsprings naar aspen gereden toe weer naar het noorden ,Estes park ,denver.
Net buiten aan de rand van denver ligt ook een mooi open lucht theater tussen de rotsen.
groeten Wim.
#18 - 12-10-2008, 11:30 uur

greetje

Hallo,

Inmiddels hebben we uren gelezen, en vanmiddag (eindelijk) de reis geboekt. :D  pfff...
 

Het reis schema ziet er alsvolgd uit :

1 Amsterdam   -   Denver   
2 Denver - camping               
3 Denver - moab         
4 Moab
6 Moab
7 Moab- Capital Reef   
8  Capital Reef
9 Capitol Reef- Bryce Canyon   
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon- Zion   
13 Zion
14 Zion
15 Zion
16 Zion- Page (Lake Powell)   
17  Page (Lake Powell)
18 Page (Lake Powell) monument valley
19 Page (Lake Powell)- Grand Canyon   
20 Grand Canyon
21 Grand Canyon- Las Vegas   
22 Las Vegas
23 Las Vegas   -Mono Lake   
24 Mono Lake- Yosemite - Oost   
25 Yosemite - Oost- Yosemite - West   
26 Yosemite
27 Yosemite
28 Yosemite   -   San Francisco   
29 San Francisco
30 San Francisco   -   Amsterdam   

Omdat we graag willen wandelen en alles goed willen zien hebben we het ruim opgezet.  Missen we nu iets heel moois?
We zijn blij met alle tips en commentaar!!

Hartelijke groet,
Margreet
#19 - 31-10-2008, 19:15 uur

Hans B

Hallo Margreet,
volgens mij ga je niet echt veel missen.
Maar in het begin ben je wel erg snel Denver - Denver - Moab.
Mijn bescheiden mening is, dat Bryce en Zion elk 1 dag minder kunnen.
Deze twee dagen zou je kunnen gebruikten om bijvoorbeeld de eerste dag van Denver naar Estes Park te rijden.
De tweede dag de rit door het Rocky Mountain NP met een of twee korte wandelingen en te eindigen ergens aan de I-70.
De derde dag naar Moab.
Mocht je Bryce en of Zion erg interessant vinden dan heb je maar 1 dag verspeeld, maar ondertussen wel een prachitge Trail Ridge (RMNP) gereden.
Je 2e "gewonnen" dag zou ik bij Las Vegas aanplakken of als je dat niks vindt (kan ik me niet voorstellen) bij San Francisco doen.
Deze stad is ook meer waard dan 1 dag.

Hans
#20 - 31-10-2008, 20:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je kunt inderdaad heel goed nog Rocky Mountain NP meenemen. Als je verder niet veel wilt veranderen zou je al op dag 2 naar Estes Park kunnen rijden.
Dan heb je een lekkere kort dag om te beginnen en boodschappen te doen.
Dag 23 is een lange dag, en vrij saai als je via Tonopah rijdt, maar het is te doen.
Voor Zion en Bryce heb je aardig veel tijd uitgetrokken, maar er is genoeg te doen, en er zijn leuke campings, dus niet veel aan veranderen.

Wat bedoel je met Yosemite oost? Je zit bij Mono Lake/Lee Vining al vlak bij de oostingang. De camping bij Tuolumne Meadows lijkt me wel mooi, je kunt daar reserveren maar er zijn ook first come first serve plaatsen.
Yosemite West: bedoel je daarmee dat je buiten het park wil overnachten? Ik zou proberen een camping in de vallei te reserveren (een van de Pines campgrounds). Dan kun je ook de camper eens laten staan; het is niet erg handig om in de zomer met de camper de vallei in te moeten rijden en een parkeerplaats zoeken valt ook niet altijd mee.

Marianne
#21 - 31-10-2008, 21:51 uur

greetje

Hallo,
bedankt voor de reactie. Een goed idee om ook nog naar RMNP te gaan. Ik heb nu 1 dag van Bryce gehaald en het ziet er nu alsvolgd uit.

1 Amsterdam   -   Denver   
2 Denver - Estes Park           
3 RMPN       
4 RMNP - moab
5 moab
6 Moab
7 Moab- Capital Reef   
8  Capital Reef
9 Capitol Reef- Bryce Canyon   
10 Bryce Canyon
11 Bryce Canyon-zion
12 Zion   
13 Zion
14 Zion
15 Zion- Page (Lake Powell
16  Page (Lake Powell)   
17  Page (Lake Powell)
18 Page (Lake Powell)-grand canyon
19- Grand Canyon   
20 Grand Canyon -Las Vegas   
21  Las Vegas   
22  las vegas- mono lake
23  Mono Lake-Yosemite - Oostkant
24   Yosemite   
25  yosemite
26 yosemite
27 yosemite- san francisco
28  San Francisco   camper inlveren
29 San Francisco
30 San Francisco   -   Amsterdam

Met yosemite oost bedoel ik inderdaad dat we die dag arriveren op Tuolumne Meadows,  en het is inderdaad ook wel het leukts om in yosemity west op een camping in het park te zitten. We willen deze dagen gebruiken om lekker te relaxen voordat we weer naar nl vliegen. weten jullie misschien nog een kindvriendelijke camping ( liefst met zwembad) in het park ?
Groet,
Margreet  :)
#22 - 01-11-2008, 13:27 uur

Marianne

Hallo Margreet,
Ik weet nog steeds niet wat je precies bedoelt met Yosemite west. Als ik jullie was zou ik de eerste nacht bij tulomne Meadows overnachten en de andere nachten in de vallei.

Zie dit kaartje voor een overzicht van het park. Yosemite Valley ligt vrij centraal in het park en hier heb je ook de meeste activiteiten (fietsen, zwemmen, raften, rangeractiviteiten) en veel wandelmogelijkheden. Eer rijdt een gratis shuttlebus dus je kunt dan de cmaper lekekr op de cmaping laten staan.
In de vallei zijn 3 campings, de Pines campground (North Pines, Lower Pines, Upper Pines). Zie voor de ligging het kaartje van de vallei. Het maakt niet veel uit welke je kiest, op de NPS site kun je ook een beschrijving vinden. Het is echt heel belangrijk dat je meteen reserveert zodra de periode open is. Houdt de lokale tijd in de gaten (de zomertijd gaat daar op een andere dag in dan bij ons), kijk welke plaatsen je wilt, en houd meerdere tabbladen open.
Er zijn geen campings met zwembad in het park, maar in Yosemite Valley zijn twee zwembaden, bij Curry Village en bij Yosemite Lodge. Best wel bijzonder, want ik ken verder geen parken waar ze een zwembad hebben!
Er zijn niet echt kindvriendelijke campings in het park, maar eigenlijk vind ik het hele park erg  kindvriendelijk. Je moet er echter geen speeltoestellen of minigolfbanen verwachten. Maar je kunt kunt lekker ploeteren in de Merced River (misschien is het iets om een opblaasboot mee te nemen of te kopen), zwemmen bij Curry Village, meedoen aan het junior ranger programma, barbecuen op de camping, fietsen door de vallei, prima om uit te rusten voor je teruggaat! Onze kinderen vinden het raften geweldig (vanaf Curry Village). Als je laat in het seizoen bent kan het zijn dat er te weinig water in de Merced River staat, maar anders is het zeker een aanrader.

Kijk ook eens of de Panorama Trail iets voor jullie is. Wij hebben hem 4 jaar geleden gelopen, toen waren onze kinderen 9 en 11. Prachtige, lange wandeling. Je gaat dan met de bus naar Glacier Point wat op zich zelf al leuk is (wel reserveren) en loopt daarvandaan terug naar de vallei. Grotendeels naar beneden, maar er zit nog wel een aardige klim in.

Marianne
#23 - 01-11-2008, 15:47 uur

greetje

Hoi Marianne,

Met west bedoel ik inderdaad de vallei . We hebben genoeg tijd om yosemite te bekijken, dus delen we dat bezoek in tweën. De oost kant eerst en dan de vallei.
Overigens kregen we vanmiddag te horen dat de Road bear camper die we geboekt hadden niet meer beschikbaar is. We kunnen wel van S.F. naar Denver , maar nu kijken we nog eerst of er wel een van el monte beschikbaar is. Wel een populaire bestemming dus!
bedankt voor de tips! Bij onze kinderen zijn beekjes en bossen altijd erg geliefd. Raften hebben we nog nooit gedaan, omdat tnt de kids nog te jong waren. Maar we zullen er zeker naar informeren of het deze zomer voor ons kan.

Groeten,
Margreet 
#24 - 01-11-2008, 19:10 uur

Marianne

Het is niet echt raften hoor! Meer dobberen, zeker in juli. In mei/juni stroomt de Merced nog redelijk snel, maar in de zomer is het waterpeil vrij laag. Het is absoluut niet gevaarlijk en eigenlijk ook niet echt spannend. Kijk maar eens in onze reisverslagen of hier: http://www.yosemitepark.com/Activities_RaftingWaterSports.aspx .
Ik geloof dat er wel een minimumleeftijd of lengte geldt.

Marianne
#25 - 01-11-2008, 20:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15