Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

graag info mbt camperreis 20 dagen West USA + 1 week LA

Discussie gestart

esther42

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier op dit forum en zit met veel interesse diverse berichten ovet het Westen te lezen... Wij (2 volw. met 2 kids) hebben vorig jaar 3 weken met de camper door florida gereden en dat was makkelijk te doen ook vanwege de afstanden,  Florida is niet zo groot en hebben geweldige vakantie gehad. Dit jaar pakken we het groot aan en gaan we in de zomervakantie 20 dagen met de camper door West USA rondreizen en willen aansluitend 1 week in LA in verblijven in een hotel o.i.d. en auto huren.

Heeft er iemand een route suggestie die wij kunnen nemen?

Best wel lastig om alles achter je pc uit te zoeken en zie dat de meeste van jullie al diverse routes hebben gereden en hier veel ervaring mee hebben. De meeste routes die ik zie zijn 28 dagen en wij gaan 28 dagen maar ik dacht dat ik de laatste week in LA wilde blijven om alle highlights daar te doen, hollywood, disney, universal en misschien sea world in san diego (kunnen we ook  met de camper inplannen)
Zit nu te twijfelen of we niet de camper langer moeten bijboeken en alles met de camper te doen?  Hebben de vlucht en camper al geboekt en verder is alles nog open....

alle suggesties zijn welkom..! 
#1 - 05-01-2009, 00:20 uur

hdeweert

Hallo Ester
Het maken van een route hangt helemaal van je eigen smaak af en van wat je wilt gaan doen.
Om enig inzicht in die dingen te krijgen zou ik eerst wat folders bij het reisbureau halen en wat
reisgidsen doorbladeren zodat je zelf een idee hebt wat je wilt gaan zien en doen. als je de
camper en de vliegtickets al geboekt hebt moet je toch enig idee hebben wat je daar allemaal
wilt gaan doen? Als je al een route hebt laat het hier dan weten dan krijg je ongetwijfeld tips.
Harm
#2 - 05-01-2009, 07:24 uur

Hans B

Hallo Esther,
een volle week LA vind ik zelf erg veel.
Persoonlijk zou ik er niet meer dan 3 dagen besteden, tenzij je veel parken gaan bezoeken (Universal, Disney), maar als je al in Florida geweest bent, zal dat niet het geval zijn.
Verder zoals Harm zegt, ga folders halen bij een reisburo en lees daaruit waar men langs gaat en welke routes men maakt.
Veelal is de "Golden Circle" waarbij je alle hoogtepunten even aandoet de eerste route voor de vele Amerika gangers.
Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Yosemite - San Francisco - Los Angeles.
Deze route is zowel linksom als rechtsom te rijden en vanaf elk willekeurig groot vliegveld te starten.
#3 - 05-01-2009, 20:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jerbia

Ik ben het met Hans eens, ik zou ook niet meer dan 3 dagen in LA doorbrengen. Met 28 dagen heb je ruim de tijd om de 'Golden Circle' te doen in het Zuidwesten.
#4 - 05-01-2009, 20:16 uur

Marianne

Ook hier een voorstander van wat minder tijd in LA en wat meer tijd voor het rondje. Kun je de camper nog wat langer huren?
Al die pretparken lijkt me erg veel, zeker als het allemaal in een week valt. Universal is leuk, maar je zou ook kunnen overwegen om naar Warner Bros te gaan.Is alleen een studiotour dus geen pretpark, maar erg leuk om mee te maken. Niet voor heel jonge kinderen trouwens, maar dat geldt ook wel een beetje voor Universal vind ik.
Tijdens de rondreis zijn er ook genoeg leuke dingen te doen en te zien, ook voor kinderen. Hoe oud zijn de kinderen?

In ruim 3 weken kun je het "standaardrondje" zuidwesten doen. Lees eens wat reisverslagen om te zien wat het meeste aanspreekt. Wij hebben de laatste jaren met de kinderen wat ruimere rondjes gedaan, maar altijd een stuk van het zuidwesten meegenomen. Een collega van mij heeft vorig jaar met de kinderen in een camper een mooie route gemaakt, misschien hebben jullie ook iets aan hun reisverslag, zie www.jerryendiana.blogspot.com/

Je zult ook hier op het forum heel veel ideeën op kunnen doen over een route. Ik denk dat Moab (Arches, Canyonlands) wat veel is om in 3 weken mee te nemen, maar dat hangt er ook van af wat je verder allemaal doet. In lek geval zou je de Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Lee Vining, Yosemite en SF kunnen doen.
Om niet het lange stuk van Las Vegas naar Yosemite boven Death Valley langs te hoeven rijden zou je ook onderlangs en via Sequoia NP kunnen rijden.
De kustweg is ook prachtig, reken hier op 2 overnachtingen.

Op de NPS site vind je veel informatie over de activiteiten in de parken, en ook over campings in en buiten de parken, zie www.nps.gov .

Marianne
#5 - 05-01-2009, 21:50 uur

esther42

bedankt voor jullie tips allemaal, ik had inderdaad van te voren al een en ander bekeken en een vage route uitgestippeld maar was enorm aan het twijfelen voor dat weekje LA, zal eerst maar eens informeren of de camper evt. langer te huren is:-)

Gr. Esther
#6 - 06-01-2009, 22:04 uur

esther42

wij zijn ook al een keer met de camper 3 weken in Canada geweest (Britisch Colombia) Is wel alweer een tijd geleden, toen was onze oudste nog een baby van 9 maanden en nu is ze alweer 10!! Onze andere zoon is 7 en inderdaad hebben we vorig jaar (en ook het jaar daarvoor) al vele diverse parken in FL gedaan maar wij zijn wel pretpark "gekken", dus we gaan er zeker nog een paar in CA doen! Seaworld vinden de kids de leukste dus die willen we zeker doen in San Diego...

Marianne nog bedankt voor de tip van je kennissen, die hebben ook een mooie trip gemaakt met de camper en heb wat ideeen van hun overgenomen en ga ze zeker mailen om e.e.a te vragen..!

Heb toch even op tioga tours een schema gemaakt mbv jullie suggesties en kom totaal uit op 2500 mijl (= ong. 4000 km) 

Moeten we ergens nog wat langer blijven? bijna niet mogelijk met de planning want ik weet natuurlijk nog niet of ik inderdaad de camper langer kan huren, als dat kan dan heb ik op het einde nog wat dagen over, de laatste week in een hotel is ook wel lekker, ff genieten van wat rust na zo'n 3 weken getourd te hebben:-)

4juli vertrek NL- LA
5 juli ophalen camper (1e overnachting in LA op camping richting San Diego, misschien KOA?)
6 juli San Diego (California)  134 mijl 134 mijl
7 juli seaworld
8 juli San diego- Joshua Tree (California)  152 mijl
9 juli Joshua Tree- Lake Havasu (Arizona)  167 mijl
10 juli Lake Havasu Grand Canyon NP South Rim (Arizona)  222 mijl
11 juli Grand Canyon
12 juli  Grand Canyon- Page (Arizona)  152 mijl
12 juli Page - Bryce Canyon NP (Utah)  152 mijl
13 juli Bryce Canyon
14 juli Bryce Canyon- Zion NP (Utah)  89 mijl
15 juli Zion- Las Vegas (Nevada)  168 mijl
16 juli Las Vegas
17 juli Las Vegas - Sequoia / Kings Canyon NP (California)  401 mijl
18 juli Kings Canyon
19 juli Kings Canyon - Yosemite (California)  165 mijl
20 juli Yosemite
21 juli Yosemite -San Francisco (California)  214 mijl l
22 juli San Francisco
23 juli San Francisco - San Simeon (California)  242 mijl
24 juli San Simeon Los Angeles (California)  240 mijl 
25 juli Los Angeles  (officieel moeten we deze dag de camper inleveren!!!!)
26 juli LA  Hollywood, walk of fame
27 juli LA Disney?
28 juli LA Disney
29 juli strand?
30 juli shoppen?
1 aug terug naar NL 

totaal 2498 mijl

alvast bedankt voor julli antwoorden..
#7 - 06-01-2009, 23:07 uur

Hans B

Hallo Esther,
Route zit goed in elkaar.
Persoonlijk zou ik Sequoia/Kings Canyon laten voor wat het was en deze tijd gaan besteden in Yosemite.
Het is een behoorlijke omweg en de reuzenbomen staan ook in Yosemite (Mariposa = zuiden).
Om nog wat meer tijd in de parken door te brengen, zou ik minder tijd in LA verblijven, maar dat is meer gezegd.

Succes, Hans
#8 - 07-01-2009, 08:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

natalie

hoi,

ik zou graag willen weten wat jullie route was door florida,wij willen volgend jaar namelijk 3 weken met de camper door florida reizen,graag wil ik zoveel mogelijk ervaringen met campgrounds ed.
alvast bedankt!

groetjes natalie
#9 - 22-07-2009, 20:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15