Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

graag jullie mening over onze rondreis SF-SF

Discussie gestart

liesv

Graag had ik jullie mening over onze rondreis in september:

6 september: landen in San Francisco
7 september: San Francisco
8 september: van SF naar Santa Maria
9 september: van Santa Maria naar LA
10 september: LA
11 september: LA
12 september: van LA naar Blythe
13 september: van Blythe naar grand canyon
14 september: grand canyon
15 september: van grand canyon naar Page
16 september: van Page naar Moab
17 september: Moab
18 september: van Moab naar Bryce canyon
19 september: van Bryce canyon naar Zion
20 september: van Zion naar Las vegas
21 september: Las Vegas
22 september: van Las Vegas naar Bishop
23 september: van Bishop naar Mariposa (via yosemite NP)
24 september: van Mariposa naar San Francisco
25 september: vlucht naar huis.


- We twijfelen wat over de periode van 15 sept-19 sept: page-moab-bryce-zion. Iemand zei me om bryce en zion in één dag te doen, omdat je de stenen dan al wat beu zijt en het ook vlugger gezien hebt. wat denken jullie?

- Kunnen we eventueel een dag minder in bryce om zo een dag langer in Las Vegas te zijn om naar de skywalk van de death valley te gaan?

- wat is jullie mening over de hele trip?

groetjes

#1 - 18-02-2010, 16:37 uur

Ine

Ik vind je route wat warrig in elkaar zitten en niet helemaal logisch.
In 1 dag van SF naar St. Maria rijden kan eigenlijk allen als je over hwy 101 gaat en niet over de mooie kustweg Hwy 1.
Waarom St. Maria en niet ergens aan de kust?

Rij van LA niet naar Blythe maar rij meteen door naar Sedona. Blythe is niets, alleen wat hotels langs de Interstate. Sedona is een leuk stadje tussen de rode rotsen.
Dat wordt inderdaad een lange dag, maar je kunt overwegen die laatste dag LA alvast bijv. richting Palm Springs te rijden om zo de afstanden wat te verdelen.
Van Gr. Canyon via Page naar Moab is vreemd, kijk nog eens goed op een wegenkaart. Vanuit Gr. Canyon kan je via Mon. Valley naar Moab rijden. Het kannet  in 1 dag maar beter 2 dagen. (Ga je in 1 dag heb je geen tijd voor Mon. Valley.)
Van Moab naar Bryce in 1 dag is weer heel zwaar, tenzij je de hele dag op de Interstate wilt rijden. Doe dit in 2 dagen ovedr de normale hwy en maak onderweg een stop in Capitol reef Park, slaap dan in Tropic.
Bryce en Zion zijn totaal anders. Hou je niet van echt wandelen, dan zou je je in 1 dag kunnen doen. maar in Zion kan je init zelf rijden, dat moet per shuttle dus het vraagt meer tijd. Het blijft altijd moeilijk, de een vindt bryce mooier, de ander Zion. (Bryce heeft onze voorkeur.)
Van Bishop via Yosemte doorracen naar mariposa is ook weer teveel. Je ziet nauwelijks wat van Yosemite, dit is zonde van de moeite.Er zijn zoveel mooie plekken die je nu neit zult zien.
Bekijk de route nog een kritisch, kijk naar geschatte rijtijden via bijv. mapquest of google (neem die tijden ruimer want in de praktijk heb je meer tijd nodig.)
Ik zou voorstellen om bijv. Moab (hoe mooi dan ook) te laten schieten en die dagen voor de rest van de route te gebruiken.
1 dag SF vind ik weinig, maar 2 dagen LA (tenzij je bijv. Unviersal gaat doen) is dan weer vrij veel.

#2 - 18-02-2010, 17:06 uur

hdeweert

Ik weet niet waarom je van LA naar Blythe rijd. Als je een extra nacht in Las Vegas wilt sla dan Blythe over.
 Alle parken zijn anders maar als je niet van Natuur houd kun je Moab er uit laten dan heb je twee dagen om elders door te brengen.
Als iemand je heeft verteld dat je de stenen wel beu bent na een dag dan zou ik daar niet op af gaan. Kijk zelf eerst eens naar
de fotos die bij de diverse reisverslagen staan en beslis zelf of je dat wel of niet wilt zien.

Succes
Harm
#3 - 18-02-2010, 17:08 uur

Tet14

Plaatsen als Santa Maria, Blythe en Mariposa komen vaak uit de koker van een reisorganisatie en ik denk dat OP de brochures gelezen heeft. Niets mis mee trouwens!
Je pakt echt veel te veel Lies. Vergeet Moab.  En voor ik het vergeet, De Skywalk ligt niet bij Death Valley maar op ongeveer 2.5 uur rijden van Las Vegas in de richting van Kingman.  Velen vinden de skywalk een tourist trap en een dure tt nog wel met ongeveer $ 100,-- pp voor alles.
Probeer dit eens:
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2,3: San Francisco (een dag is echt te kort. Je kan SF ook aan het einde van je reis plannen.
Dag 4: SF-Monterey-Point Lobos-Big Sur-Cambria
Dag 5: Hearst Castle en naar Los Angeles
Dag 6: LA
Dag 7: LA en  naar Kingman. Probeer onderweg wat van R66 te zien
Dag 8: Kingman via R66 naar GCNP.  (Je zou ook kunnen overwegen om in een dag naar GC te rijden, 8-9 nuur)
Dag 9: GCNP
Dag 10: Naar Monument Valley
Dag 11: Monument Valley en naar Page
Dag 12: Page en naar Bryce
Dag 13: Bryce naar Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion via Valley of Fire SP naar Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas via DV naar Lone Pine
Dag 18: Naar Yosemite NP via Tioga Pass.
Dag 19: Yosemite NP
Dag 20: Naar San Francisco.
Tet
#4 - 18-02-2010, 17:31 uur

liesv

Bedankt voor de reacties!!
We kunnen de reis niet met een dag verlengen want onze vliegtickets zijn al geboekt :).
We nemen Blythe om Joshua tree national park te bezoeken.
Misschien laten we inderdaad Moab vallen, het zou wat meer ademruimte geven.
We bekijken het nog eens ...
#5 - 18-02-2010, 22:23 uur

Hans B

Lies,
ik moet het even kwijt, maar helaas ben je een van de velen (misschien een troost) die eerst boekt en dan vragen stelt.
Wie heeft je zo'n schema voorgesteld? Alsjeblieft, haal Moab er uit.
Het is vakantie, geen racewedstrijd waarin je zoveel mogelijk mijlen moet rijden en weinig ziet.
Neem de route van Ted en mocht je een dag minder te besteden hebben, rij in één keer van LA naar de Grand Canyon.
Dat is het enige stuk in de route waarin je onderweg niet zo heel veel bijzonders zult missen.
Op dag 6 zou je kunnen besluiten in de avonduren alvastnaar de kruising van de I10 en I15 (omgeving Ontario) te rijden in het oosten van LA, dat scheelt je de volgende dag 55 mile en 1 uur reizen richting de Grand Canyon
LA Airport - Grand Canyon = 500 mile, reistijd 7¼ uur
#6 - 19-02-2010, 14:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15