Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag jullie tips voor dit reisplan

Discussie gestart

Hogwallop

Wij (mijn vrouw en ik) gaan volgend jaar voor de vierde keer naar de USA en weer naar het westen.
We hebben met behulp van de geweldige reacties op dit forum een reis samengesteld die ons dit keer ook naar Yellowstone voert - een langgekoesterde wens.
Hierdoor is de reis, denken wij, wel een beetje afwijkend geworden. Graag horen we dan ook van jullie wat je er van vindt en of het te doen is.
Sommige plekken zijn we al eerder geweest maar willen we graag terug om diverse redenen: LV, Zion, Bryce en Tucson.
We zijn geen doorgewinterde wandelaars maar willen nu wel in bijvoorbeeld Bryce en Zion wat "makkelijke"  wandelingen proberen.
We zitten nu op 22 dagen maar kunnen nog een dag ergens "kwijt". We weten alleen niet zo goed waar. Jullie hulp wordt bij voorbaat gewaardeerd!  ;)

Van dag tot dag
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park - Loveland
Dag 4: Loveland - Keystone
Dag 5: Keystone
Dag 6: Keystone - Ucross
Dag 7: Ucross - Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone - Moran
Dag 12: Moran - Salt Lake City
Dag 13: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 14: Bryce NP - Zion NP
Dag 15: Zion NP - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Sedona
Dag 18: Sedona - Tucson
Dag 19: Tucson
Dag 20: Tucson
Dag 21: Tucson - Phoenix
Dag 22: Phoenix - Amsterdam

Caroline & Hans Peter
#1 - 23-10-2012, 10:53 uur

Marianne

Wanneer gaan jullie precies? In de zomer? Ik ken Tucson niet, maar ik vind het wel bijzonder dat jullie daar 2 volle dagen voor uittrekken, net als voor Yellowstone terwijl Yellowstone nieuw is voor jullie. Een extra dag zou je goeddaar kunnen gebruiken. Ook voor Zion is een extra dag wel mooi, zeker als je wat wilt gaan wandelen.
Loveland begrijp ik niet zo goed, waarom niet 2 nachten in Estes Park? Of rij meteen richting South Dakota, want 2 nachten daar is ook niet echt veel. Misschien hebben jullie voor het eerste stuk iets aan ons 2004-verslag.
Voor wandelingen in de parken in het zuidwesten kunnen jullie eens op mijn wandelsite kijken.
Ucross en Moran zijn wat ongebruikelijk, hebben jullie daar leuke accommodatie gevonden?

Marianne
#2 - 23-10-2012, 12:18 uur
« Laatst bewerkt op: 23-10-2012, 15:27 uur door Marianne »

Dirc

Hoi,

Wel toevallig. Het eerste deel van jullie reis heb ik afgelopen maanden veel onderzoek naar gedaan en doe ik in 2013.
Het tweede deel heb ik dit jaar gedaan.

Ik hoop dat je ook iets aan mijn tips hebt dan.

-Ik zou van Denver naar Estes Park gaan en niet naar Loveland. Hier zit je dicht bij de Rocky's. Ook zou ik hier meer dan 1 dag voor uit trekken. Je moet namelijk ook aan de hoogte wennen. Je zou 1 dag (van aankomst) kunnen pakken om de Old Fall River te rijden. De tweede dag gebruik je dan voor wandelingen of de busreis naar Bear Lake. eerst naar Tucson kost je ook extra kilometers.

-Ik zie dat jullie van Keystone naar Ucross gaan. Is dit via Spearfish / Devil's tower? Vaak wordt ook Sheridan als overnachtingsplaats aangehouden

-Ervan uitgaande dat je zeker een hele dag in Zion wilt hebben, moeten jullie erg vroeg vertrekken om op tijd aan te komen in Bryce en nog een mooie wandeling te doen.

-Ik begrijp Tucson niet? Waarom ga je niet van Vegas naar Kingman - Selgiman over de oude route 66 en dan via Sedona (en eventueel Slide Rock SP) terug?
#3 - 23-10-2012, 14:16 uur

Hogwallop

Marianne en Dirc,

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Marianne, het eerste deel is losjes gebaseerd op jouw reis uit 2004! Gecombineerd met een stuk van een Jan Doets reis waar wij waarschijnlijk wel weer zullen boeken.
Vandaar kom ik ook op Ucross en Moran - niet vanwege de accommodatie.
Die accommodatie verklaart wel het verblijf in Tucson: vorige keer zijn we daar "per ongeluk" terechtgekomen op de White Stallion Ranch, wat vooral mijn vrouw fantastisch vond vanwege het paardrijden! Ik ga ondertussen wel Tucson verkennen... :)

We zullen gaan laatste week augustus, eerste twee weken september 2013.

De tip van jullie beiden om Loveland te skippen en een extra nacht in Estes Park te blijven lijkt me een goede! Is Estes Park naar Keystone dan nog wel te rijden op één dag?

Keystone naar Ucross is inderdaad via Devil's Tower.

Is twee dagen Yellowstone echt te kort? Ik lees nogal verschillende meningen. We hoeven echt niet alles "af te vinken" maar willen hier wel veel zien natuurlijk. De heenreis zou overigens van Cody via de Beartooth Pass gaan. Hier lees ik veel positieve verhalen over. Terecht? En is deze eind augustus/begin september nog begaanbaar?

Als de keuze zou zijn één dag extra in Yellowstone of één dag extra in Zion wat zou jullie keuze dan zijn?

Van dag tot dag (aangepast)
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Keystone
Dag 5: Keystone
Dag 6: Keystone - Ucross
Dag 7: Ucross - Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone - Moran
Dag 12: Moran - Salt Lake City
Dag 13: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 14: Bryce NP - Zion NP
Dag 15: Zion NP - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Sedona
Dag 18: Sedona - Tucson
Dag 19: Tucson
Dag 20: Tucson
Dag 21: Tucson - Phoenix
Dag 22: Phoenix - Amsterdam

Caroline & Hans Peter
#4 - 23-10-2012, 15:20 uur

Marianne

Tja, voor allebei is een extra dag wel mooi, maar als je echt moet kiezen zou ik een extra dag Yellowstone doen. Zelfs al wil je niet alles doen, je zult er toch veel tijd kwijt zijn met alleen al heen en weer rijden. Maar het is ook maar net hoe je een park wil bekijken; heb je het na één geiser al gezien, of vind je het ook leuk om eens tijd uit te trekken voor een bijzondere geiser waarvan je niet op 5 minuten nauwkeurig weet hoe laat hij uit gaat barsten (kijk eens in ons 2008-verslag voor de Great Fountain Geiser bijvoorbeeld). Vinden julie het leuk om beren of wolven te spotten? Of eens een rangerwandeling te doen zodat je wat anders ziet dan de standaard dingen en ook interessante verhalen hoort? Als jullie van paardrijden houden; dat kan ook in Yellowstone, wij deden dat in 2004. En daar is het qua temperatuur aangenamer dan in Tucson denk ik.
Waar willen jullie overnachten? Gaan jullie de accommodatie via Jan Doets boeken en niet zelf? Je ben dan wel minder flexibel. Ik weet niet wat zij allemaal bieden, maar ik ben zelf nooit zo enthousiast over de keuze van reisorganisaties.

De Beartooth Hwy is zeker de moeite waard. Hij zal in die periode zeker nog begaanbaar zijn. Als je het doet zoals wij in 2004 dan kun je ook ter plekke nog bekijken of je hem gaat rijden of niet.
Estes Park - Keystone is wel te doen, maar je kunt ook iets eerder stoppen. Wat willen jullie allemaal bezoeken in South Dakota?

Marianne
#5 - 23-10-2012, 15:43 uur

Hans B

Net als Marianne vind ik het allemaal erg veel en erg snel.
Ik begrijp dat je veel wilt, maar soms moet je toch goede keuzes maken.
En Yellowstone in 2 dagen is in mijn ogen geen goede keuze, zeker als je ook nog wat wilt (en moet) wandelen, want anders zie je niet veel. Ook RMNP biedt vele mooie korte wandelingen. In de Black Hills is ontzettend veel te zien. En ja, Zion is wel enkele wandelingen waard.
Als je er één volle week kan aanplakken, is alles mogelijk in een redelijk tempo.
Is dat niet het geval, zou ik voor een iets ingekort programma gaan.
#6 - 23-10-2012, 16:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Je zakt wel erg zuidelijk af, op zich geen probleem, maar wel jammer als je concessies moet doen. Ik ken de soort ranches in Zuid Arizona, ken je bijvoorbeeld ook de Tanque Verde Ranch? Fantastisch! Maar ik denk dat je dan beter de zuidelijke kant voor een latere reis kunt bewaren, zodat je ook echt daar de tijd voor kunt nemen. Ik vind alle hiking trails in de buurt van Tucson erg mooi, dus ik snap best dat je je daar kunt vermaken, maar ik zou het toch jammer vinden daar een dag in Yellowstone of Zion voor in te leveren. Persoonlijk zou ik de reis in Las Vegas eindigen en dan bijvorrbeeld die dagen gebruiken voor extra dag Yellowstone en Zion. Of een extra dag in Bryce om daar te paardrijden, ook erg mooi!
#7 - 23-10-2012, 17:29 uur



Hogwallop

Dank voor jullie reacties! Daar heb je wat aan!

Zoals het er nu naar uitziet gaan we inderdaad het zuidelijke deel vanaf dag 17 laten vallen. Het wordt anders misschien allemaal iets te veel van het goede... En dan één dag extra in Yellowstone, één dag extra in Zion en één in Bryce.

Nu ziet het er dus zo uit:

Dagprogramma (na jullie tips:!)
Dag 1: Amsterdam - Denver
Dag 2: Denver - Estes Park
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park - Keystone
Dag 5: Keystone
Dag 6: Keystone - Ucross
Dag 7: Ucross - Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone (Beartooth Pass)
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Moran
Dag 13: Moran - Salt Lake City
Dag 14: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 15: Bryce NP
Dag 16: Bryce NP - Zion NP
Dag 17: Zion NP
Dag 18: Zion NP  - LV
Dag 19: LV - DV
Dag 20: LV
Dag 21: LV
Dag 22: LV - Amsterdam
#8 - 23-10-2012, 21:11 uur

Hogwallop

Dag 19 zit nog een foutje in...
Had het plan om een dag en nachtje naar Death Valley te gaan maar kan zijn dat we een dag en nachtje Boulder doen. Vonden we een leuk plaatsje vorige keer.
Maar eigenlijk komt het er op neer dat we nog een dag iets "zoeken" in de buurt van Vegas. Een luxe probleem... :D
#9 - 23-10-2012, 21:17 uur

Marianne

Heel mooi zo! Het is nu veel rustiger.
Ik zou wel een dag extra in South Dakota doen. Willen julie niet naar Badlands?
Bryce zou eventueel ook met 1 nacht kunnen.
Je zou voor Grand Teton ook Jackson als overnachting kunnen kiezen, dat is een leuke plaats. Wij zaten in 2008 een nacht in GT zelf en een nacht in Jackson.
Leg de overnachtingen in Yellowstone zo snel mogelijk vast (annuleren kan gratis). In september gaan sommige voorizeningen al sluiten, dus dan is de keuze minder groot. Zie www.xanterra.com.

Marianne
#10 - 23-10-2012, 22:53 uur

Dirc

Deze route lijkt er al veel meer op. Wellicht nog wat finetunen en even op google maps kijken waar nog wat aan te passen valt.
#11 - 24-10-2012, 00:11 uur

Hogwallop

Dank!

Marianne, Badlands staat gepland op dag 6 op de route van Keystone naar Ucross. Hebben we daar meer tijd voor nodig denk je?
En bedoel je Jackson in plaats van Moran?
#12 - 24-10-2012, 07:38 uur

Marianne

Ja, ik bedoelde ipv Moran. Je zit in Moran wel meer in het park. Het is maar net wat je nog wilt doen 's avonds. GT is natuurlijk geweldig voor wildlife en als je in het park zit, zit je daarboor beter.
Dat vonden wij het mooie van de Signal Mountain Lodge. Maar Jackson vonden we ook leuk. Allebei is natuurlijk helemaal leuk, dan heb je ook een volle dag GT, maar dan moet je ergens anders weer gaan inleveren.

Wij hadden in 2004 te weinig tijd voor de Badlands, het is maar net wat je verder wilt doen en hoe uitgebreid. Custer SP, Mt Rushmore, Crazy Horse, Wind Cave, ...?

Marianne
#13 - 24-10-2012, 08:01 uur
« Laatst bewerkt op: 24-10-2012, 08:03 uur door Marianne »

eric440551

Misschien is het een idee om de extra dag in Bryce te schrappen
en een dag meer in Keystone of de Badlands door te brengen.
Vanuit Keystone kan  naar Custerstatepark en al vonden we Custerstatepark niet zo heel bijzonder de route door de Blackhills ernatoe was schitterend.
Drie dagen is zeker niet te veel voor Yellowstone er is zoveel te zien.
In de badlands hebben we ook overnacht en waren onder de indruk van dit woeste park.
#14 - 27-10-2012, 19:46 uur

Hans B

Misschien is het een idee om de extra dag in Bryce te schrappen
Is wel een goed idee.
Indien je op dag 14 bij Bryce komt, kun je op dag 15 makkelijk alle belangrijke uitzichtpunten zien en ook nog een mooie wandeling maken door het amphitheater (Navajo/Queens Garden trail), daarna heb je nog voldoende tijd om de rit van 2 uur naar Zion te maken.
#15 - 28-10-2012, 09:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15