Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

graag opmerkingen over route mei 2009

Discussie gestart

tino

Hallo,

In 2007 ben ik reeds in het westen geweest. Heb daar het standaard rondje ggemaakt. Nu ben ik aan het plannen voor 2009 en dan wil ik een mix maken van een aantal plekken die ik opnieuw wil bezoeken en wat nieuwe dingen. In totaal zit ik te denken aan 23 dagen, mogelijk dat dit nog meer kan worden. Ook zou ik graag de laatste week doorbrengen in de regio Memphis/New Orleans. De vragen daarover zal ik stellen in het Zuiden sub forum. Hierbij de 1e opzet van de eerste westelijke periode:
dag   trip
1   Aankomst LV
2   Bezoek Las Vegas
3   Las Vegas – Zion
4   Zion
5   Zion - Bryce
6   Bryce -Page
7   Bezoek Antelope Canyon en Lake Powell
8   Page – Monument Valley
9   Mexican Hat – Tusayan
10   Bezoek Grand Canyon
11   Grand Canyon - Sedona
12   Sedona   
13   Sedona - Scottsdale
14   zwemmen en shoppen
15   Phoenix-Memphis

Dag 14 zou nog ergens anders besteed kunnen worden, ook is de hele dag Grand Canyon wat mij betreft ook nog een optie voor iets anders.
Is dit een beetje een logische route? Zijn er nog dingen die ik mis die wel op de route liggen?

Alvast bedankt,

Groeten Tino
#1 - 01-10-2008, 15:19 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2008, 15:51 uur door tino »

Hans B

Ik denk dat het er voor een 14 dagen periode goed uitziet.
Je zou nog kunnen overwegen Arches in te passen, een schitterend park.
Maar dan zou ik een of twee dagen meer nemen, want Arches is wel weer een uithoek.
#2 - 01-10-2008, 19:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

tino

Hans bedankt.
Mocht ik nu wel een paar dagen extra kunnen inplannen voor dit stuk,is het dan logisch om dan vanaf Bryce Canyon naar Moab te gaan en dan vanaf moab
Mexican Hat
Monument Valley
Page
Grand Canyon
te doen?
Ziet er op de street en trips wel logisch uit....

Groeten Tino
#3 - 01-10-2008, 21:28 uur

Marianne

Hallo Tino,

Als je Moab op wilt nemen is dat inderdad een logische route. Het wordt wel een stuk krapper, Moab verdient toch wel 2  of 3 nachten, en de route van Bryce naar Moab kost je ook een dag.
Als je de Grand Canyon nog niet bezocht hebt vind ik een hele dag daar niet te veel, het geeft je de tijd voor een bezoek aan de west rim, eventueel een stuk van de Bright Angel trail voor het chte GC gevoel, mischien een helicoptervlucht, een rangerwandeling, een bezoek aan het visitor center, meer dan geneog te doen. Overweeg een overnachting aan de rim in plaats van in Tusayan, is een mooie ervaring en ook wat praktischer, zeker in het hoogseizoen (geen parkeerproblemen).
Als je er naar de GC geweest bent, zou je ook kunnen overwegen om nu de North Rim te bezoeken, tussen Zion en Bryce.

Je hebt het over Monument Valley en Mexican Hat, ik neem aan dat je bedoelt om in Mexican Hat te overnachten? Het dorp stelt niets voor, ik denk dat het dan mooier is om in MV te overnachten.

Marianne
#4 - 01-10-2008, 22:42 uur

tino

Marianne bedankt voor je input.
Ik zal kijken of ik er dagen bij kan krijgen voor Moab mocht ik de combinatie met Memphis/New Orleans willen behouden. Alternatief zou nog kunnen zijn om de 3e week oa te gebruiken voor Moab en bijvoorbeeld de apache trail te pakken. Ga nog weer even in de reisverslagen duiken.
Voor GC gaat mijn voorkeur ook uit naar het zo dicht mogelijk bij de rim te overnachten. Voor mij is het niet de eerste keer Grand Canyon. De vorige keer te weinig tijd hiervoor gehad. Heb nu wel zoiets van 1 hele dag is wel voldoende, dit i.c.m. op tijd vertrekken de dag ervoor. Voor een eventuele heli vlucht zou ik dan de ochtend van de verplaatsing naar Sedona kunnen gebruiken.
Goed voor nu: Back to the drawing board....
#5 - 01-10-2008, 23:30 uur

Jenn

Niet echt een aanvulling op je route, maar als je de mogelijkheid hebt om naar New Orleans te gaan, dan zou ik dat zeker doen!
#6 - 05-10-2008, 11:26 uur

meistershof

Hallo Tino.
In  Phoenix kun je nog het brandweermuseum bezoeken is wel leuk met een gedenk muur van foto"s over 9 eleven.
Je zou ook nog kunnen overwegen om nog derest van de vacantie in deze streek te doen o.a apage trail richting tacsonmet die grote kassen ,
vliegtuig kerk hoven ,druipsteengrotten ,old tucson film decors,Tombstone,cactus parken.
Groeten Wim.
#7 - 05-10-2008, 19:39 uur

pluto

HOI Tino,

De dag Grand Canyon zou ik zeker behouden! Je kan die gebruiken om een dayhike (bright angel trail) te doen. De volgende dag kan je in de voormiddag dan alle uitkijkpunten doen!
Een klein omwegje misschien is van Page naar Marble Canyon (Navajo Bridge) 2 bruggen over de Grand Canyon, 1 voor auto's, 1 te voet. De moeite! 8)
Veel plezier,

Pluto
#8 - 10-12-2008, 18:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15