Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon

Discussie gestart

patspoel

Ik ga op vakantie naar Vegas en natuurlijk gaan we de Grand Canyon bezoeken.
We willen vanuit Vegas richting de Grand Canyon rijden, mischien via de Skywalk. Lijkt me heel mooi, maar ik lees overal dat je er niet mag filmen en dat je een foto kan kopen.
En dat lijkt mij wel het leukste, zelf een beetje foto's maken en filmen.

Wij zijn van plan om bij de Grand Canyon een overnachting te maken, omdat we denken aan het eind van de middag daar aan te komen.
Dan kunnen we vroeg in de ochtend al dat moois bekijken.

Nu komt mijn vraag:
Als we daar rond gaan kijken, kan je dan gewoon overal komen of moet je een ticket kopen om in het park te komen?
Of is dit alleen noodzakelijk om IN de Grand Canyon te komen?
Ik heb totaal geen idee hoe ik het me voor moet stellen.

Kan je ook de Grand Canyon inrijden of moet je dat echt te voet doen?
#1 - 06-06-2008, 20:22 uur

Old Faithful

Of de Skywalk het geld waard is, daarover zijn de meningen op zijn zachtst gezegd verdeeld. Gebruik de zoekfunctie van het forum.

Voor de toegangsprijs kun je op deze pagina kijken.

Of je de Canyon in kunt rijden? Ik zou het niet adviseren  ;D.  Google maar eens naar Grand Canyon ( afbeeldingen), dan zul je zien dat dat echt niet kan. Te voet is wel mogelijk, ook gedeeltelijk, maar vereist wel een zeer goede voorbereiding i.v.m. de afstand, de hitte en het feit dat je ook nog terug moet en de weg dan omhoog loopt. De meeste mensen zullen niet op de bodem van de Grand Canyon komen. Een wandeling langs de rand (Rim) is echter ook heel mooi.

Veel plezier.
#2 - 08-06-2008, 14:00 uur
Groet,

Old Faithful

patspoel

Ja bedankt voor de info.
Ik zag op de site van Grand Canyon staan dat je $25 moest betalen per auto, vandaar dat ik het vroeg.
We gaan niet de Canyon in, dus ik denk ook niet dat we heel de dag daar zijn.

We gaan in mei, en kan je dan met je eigen auto langs de west rim rijden?
Op die site staat dat dat in de zomer kan en in de winter met een bus moet
#3 - 09-06-2008, 12:34 uur

Ine

Toegangsprijs voor de Gr. Canyon is inderdaad S 20.- voor een auto met max. 4 inzittenden. Dit ticket is 7 dagen geldig.
Vezoek je meer nationale parken is de jaarpas van $ 80.- een andere optie.Maar momenteel wordt de westrim gerenoveerd en is beperkt toegankelijk, alleen per shuttle niet per auto. Kijk voor alle details hierover op:
http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/hermit.htm
De oostkant kan je wel per auto berijden.,

Overigens is de Skywalk in een heel ander deel, veel verder westelijk, ten noorden bij Seligman. De toegang hier wordt door de lokale indianenstam daar geheven.
#4 - 09-06-2008, 16:03 uur

EvertK

Ach ja, de Grand Canyon... PRACHTIG! Het is al weer bijna 10 terug maar het lijkt wel gisteren als ik er aan denk. Eens gezien vergeet je dat nooit meer.

Wij hebben er toen voor gekozen om ons in een select gezelschap door (een deel van) Grand Canyon te laten gidsen en dat is wat ik iedereen ook aanbeveel. Zo'n lokale gids kent alle "geheimpjes" van het NP en de routes, ook de speciale plekjes dus. Bovendien is het voordeel dat hij rijdt, en jij volop van het uitzicht kan genieten  :afro:

Wij zijn toen met American Dream Tours geweest. Een kleine maatschappij met een busje voor maximaal 9 personen of zo. Erg gezellig, goede uitleg en een topdag gehad.
#5 - 09-06-2008, 17:03 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Matthe

Als je daar heen gaat:
Doe een hike een stuke de canyon in.
we hebben een helitour gedaan en 2 hkes maar je beleef de canyon meer als je er een paar mile in afdaal.
Zo'n mooie omgeving en je gaat erin op als je erin afdaal.
veel meer beleving dan wat foto's nemen langs de randen. :P

GRT
#6 - 19-06-2008, 08:36 uur

patspoel

Ok bedankt voor je info.
Ga zeker een stukje erin om al dat moois te zien
#7 - 24-06-2008, 05:30 uur

Dreke

Wij gaan begin oktober ook de Grand Canyon bezoeken. Ik lees overal dat het best wel zwaar is af te dalen, wat me wel logisch lijkt. Maar is er ook de mogelijkheid om een klein stukje af te dalen? In functie van ieders fysieke mogelijkheden?
#8 - 24-06-2008, 12:19 uur

Marianne

Wij gaan begin oktober ook de Grand Canyon bezoeken. Ik lees overal dat het best wel zwaar is af te dalen, wat me wel logisch lijkt. Maar is er ook de mogelijkheid om een klein stukje af te dalen? In functie van ieders fysieke mogelijkheden?

Ja natuurlijk, je loopt dezelfde weg weer terug, dus je kunt net zo ver gaan als je wilt. Houd er rekening mee dat je omhoog ongeveer twee keer zo veel tijd moet rekenen als naar beneden. Neem zelfs voor een kort stukje voldoende water mee.
Wij hebben het eens in september gedaan, we begonnen met een jas en een trui en na een half uur dalen hadden we aan een T-shirt voldoende.

Marianne
#9 - 24-06-2008, 12:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15