Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon

Discussie gestart

sonny_z

Beste Forummers,

Een deel van de reis volgend jaar ziet er als volgt uit:

dag 3 phoenix - grand canyon (3½ uur ?)
dag 4 grand canyon
dag 5 grand canyon-zion national park (5 uur ?)

De route op dag 3 voert langs Sedona en niet de snelweg. Maar hoe kom je de Grand Canyon binnen rijden, zodat je de hoogtepunten makkelijk op dag 4 (gehele dag) kunt bezichtigen.
Is daar een speciale route voor of rijden er toerbusjes ? Een andere vraag is welke (goedkope) accomodatie is het meest geschikt om te overnachten in de GC. En moet je dat van tevoren boeken ?
En heb ik wel voldoende tijd ingeruimd voor de Grand Canyon ?

Dag 5 wordt niet gehaald in 5 uur, dus daar plannen we een extra dag in Page. Ook hier geldt dezelfde vraag m.b.t. beschikbare accomodatie.

Ik heb uiteraard wel het één en ander terug kunnen vinden op het forum, maar ik verzamel het liefst zoveel mogelijk tips en/of alternatieven.

Alvast bedankt,

Rob Zonneveld


#1 - 13-10-2008, 12:59 uur

tino

Hoi,

Volgens mij moet je de accomodatie in de GC van te voren boeken anders zit het dicht bij de Rim wel vol. Je rijdt vanaf Sedona via Flagstaff en Tusuyan? naar de Grand Canyon. Volgens mij is het zo dat je ten westen van Grand Canyon village gebruik kunt maken van pendelbussen. De View points globaal ten oosten van Grand Canyon village zou je ook op dag 5 van Gran Canyon naar Page kunnen bezichtigen. De logische route daar naar toe gaat via deze view points.
In Page is m.i. voldoende te krijgen, alle bekendere ketens zitten daar(Best Western, Motel 6, 8)
Of je tijd genoeg hebt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Het ligt er een beetje aan wat je daar wilt doen. Je hebt niet genoeg tijd om een hike naar de bodem te maken, maar om de viewpoints te zien en eventueel een helicoptervlucht te maken heb voldoende tijd.
Dag 3 zal wel langer rijden zijn dan 3, 5 uur. Ik denk dat dat de snelle saaie route is van Phoenix naar GC. Via Sedona heb je qua reistijd nog wel een paar uur langer nodig.

Groeten Tino
#2 - 13-10-2008, 15:26 uur

Marianne

Kijk eens op de NPS site, of had je die al gevonden? Daar kun je voor alle parken geweldig veel informatie vinden.
Voor de Grand Canyon is de link: www.nps.gov/grca .

Boeken voor accommodatie in het park zelf doe je bij www.xanterra.com en het beste doe je dat zo snel mogelijk want dan zijn er nog betaalbare kamers te krijgen. Heel redelijk geprijsd en geweldig gelegen zijn de cabins bij Bright Angel Lodge, maar er zijn meer betaalbare mogelijkheden.

Op de maps die je op de NPS site vind kun je ook de ligging van de lodges zien.

Zoals Tino al aangeeft kun je de westkant van de south Rim met een shuttlebus bekijken, je mag hier in het hoogseizoen niet met je eigen auto komen. Ik vind die bus een must, je kunt onderweg net zo vaak uitstappen als je wilt en van het uitzicht genieten. Ook kun je stukken lopen en verderop weer de bus pakken.

Een stuk naar beneden lopen is ook een aanrader om het echte GC gevoel te krijgen. Neem ook en kijkje in het visitor center en neem deel aan een rangerwandeling, altijd erg leuk en interessant.

Als je Page alleen maar opneemt als tussenstop kun je ook overwegn om in plaats daaarvan door te rijden naar Bryce, dat is goed te doen in 1 dag vnauit de GC en eigenlijk mag je Bryce niet missen.

Marianne

#3 - 13-10-2008, 17:58 uur

HennyClaudia

Indien je gaat overnachten in Page,zou ik wel vantevoren een motel/hotel reserveren !
Wij kwamen vorige maand in Page aan en dachten eventjes een motelletje te pakken....helaas alles zat vol.
Met veel moeite hebben we nog een kamer (suite) kunnen regelen bij Holiday Inn Express.

In Page kun je de Horshoe Bend bekijken en 1 van de 2 Antelope Canyons. Wij hebben de Lower gedaan,was heel erg leuk om te doen en zeer mooi !! Evenals de Horshoe Bend.
#4 - 13-10-2008, 20:00 uur

melvin

hoi,

ik heb dit een paar weken geleden zelf ook gedaan.
en ik vond het makkelijk te doen van de grand canyon naar zion te rijden in 1 dag wij waren zo'n 5 tot 6 uur aan het rijden.
wij hebben bij de grand canyon (south rim) in Tusayan overnacht in het best western echt een heel mooi hotel en in zion vond ik het quility in ook heel mooi en niet al te duur.

gr. melvin
#5 - 14-10-2008, 09:28 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15