Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand canyon op zijn japans.......

Discussie gestart

tino

Hallo,

We gaan over 3 weken met zijn vieren eindelijk naar de USA. Nu hebben we een geheel geplande reis geboekt. Dit hebben we gedaan aangezien we veel wilden zien en het de eerste keer is dat we die kant op gaan. De reis is op zich best te doen op 1 etappw na. Daarvoor zou ik graag jullie advies willen vragen:
Op dag 13 gaan we van Lake Powell/Page naar Scottsdale.Tijdens deze etappe moeten we dan de Grand Canyon gaan bekijken. Volgens mijn route planner is dit zo'n 590 kilometer..... Dan blijft er niet heel veel tijd meer over voor de Grand Canyon, zal dus in ieder geval de south Rim worden.
Wat kunnen wij nu het beste gaan doen tijdens deze 3-4 uur?
Helicoptervlucht nog een goede optie??

Groeten Tino
ps Route totaal: LA-Santa Maria-SF-Yosemite-Fresno-Las Vegas-Zion NP-Bryce Canyon-Lake Powell-Grand Canyon-Scottsdale-Palm Springs-LA
#1 - 11-07-2007, 19:13 uur

Marianne

Dat is inderdaad ERG krap.
Ligt echt alles al vast? Heb je de route zelf uitgestippeld en losse hotels geboekt? Ik begrijp niet waarom je naar Scottsdale gaat. Je kunt ook in of vlakbij de Grand Canyon overnachten en daarvandaan in 1 dag naar Palm Springs rijden. Om in 1 dag van Page naar Scottsdale te rijden lijkt me gekkenwerk. Het is via de South Rim 7 uur rijden, dus je hebt nauwelijks 3 of 4 uur.
Ik zou proberen die nacht om te boeken, of de overnachting in Scottsdale laten vervallen en er zelf wat dollars tegenaan te gooien en bij de GC overnachten.
Als het blijft zoals het nu is, dan zou ik naar de South Rim rijden (en onderweg ook alvast van het uitzicht genieten), auto parkeren, en met de shuttebus nar Hemits Rest. Vaak uitstappen. En als het even kan ook een stuk naar beneden lopen.

Ik begrijp Fresno ook niet helemaal, je rijdt dus niet over de Tioga Pass?

Marianne
#2 - 11-07-2007, 21:16 uur

tino

De hotels zijn al geboekt....mijn medereizigers hadden een voorkeur voor een compleet georganiseerde trip met vastgelegde route en hotels. We zitten ook vast aan een periode, augustus, en ik ga er ook vanuit dat het dan erg druk is. Had zelf ook geen zin om aan het eind van de dag nog een hotel te zoeken...
Neemt natuurlijk niet weg dat een hotel bij de grand canyon ook nog een optie is. Zal dit zeker overwegen...Bedankt in ieder geval voor je tips.

Over Fresno het volgende. Dit is het reisschema van de 2 dagen:
Dag 5 San Francisco-Mariposa/Yosemite NP 269 km
U verlaat de kust en gaat op weg naar Mariposa, gelegen net voor het Yosemite NP. Een mooie route voert u langs boomgaarden en door de gele heuvels van Gold Country. Het Yosemite NP biedt een schitterende bergnatuur. U ziet er hoge watervallen, snelstromende rivieren en steil oprijzende bergwanden.
Dag 6 Mariposa/Yosemite NP-Fresno 116 km vrijdag 3 augustus
U kunt een groot gedeelte van de dag gebruiken om te genieten van Yosemite Park. Van juni tot oktober bevelen wij de prachtige rit over de Tioga Pass aan (3030 meter) langs de meren en door het hooggebergte. In de Mariposa Grove kunt u wandelen tussen de twee tot drieduizend jaar oude gigantische Sequoiabomen. Hierna volgt een korte rit naar Fresno.

Eigenlijk hebben we zo op dag 5 een halve dag voor Yosemite, dag 6 is ook bestemd voor Yosemite  en dan kunnen we de tiago pass aan gaan doen.
Ik denk dat de reisorganisatie met Fresno de bedoeling heeft om ons dichter bij Las Vegas te laten overnachten. Daar gaan we op dag 7 namelijk naar toe....

Groeten Tino
#3 - 11-07-2007, 21:41 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2007, 21:43 uur door tino »

Marianne

De hotels zijn al geboekt....mijn medereizigers hadden een voorkeur voor een compleet georganiseerde trip met vastgelegde route en hotels. We zitten ook vast aan een periode, augustus, en ik ga er ook vanuit dat het dan erg druk is. Had zelf ook geen zin om aan het eind van de dag nog een hotel te zoeken...

Voor een volgende keer: niet via een reisbureau boeken betekent niet dat je niet van te voren kunt reserveren. Wij doen dat altijd zelf. Is leuk en handig, want je kunt dan ook makkelijk annuleren.

Over Fresno het volgende. Dit is het reisschema van de 2 dagen:
Dag 5 San Francisco-Mariposa/Yosemite NP 269 km
U verlaat de kust en gaat op weg naar Mariposa, gelegen net voor het Yosemite NP. Een mooie route voert u langs boomgaarden en door de gele heuvels van Gold Country. Het Yosemite NP biedt een schitterende bergnatuur. U ziet er hoge watervallen, snelstromende rivieren en steil oprijzende bergwanden.
Dag 6 Mariposa/Yosemite NP-Fresno 116 km vrijdag 3 augustus
U kunt een groot gedeelte van de dag gebruiken om te genieten van Yosemite Park. Van juni tot oktober bevelen wij de prachtige rit over de Tioga Pass aan (3030 meter) langs de meren en door het hooggebergte. In de Mariposa Grove kunt u wandelen tussen de twee tot drieduizend jaar oude gigantische Sequoiabomen. Hierna volgt een korte rit naar Fresno.

Eigenlijk hebben we zo op dag 5 een halve dag voor Yosemite, dag 6 is ook bestemd voor Yosemite  en dan kunnen we de tiago pass aan gaan doen.
Ik denk dat de reisorganisatie met Fresno de bedoeling heeft om ons dichter bij Las Vegas te laten overnachten. Daar gaan we op dag 7 namelijk naar toe....

De Tioga Pass ligt bij de oostingang van Yosemite, en ligt op de route naar Las Vegas via Death Valley. Fresno ligt echter bij de zuidingang. Het heeft niet zoveel zin om in jullie schema naar de Tioga Pass te rijden want je moet dan ook weer terug. Afhankelijk van de tijd die je hebt kun je via de Tioga Road naar Tuolumne Meadows rijden, maar ik zou liever de vallei bekijken en de wandeling naar de Vernal Fall maken. Ook de rit naar Glacier Point is aan te raden, met bv een korte wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point (beide ongeveer een uur wandelen). Kijk eens op www.nps.gov/yose om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite. Er staan hier ook kaarten van het park, erg handig om alvast een beeld te krijgen.
Denk er aan dat Marioposa ruim een uur van de vallei ligt. Het ljkt me verstandig om vanuit SF eerst naar Yosemite Valley te rijden en je daar te orienteren.
De volgende dag rij je van Mariposa naar de vallei of naar Glacier Point en op weg naar Fresno kun je ook nog de sequoia's bekijken in de Mariposa grove.

Erg vreemd dat ze avn juni tot oktober de Tioga pass aanbevelen en jullie toch via Fresno laten rijden. Nu heb je een lange saaie rit van Fresno naar Las Vegas en je mist het oosten van Yosemite en Death Valley.

Marianne
#4 - 11-07-2007, 23:03 uur

tino

Hoi Marianne,

Tja achteraf had ik het ook niet zo gedaan....Helaas hebben we de fout gemaakt om door middel van folders van reisorganisaties een keuze te maken voor een bepaalde route. Door omstandigheden heb ik me er ook te weinig in kunnen verdiepen, dat probeer ik nu in korte tijd in te halen. Volgende keer beter.....
Bedankt voor je tips m.b.t Yosemite daar heb ik zeker wat aan.

Het wordt nog vreemder als je ziet dat ze vanaf Fresno nog een omweg via Death Valley als alternatief aanbieden. Logischer lijkt me om als je via death valley naar Las Vegas gaat je de route Yosemite -> tiago pass-> Lone Pine -> Death Valley -> Las Vegas..... Toch??
Maar dat is vanuit Fresno niet te doen. Kunnen nog wel vanuit Fresno naar Bakersfield en dan via Death Valley naar Las Vegas. Volgens MS Streets en Trips is dat 728 kilometer en 9 uur reistijd....

Groeten Tino
#5 - 11-07-2007, 23:33 uur

Gert

Als je weinig tijd hebt in de grand canyon zou ik de shuttlebus overslaan. Bij desertview (watchtower) kun je snel een prachtig beeld krijgen van de grand canyon. Je kunt daar gewoon met je eigen auto stoppen. Richting het "dorp" zijn nog meer prachtige punten waarmee je goed met je auto kunt komen.

Wij hebben ook een helicoptervlucht gemaakt. Dat is echt geweldig en je maakt in korte tijd de oversteek van de south naar de north rim. Je kunt de machtige colorado rivier prachtig zien liggen. Echt fantastisch als je de rand over vliegt en beneden die enorme diepte ziet liggen! Ik vond het echt een van de hoogtepunten van de vakantie. In het totaal met inchecken kost het je anderhalf uur. (half uurtje vliegen) Het is niet goedkoop. Wij waren met 3 personen meer dan 500 dollar kwijt......

Gert
#6 - 13-07-2007, 09:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15