Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon - Page; marble canyon meenemen?

Discussie gestart

Dirc

Ik was even aan het kijken naar mijn route van de Grand Canyon naar Page. Dit is op het moment:


Citaat
Desert View aan de east rim
Cameron Trading Post
Bitter Springs
Navajo Bridges
Marble Canyon
Lee’s Ferry
Glen Canyon dam
Page / Lake Powell

Is het de tijd en moeite waard om na de view op de navajo bridges ook nog eens dieper de Marble Canyon in / langs te gaan?

#1 - 23-04-2012, 14:18 uur

Tet14

Tussen Desert View en Cameron heb je nog de uitzichten op Little Colorado River.  Dit is Navajoland dus moet je een kleine toegangsprijs betalen ($ 3,--).
Je kan ook gewoon doorrijden natuurlijk. Op diverse plaatsen zijn verkooppunten. Mijn ervaring is dat de winkel bij Desert View en langs 64 goedkoper zijn dan in de Trading Post.
Van Navajo Bridge rijd je naar lees Ferry waar je bij de rivier komt. je kan een zijweggetje nemen en dan de eerste rapids zien in de Colorado. Onderweg kom je ook nog langs Balanced Rock en Mushroom rock. Verder is in Lees Ferry Lonely Dell Ranch waar je kan wandelen en je kan ook langs de oude ferrygebouwen langs de Colorado River lopen waar de restanten van de ferry zichtbaar zijn. Ik vind een bezoek aan Lees Ferry zeker de moeite waard. Als je van Navajo Bridge nog een stukje 89A rijdt kom je bij de rockhouses bij Cliffdwellers Lodge.  Op weg naar Page is een parkeerplaats met uitzichten over Vermillion Cliffs en je rijdt nog door "The Cut" Vlak voor Page is Horseshoebend.
#2 - 23-04-2012, 14:43 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2012, 14:45 uur door Tet14 »

Lilo

Aan Lees ferry begint de cathedral wash (upper of lower) een hike van zo'n 1,25 m one way. Zou een heel mooi uitzicht geven op marble canyon. Staat bij ons op het programma voor rond 16 mei.

Lilo
#3 - 26-04-2012, 19:39 uur

Dirc

Ik noteer het toch even. Een wandeling op z'n tijd is nooit mis natuurlijk.
#4 - 27-04-2012, 08:48 uur

Ko-mar

Wij hebben vorig jaar een gedeelte van de Cathedral Wash gelopen. Zijn niet tot het eind gekomen, omdat we een stukje kruipend verder moesten, en dat op onze leeftijd niet meer aan durfden. Eigenlijk heb ik er nog spijt van. Foto's zijn hier te vinden.
#5 - 27-04-2012, 21:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15