Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon, Phantom Ranch en andere mogelijkheden

Discussie gestart

Dirc

Ik heb een mail gestuurd voor een reservering en ontvang ik de volgende reactie:
Citaat
Dear Dirk van den Muijsenberg,
 
At the present time, Phantom Ranch is sold out for the date/dates (June 2012) you requested.   Due to the high demand for Phantom Ranch, we do not keep a waitlist at Central Reservations.  Since our availability can change so quickly, we do not quote availability via email or fax.  Reservations are accepted up to 13 months in advance.
 
Please note:  Phantom Ranch is extremely popular with few cancellations.  Due to the popularity of this property, it often will sell out on the 1st of each month.
 
Due to the complexity and specific requirements for Phantom Ranch and limited number of rooms, it is for the benefit of our guests to handle these reservations via telephone.
 
You may reach us Toll-Free within the U.S.A. at 888-29PARKS (888-297-2757) or from outside the U.S.A. at 303-29PARKS (297-2757). Our Central Reservations office is open 7 days a week from 7 am to 7 pm Denver, CO time.
 
Please note that there is a same day wait list at the Grand Canyon South Rim.  It is located at the Bright Angel Transportation desk in the Bright Angel Lodge.  You must be there in person to write your name on this list.
 
The Bright Angel Campground is an alternative camping facility located ¼ mile from Phantom Ranch.  Reservations are made by the National Park Service and guest must 1st obtain a backcountry permit in order to reserve a camping space.
 
For more information, visit the NPS website at http://www.nps.gov .   If staying at the Bright Angel campground, guest may still dine at Phantom Ranch.  Seating is limited and we recommend that guests reserve meals well in advance.  Please request desired meal reservations by the above mentioned methods.
 
We offer you the ability to request a Phantom Ranch reservation via our website using our convenient and secure request forms.

 
Please click here to access the request form.
Please click here for additional information on Phantom Ranch.
 
For additional information regarding the Grand Canyon South Rim, please visit our website at http://www.grandcanyonlodges.com
 
Please note that we do not keep your email request on file-if interested, you will need to resubmit your request.
 
Thank you for your interest in Xanterra Parks & Resorts®,
Cindy
[email protected]
*Operated by Xanterra South Rim, L.L.C.


Volgens mij beste Engels betekent dit:
Citaat
At the present time, Phantom Ranch is sold out for the date/dates (June 2012) you requested.   Due to the high demand for Phantom Ranch, we do not keep a waitlist at Central Reservations.  Since our availability can change so quickly, we do not quote availability via email or fax.  Reservations are accepted up to 13 months in advance.

Dat ze al uitverkocht zijn, terwijl ik pas de eerst van de maand van het jaar ervoor kunt boeken. Wat bij mij 1-6-2011 is om te boeken tot 30-6-2012.

Daarnaast zie ik:
Citaat
Please note that there is a same day wait list at the Grand Canyon South Rim.  It is located at the Bright Angel Transportation desk in the Bright Angel Lodge.  You must be there in person to write your name on this list.

Geen idee wat hiermee bedoeld wordt.

Dus grote kans dat we hier misgrijpen. Zijn er nog andere (veilige) mogelijkheden om de grand canyon van een andere kant te zien dan alleen de bovenkant, zonder overnachting?
#1 - 19-05-2011, 10:09 uur

Zofsky

Hoi Dirc,

Wat nog kan helpen (als je reis nog niet helemaal vastligt) is de datum van afdalen veranderen. Onze datum was ook al volgeboekt en we hebben geschoven met de data tot dat het kon. Dat scheelde 4 dagen (later).
Daarnaast kun je dus op de dag van aankomst in de Grand Canyon, bij de bright angel Lodge vragen of er nog mensen zijn die geanuleerd hebben. Omdat mensen zo vroeg vantevoren moeten boeken, vallen er op het laatst regelmatig nog mensen af (ze kunnen tot een dag vantevoren anuleren). Wij hebben de Grand Canton bijvoorbeeld op het einde van onze reis zitten. Mocht ik ergens vallen of gebleseerd raken, dan zal ik moeten annuleren voor Phantom Ranch.

Wat ik zou doen is:
Regelmatig bellen, wellicht vakt er al iemand af
Eventueel schuiven met de datum (reis andersom doen bijvoorbeeld)
Dag vantevoren vragen bij bright angel lodge
   
Omdat het in juni is kan je ook nog gaan met een klein tentje. Mijn man heeft dat eens gedaan (in de winter, erg koud!), je hebt dan ook een permit nodig, maar die zijn makkelijker te krijgen. In juni is de temparatuur een stuk aangenamer denk ik.  :)

Zowiezo altijd bellen, niet mailen. Grote kans dat het je gewoon nog lukt in Phantom Ranch.

Je kan ook de bright angel trail lopen tot plateau point en (dezelfde dag) terug lopen naar boven. Ook een hele mooie wandeling, maar je komt niet bij het water.

Groetjes,
Margje

#2 - 19-05-2011, 12:14 uur

Dirc

Bellen ga ik doen inderdaad.

De reis omdraaien kan eventueel ook, maar nu lag het aan het begin van onze reis, wat niet veel uitmaakt met de andere planning. Als we aan het einde dit willen doen moeten we de rest er wel op afstemmen.
#3 - 19-05-2011, 12:39 uur

Marianne

Ik begrijp die mail niet helemaal, je was op tijd voor juni, of eigenlijk was je zelfs te vroeg. Moet je het niet op 1 juni proberen?

Het is een wat gedateerd voorbeeld, maar dit staat er:
"Reservations are accepted for stays up to 13 months in advance. On the first of each month, we will begin accepting reservations for the entire month of the following year.  For example, on September 1, 2009, reservations through September 30, 2010 are accepted."

En je kunt het dus ook nog op de dag zelf proberen.
Mocht het allemaal niet lukken dan is het ook mooi om een gedeelte van de trail te doen. Behalve de BAT is ook de South Kaibab trail (bijvoorbeeld tot aan Cedar Ridge) mooi. Wel minder schaduw daar, en geen water.

Marianne

#4 - 19-05-2011, 19:23 uur

Dirc

Ja ik vond de mail ook vreemd dat alles al vol zit.
Ik heb net gebeld en daar wordt duidelijk gezegd dat ik op dit moment kan reserveren tot 31-mei 2012 en dat alles van maart - mei 2012 vol zit.

Dus die mail dat juni vol zit is wel erg vreemd.

Als we niet vooraf kunnen boeken en we nemen het risico hebben we niets achter de hand als we geen plek hebben natuurlijk.
Dan moet je dubbel boeken.

Een stukje trail zou wel kunnen, dan kunnen we vooraf gewoon de Maswik Lodge o.i.d. boeken.
#5 - 19-05-2011, 19:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15