Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

GRAND CANYON SKY WALK

Discussie gestart

bauwke

onze reis voor juli is helemaal geboekt, overnachtingen staan vast, dus nu mag ik keuze's maken hoe ik de grote lijnen zal invullen !
Iedereen zijn reisplan op dit forum komt op het zelfde neer maar wat mij verwondert is dat ik geen verwijzingen op dit forum vindt naar de grand canyon-sky walk...
Is het dan niet zo impressionant als gedacht ? te ver van de rest ? de moeite niet waard ? te duur ?
en bijkomend een vraag hoe ik best zicht krijg op welke wandelingen en uitstappen in Grand canyon te combineren vallen en aangenaam blijven ...
wij komen van Page naar Grand Canyon en overnachten 2 keer in tusayan...Op de vertrekdag willen we wel in 1 ruk naar LA dus eigenlijk effectief 1.5 dag aan de GC.
#1 - 14-05-2010, 19:57 uur

Damien666

In 2008 gedaan en ik vond het niet de moeite waard... Te duur voor hetgeen het is. Bovendien mag je zelfs geen foto's nemen op de Skywalk zelf.
#2 - 14-05-2010, 20:09 uur

Yessica

Het is een spuuglelijk geval in een prachtige omgeving. Het ligt uit de route, is peperduur en heeft eigenlijk niets méér te bieden dan wat de Grand Canyon van zichzelf al te bieden heeft. Gevalletje overslaan dus  :)
#3 - 14-05-2010, 22:15 uur



Marianne

Het is al gezegd, duur, uit de route, tourist trap,.. Misschein vind je nog wel iets meer via de zoekfunctie.

Wat de dag bij de GC betreft: kijk eens op www.nps.gov/grca voor tips (via plan your visit, things to do). Kijk ook eens naar de kaarten op die site (onder view map), dan heb je al een beetje een idee hoe alles ligt. En kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor een geweldige Nederlandstalige site.
In 1,5 dag kun je heel wat doen. Begin met de viewpoints aan de west rim. Een helikoptervlucht is natuurlijk ook geweldig, maar een stukje naar beneden lopen is ook prachtig, op die manier krijg je echt een goed beeld van de grootte en vooral de diepte van de canyon.
Verder kun je met de bus en/of wandelend of fietsend naar hermits rest. Ook hier veel uitzichtpunten.
Als je geinteresseerd bent in het ontstaan van de canyon of meer wilt weten over wildlife etc, is ene beozek aan het visitor center een must. Of doe een ranger wandeling. In het krantje dat je bij de ingang krijgt staat ook veel informaite over wat er allemaal te zien en te doen is.

Marianne
#4 - 14-05-2010, 23:05 uur

Johan

Kapitaalvernietiging en wat mij betreft pure oplichterij!
Lekker links laten liggen die skywalk.


#5 - 14-05-2010, 23:51 uur

allard

In aansluiting op dit al wat oudere topic heb ik nog een paar foto's geplaatst omtrent het gedeelte van de Grand Canyon waarin zich de Skywalk bevind en hoe het er daar uitziet. Hoewel ik dit gedeelte van de Grand Canyon (West) bijzonder boeiend vind heeft het toch een heel ander karakter dan dat gedeelte wat men als zijnde de Grand Canyon beschouwd. Dat ligt veel oostelijker. Persoonlijk zou ik geen dollar aan die skywalk willen spenderen. Laat staan de moeizame rit er naar toe. Beter is het om dat eventuele budget te spenderen aan een vlucht boven de Grand Canyon West (vaak ook over de Hoover Dam en Lake Mead).

Overzicht vanuit het lijnvliegtuig Las Vegas - Houston en een stukje Grand Canyon West vanuit een Cessna rondvlucht.
#6 - 21-08-2011, 19:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15