Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Haalbaar rondje?

Discussie gestart

March

Kiezen is verliezen. Moeilijk hoor, een rondje samenstellen. Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik wil zien! Dit is een eerste poging tot een rondje, ben druk bezig om in Yosemite te boeken, heb al voor 1 nacht een reservering, maar verder nog niets geboekt. Op welke plaatsen zou het op deze route te doen zijn om te kamperen?

Alvast bedankt voor alle hulp!

23-jul   PHX-Scottsdale
24-jul   Flagstaff
25-jul   Page
26-jul   Page
27-jul   Moab
28-jul   Moab
29-jul   Bryce
30-jul   Bryce
31-jul   Zion
1-aug   Zion
2-aug   Grand Canyon
3-aug   Grand Canyon
4-aug   Las Vegas
5-aug   Las Vegas
6-aug   Death Valley
7-aug   Yosemite
8-aug   Yosemite
9-aug   Yosemite
10-aug   Yosemite
11-aug   San Francisco
12-aug   San Francisco
13-aug   San Luis Obispo
14-aug   Needles
15-aug   Peach Springs
16-aug   Phx
17-aug   PHX
18-aug   JFK
#1 - 09-05-2009, 20:10 uur

melvin

hoi,

yosemite is een heel mooi park, maar zolang als jij in yosemite verblijft vindt ik zelf wat veel.
ik zou 1 dagen weglaten van yosemite (wij hadden vorig jaar 1,5 dag voor yosemite, en wij hebben behoorlijk wat gezien en gelopen daar).
ik zou dan deze dag gebruiken voor 1 dag langer las vegas.
en ik zie dat je op het laatst nog 2 dagen phoenix hebt ik zou hier ook 1 dag weg laten (wij waren hier vorig jaar en aan deze stad was niet veel aan).
deze dag zou ik dan gebruiken voor 1 dag meer san francisco, want dit vond ik echt een geweldige stad!
veel succes verder,

melvin
#2 - 09-05-2009, 20:29 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

March

Bedankt, Melvin! Yosemite zijn we 15 jaar geleden al eens geweest, en vonden we echt geweldig, hebben toen nog lang niet alles gezien, vandaar dat het een prominente plaats heeft gekregen. San Francisco waren we ook, toen, en vonden we ook heel leuk.....

In PHX zijn we eigenlijk niet echt, we komen er aan en willen door naar Scottsdale, en vertrekken er 18 augustus heeeeeel vroeg weer vandaan, vandaar dat we er de 17e al moeten zijn. Maar dat hoeft ook niet echt vroeg te zijn.
#3 - 09-05-2009, 21:11 uur

Marianne

Ik vind het hele mooi zo!
Wij komen elke keer meerdere dagen in Yosemite en hebben nog steeds niet alles gezien. Nu doen we het vanwege de kinderen ook wel rustig aan, maar zelfs een week daar is goed vol te krijgen en dan blijft er altijd nog heel wat over waar je niet aan toekomt.
Kijk alleen al eens naar alle rangerprogramma's die er zijn en waar bijna niemand aan toekomt. En er zijn ook andere begeleide activiteiten. Bij de Tioga Road zijn geweldige wandelingen te maken, en hier heb je veel minder last van de warmte als op andere plaatsen in het zuidwesten. Wat mij betreft ideaal.
Een mooie overnachtingsplaats vnden wij vorig jaar White Wolf. Zou vanuit Death valley een mooie eerste overnachting in het park zijn.

Ik zou misschien een dag Bryce inruilen voor een in Moab want rondom Moab is geweldig veel te zien en te doen. Wij vonden het wel erg heet vorig jaar, dus lange wandelingen hebben we niet gedaan, behalve de Fiery Furnace Walk, die gelukkig voor een groot dele in de schaduw is.

Kamperen kan bijna overal goed, behalve in DV en in de steden.

Marianne
#4 - 09-05-2009, 21:27 uur

March

Ja hoe meer ik (zojuist) lees en zie over Moab, hoe enthousiaster ik erover word.

Mijn twijfels zitten vooral in het laatste stuk, eerlijk gezegd, vanuit SFO weer richting PHX. Route 1 lijkt me ook echt geweldig, maar hoe knippen we het laatste traject in mooie stukjes en wat zijn dan leuke overnachtingsplekken?
#5 - 09-05-2009, 21:36 uur

Hans B

Phoenix - Page is 275 mile en in 4 uur te rijden.
Als je niks bijzonders in Flagstaff zoekt, zou ik in één keer doorrijden.
Scheelt je weer in je kostbare tijd.

Waarom pikt je niets eerst de Grand Canyon mee??
Staat nu in je reis na Zion, is wat vreemd.

In Bryce is meestal 1 volle dag voldoende tenzij je langer of meer wilt wandelen.
Maar vanaf Moab heb je wel een dag nodig om er te komen.
Afstand via I-70, Hanksville, Torrey is 250 mile in 5 uur te rijden.

Verder zou ik de auto achterlaten in Los Angeles en niet helemaal terugrijden naar Phoenix.
#6 - 10-05-2009, 18:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

March

Ja, het is idd jammer dat we nu per se vanuit LA weer terug moeten naar PHX, maar ja, we hebben die tickets nu eenmaal al geboekt. Omdat we aan het eind vd trip niet meer leuk uitkwamen hebben we de boel een beetje veranderd, en doen we Grand Canyon nu vanaf de South Rim.

Verder hebben we Flagstaff ingeruild voor Sedona, daar zie ik wel leuke berichten over, toch wel de moeite waard om daar rond te kijken?

Twijfel nog wel over Barstow, dat is meer een noodzakelijk kwaad om de afstand doormidden te hakken dan een leuke plaats, als ik de berichten hier zo bekijk..... Ziet iemand nog een leuker alternatief?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

23-jul   PHX-Scottsdale
24-jul   Sedona
25-jul   Page
26-jul   Page
27-jul   Moab
28-jul   Moab
29-jul   Moab
30-jul   Bryce
31-jul   Zion
1-aug   Zion
2-aug   Las Vegas
3-aug   Las Vegas
4-aug   Death Valley
5-aug   Yosemite
6-aug   Yosemite
7-aug   Yosemite
8-aug   San Francisco
9-aug   San Francisco
10-aug   Carmel
11-aug   san luis obispo
12-aug   barstow
13-aug   grand canyon
14-aug   grand canyon
15-aug   grand canyon
16-aug   Phx
17-aug   JFK

#7 - 10-05-2009, 19:00 uur

Hans B

Misschien dat een extra dagje aan de beach in Santa Monica een alternatief is voor Barstow.
Van Santa Monica dan in één keer naar Williams (450 mile - 725 km) is te doen.
Santa Monica - Barstow is 75 mile.
#8 - 10-05-2009, 20:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je kunt ook bij Needles of Kingman overnachten, en dan de volgende dag naar de GC (en een stuk route66 meenemen). Nog een dag aan de kust of misschien bij Joshua Tree is ook een mogelijkheid. Die 3 nachten GC is ruim, 2 zijn ook wel voldoende als je niet al te lange wandelingen heb gepland.

Marianne
#9 - 10-05-2009, 21:47 uur

March

Dank voor het meedenken. We hebben zojuist de boel weer flink omgegooid, omdat we toch vonden dat GC aan het eind vd trip onnodig heen- en weergerij opleverde. Als GC 3 dagen overdreven is, en ik vrees dat we wegens de hitte niet heel ver kunnen wandelen, toch? Hebben we zelfs nog 2 dagen ruimte op ons programma! Inmiddels had ik bij GC en Yosemite al wat accomodatie geboekt, dus daar gaan we dan ook weer gezellig mee schuiven.  :P

Volgende voorstel, met dus 1 of 2 dagen ruimte, suggesties very  welkom

23-jul   PHX-Scottsdale
24-jul   grand canyon
25-jul   grand canyon
26-jul   grand canyon
27-jul   page
28-jul   page
29-jul   page
30-jul   Moab
31-jul   Moab
1-aug   bryce
2-aug   zion
3-aug   zion
4-aug   Las vegas
5-aug   Las vegas
6-aug   death valley
7-aug   Yosemite
8-aug   Yosemite
9-aug   Yosemite
10-aug   san francisco
11-aug   san francisco
12-aug   san francisco
13-aug   carmel
14-aug   santa monica
15-aug   ?
16-aug   Phx
17-aug   PHX-JFK

#10 - 10-05-2009, 22:04 uur

Marianne

Komt me bekend voor, dat schuiven!  ^-^

Moab is nu wel weer wat kort lijkt me, en PAge wat veel. Er is meer dan genoeg om een extra dag in te vullen:
- Monument Valley tussen Page en Moab,
- Capitol Reef na Moab,
- extra nacht Bryce (want het is een lange dag vanaf Moab),
- een tussenstop tussen DV en Yosemite (voor de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie).
Sedona mis ik nu ook.  ???

Misschien is het handig om eens per dag een van-naar schema te maken en de reistijden er bij te zetten, misschien dat je er dan toch weer anders tegenaan kijkt.

Marianne
#11 - 10-05-2009, 22:59 uur

March

Ja ben net aan het kijken naar Monument Valley, of we daar een extra overnachting kunnen doen, en heb alweer inspiratie opgedaan vanuit je reisverslagen, Marianne!

Overnachten in Death Valley kunnen we echt wel vergeten, volgens mij, want zowel Furnace Creek als Stovepipe Wells zijn helemaal volgeboekt. Wat zou daar een goed alternatief voor kunnen zijn?

Sedona was idd gesneuveld maar kan zo weer terug, misschien ook ipv 1 nacht GC als dat wat overdreven is.

Afstanden staan er in mijn eigen spreadsheet wel steeds bij, en het is idd een goed idee om in Bryce wat langer bij te komen.

Wij puzzelen voort! 
#12 - 10-05-2009, 23:19 uur

jerbia



Moab is nu wel weer wat kort lijkt me, en PAge wat veel. Er is meer dan genoeg om een extra dag in te vullen:
- Monument Valley tussen Page en Moab,
- Capitol Reef na Moab,
- extra nacht Bryce (want het is een lange dag vanaf Moab),
- een tussenstop tussen DV en Yosemite (voor de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie).
Sedona mis ik nu ook.  ???

 

Ik vind de aanbevelingen van Marianne erg goed! Als je deze ter harte neemt, heb je een prachtige rondreis.
#13 - 10-05-2009, 23:35 uur

March

Ja bedankt!

Hierbij mijn laatste rondje van vandaag, met erachter de mijlen en de reistijden, graag commentaar, daarna ga ik GC en Yosemite maar verzetten  :P

23-jul   PHX-Scottsdale   18,6   27
24-jul   sedona   115   1:51
25-jul   grand canyon   116   2:19
26-jul   grand canyon      
27-jul   page   140   2:43
28-jul   page      
29-jul   monument valley   125   2:56
30-jul   Moab   150   2:57
31-jul   Moab      
1-aug   Moab      
2-aug   Bryce   328   5:24
3-aug   bryce      
4-aug   zion   52   1:11
5-aug   zion      
6-aug   las vegas   165   2:47
7-aug   las vegas      
8-aug   death valley   155   3:06
9-aug   Yosemite   278   6:10
10-aug   Yosemite      
11-aug   Yosemite      
12-aug   san francisco   192   3:37
13-aug   san francisco      
14-aug   carmel   122   2:30
15-aug   san luis obispo   133   3:39
16-aug   santa monica   197   3:17
17-aug   PHX   387   5:43
#14 - 11-05-2009, 00:11 uur

March

Is Lone Pine een goed alternatief voor Death Valley, (wat dus helemaal volgeboekt is)?

Qua afstand is het wel te doen zag ik, het wordt dan Las Vegas - Lone Pine 4:54 225 mile; Lone Pine - Yosemite 4:15 200 mile.

Als het deze vakantie door het weer wel zou lukken een beetje vroeg op pad te gaan (niet het sterkste punt van ons gezin) kun je natuurlijk nog wel een flink aantal stops maken, onderweg.
#15 - 11-05-2009, 12:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15