Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

haalbare reis?

Discussie gestart

meg

Hai allemaal

Mijn vriend en ik gaan in september een rondreis maken door het westen van Amerika. Ik heb een rondreis samengesteld, maar vraag me af of het haalbaar is. Daarnaast hebben we 21 dagen en de reis die ik heb bedacht duurt naar mijn idee 23 dagen. Hieronder staat de reis vermeld. Twee vragen: is dit haalbaar en wat zou er af kunnen zodat we het 2 dagen in kunnen korten?
Dank je wel alvast.

Dag 1: aankomst in LA
Dag 2: LA
Dag 3: (rijden naar) Death Valley
Dag 4: (rijden naar) Las Vegas
Dag 5: (rijden naar) Zion National Park via Valley of Fire State Park en St. George
Dag 6: Zion National Park
Dag 7: (rijden naar) Brice Canyon National park via Springdale en Panguitch
Dag 8: (rijden naar) Capitol Reef National Park via Boulder en Torrey
Dag 9: (rijden naar) Moab via Hanksville, Goblin Valley en Dead Horse Point State Park
Dag 10: Arches National Park
Dag 11: (rijden naar)  Telluride via Canyonlands National Park
Dag 12: (rijden naar) Durango via Ouray
Dag 13: (rijden naar) Farmington via Cortez en Mesa Verde
Dag 14: (rijden naar) Santa Fe
Dag 15: (rijden naar) Gallup via Santo Domingo Pueblo, Albuquerque en Acoma Pueblo
Dag 16: (rijden naar) Kayenta via Canyon de Chelly, Goosenecks State Park en Monument Valley
Dag 17: (rijden naar) Grand Canyon via Tulsa City en Hopi-dorpen
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: (rijden naar) Phoenix/Scottsdale
Dag 20: Tucson
Dag 21: (rijden naar) San Diego via Ajo en Yuma
Dag 22: San Diego
Dag 23: rijden naar LA via San Juan Capistrano
#1 - 08-08-2005, 11:52 uur

Inge

Je zou misschien Valley of Fire kunnen schrappen; op tijd uit Vegas vertrekken naar Zion (waar je ongeveer 2,5 uur over doet), zodat je nog bijna een hele dag in het park hebt. Dan kan je de volgende dag al doorrijden richting Bryce.

Zelf ben in niet richting Phoenix/Scotsdale en Tuscon geweest, maar van wat ik erover gelezen heb, hoef ik er ook niet perse heen. Als je dit schrapt en je vanaf de Grand Canyon richting San Diego vertrekt met een overnachting onderweg (bijv. in de omgeving van Joshua Tree?), spaar je daar ook een dag uit.

Succes!
#2 - 08-08-2005, 12:54 uur

meg

Inge,
dank je voor je reactie.
Dus dan zou het dit worden:

Dag 1: aankomst in LA
Dag 2: LA
Dag 3: (rijden naar) Death Valley
Dag 4: (rijden naar) Las Vegas
Dag 5: (rijden naar) Zion National Park via St. George
Dag 6: (rijden naar) Brice Canyon National park via Springdale en Panguitch
Dag 7: (rijden naar) Capitol Reef National Park via Boulder en Torrey
Dag 8: (rijden naar) Moab via Hanksville, Goblin Valley en Dead Horse Point State Park
Dag 9: Arches National Park
Dag 10: (rijden naar)  Telluride via Canyonlands National Park
Dag 11: (rijden naar) Durango via Ouray
Dag 12: (rijden naar) Farmington via Cortez en Mesa Verde
Dag 13: (rijden naar) Santa Fe
Dag 14: (rijden naar) Gallup via Santo Domingo Pueblo, Albuquerque en Acoma Pueblo
Dag 15: (rijden naar) Kayenta via Canyon de Chelly, Goosenecks State Park en Monument Valley
Dag 16: (rijden naar) Grand Canyon via Tulsa City en Hopi-dorpen
Dag 17: Grand Canyon
Dag 18: (rijden naar) Joshua Tree
Dag 19: (rijden naar) San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: rijden naar LA via San Juan Capistrano

Zijn er mensen die wel ervaring hebben met Tucson en Phoenix?
Misschien nog andere suggesties op mijn route?
#3 - 08-08-2005, 13:24 uur

blusmuts

Erg veel rijden hoor! Het is ook wel eens lekker om ergens twee nachten te blijven.

Ouray is erg mooi. Het is helemaal ingebouwd tussen de bergen. Toen ik er was (maar dat is vijftien jaar geleden...) hadden ze er een winkel waar je van die ouderwetse foto's kon laten maken in kleding van een saloongirl enzo. Net zoiets als in Volendam, maar dan leuker!
#4 - 08-08-2005, 22:29 uur

meg

Dank je Blusmuts voor je reactie.
Maar wat zou jij er dan uitgooien om toch wat meer rust er in te krijgen?
#5 - 09-08-2005, 10:32 uur

blusmuts

Poeh, moeilijk hoor, keuzes, keuzes. Ik zou zeggen of Santa Fé eruit, of San Diego. Dan hou je vanzelf een paar dagen over die je ergens anders weer in kunt plannen, bijvoorbeeld om wat wandelingen te doen in de Utah parken.

Uiteraard is alles de moeite waard, dus kiezen wat er uit moet is gewoon moeilijk. Ik heb ook niet zo goed in beeld hoe de route loopt vanaf Mesa Verde, dan moet ik nog even op de kaart kijken, maar wellicht zit daar nog iets waar je af kunt snijden als je iets schrapt.

...

Ok, ik heb even op RandMcNally.com gekeken en inderdaad zou ik Santa Fé schrappen. New Mexico is zeker wel interessant, maar het scheelt je drie dagen. Misschien bewaren voor een volgende keer.

En anders toch San Diego, dan kun je vanaf de Grand Canyon rechtstreeks naar Los Angeles (alhoewel dat ook wel een eind is). Ik kan me herinneren dat wij toen in Kingman hebben overnacht, voordat we naar LA reden.
#6 - 09-08-2005, 13:17 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 13:35 uur door blusmuts »

meg

Dank je.
Ik ga weer even verder studeren op de reis.
Inderdaad erg moeilijk, keuzes maken... zucht...
#7 - 09-08-2005, 16:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15