Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Helicopter + jeep safari + sunset Grand Canyon

Discussie gestart

ilssse

Op de site van Pappilon staat een tour in de Grand canyon
waarbij je eerst 25-30 min gaat vliegen,
dan een jeepsafari en dan naar een mooi plekje waar je de sunset kan bekijken...
Wie heeft dit gedaan?
het is best prijzig maar lijkt me wel erg leuk!
Is het de moeite waard?

Groetjes
#1 - 28-04-2009, 14:52 uur
May all your dreams come true...
Ilse

melvin

hallo,

wij hebben niet precies dit gedaan maar wel via dezelfde maatschappij ook gevlogen met een helicopter boven de grand canyon.
dit vond ik al de moeite waard van het geld dus ik denk dat dit nog leuker is.
veel succes verder,

gr. melvin
#2 - 29-04-2009, 14:06 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Win

Hai,

wij hebben net een dag of 2 terug de vlucht met de helikopter gemaakt met dezelfde maatschappij over de Grand Canyon en was het geld absoluut waard, WOW wat een ervaring! We vonden het zeer indrukwekkend!

Win
#3 - 29-04-2009, 17:08 uur

peter1962

schrijf je in voor hun nieuwsbrief op de site, dan krijg je vaak een speciale aanbieding of een kortingscode......of kijk eens wat het kost via viator.com
Wil je me laten weten hoe het was, wij gaan daar begin oktober heen.

Peter
#4 - 30-04-2009, 08:44 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

ilssse

Thanks voor je tips Peter!!!
Ik zal eens kijken naar die site en ga me meteen opgeven voor die nieuwsbrief!!!
TOP!  8)
#5 - 30-04-2009, 21:37 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Marianne

Een helicoptervlucht is een aanrader. De jeepsafari ken ik niet, heb je een link naar die tour? Voor een zonsondergang hoef je natuurlijk niet een tour te boeken, hoewel het op de plaatsen met een mooi uitzicht wel druk kan zijn.

Marianne
#6 - 01-05-2009, 09:04 uur

Winnebago

Als je bij de Grand Canyon overnacht, is het verstandig de avond tevoren een helicoptervlucht te boeken  (Papillon is de beste naar verluidt). Wij hebben dit in 2003 gedaan. Je moet, net als bij ieder vliegveld, ruim op tijd inchecken. Je wordt gewogen en krijgt een veiligheidscursus. Wij hadden voor ons beiden dus geboekt en toen we de volgende morgen aankwamen (vlieg 's morgens en niet 's middags, omdat het vaak heiig wordt) bleek, dat we de kosten voor mijn vrouw ("wheel-chair bounded") volledig terugkregen; wij betaalden voor haar slechts $ 6,-- tax! Probeer een plek naast de piloot te veroveren als je filmt of fotografeert. De dag voor onze vlucht was een heli neergestort in de Canyon ("Grand Canyon Heli Disaster" stond in chocoladeletters in de krant). De heli vliegt dus alleen nog maar boven de kloof en niet meer erin.
Over de jeep safari hebben we alleen maar mensen gesproken, die niet echt enthousiast waren. Je kwam gebroken aan en de indianen die in de kloof wonen zijn wel erg commercieel ingesteld. Er is ook een vlucht met een heli naar de bodem. Het is uiteraard wel kicken om in zo'n diepe kloof af te dalen. Te voet kan ook, maar duurt 2 dagen enkele reis en dit is onder begeleiding. In de praktijk is een expeditie naar de bodem een week natuuravontuur.
Veel plezier.
Overigens, wij overnachtten in de camping in het nationale park (reserveren!). Tevens hadden wij een vrijgeleide om de tour langs de uitzichtpunten met onze eigen mobil home te maken en niet met de shuttle. Dit vanwege de rolstoel.
#7 - 01-05-2009, 10:20 uur

ilssse

#8 - 01-05-2009, 10:42 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Marianne

Dank je voor de link. Ik heb zelf het idee dat zo'n jeep tour niet veel toevoegt aan het Grand canyon-gevoel. Ik zou de tijd (en het geld) liever ergens anders aan besteden. Een vlucht is zeker de moeite waard, maar bekijk de Canyon liever op eigen houtje, loop een stuk naar beneden, neem de bus naar Hermits rest en bekijk wat viewpoints, en zoek een mooie plek voor de sunset.

Marianne
#9 - 01-05-2009, 11:25 uur

ilssse

Oke, dank je wel Marianne!!
Dan is het dus beter om voor dat geld de langere vlucht te nemen?
Of iemand andere leuke suggesties?
#10 - 02-05-2009, 10:05 uur
May all your dreams come true...
Ilse

melvin

ik zou ook de langere vlucht nemen, hebben wij vorig jaar ook gedaan en dit was echt super!
de zondsondergang enzo kun je zelf ook gaan bekijken.
veel plezier,

melvin
#11 - 02-05-2009, 15:33 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Hoe lang is die langere vlucht dan? Een vlucht van ca 30 minuten lijkt mij mooi,  ik dacht dat dat de normale vluchttijd was. Ik weet niet of een langere vlucht veel toevoegt.

Marianne
#12 - 02-05-2009, 18:02 uur

melvin

bij ons was een langere vlucht een uur, ik vond dit  makkelijk te doen.
maar wij hadden ook niet de gewone heli, wij hadden een "luxere" geboekt.
het was een super mooie vlucht!!!

melvin
#13 - 02-05-2009, 18:12 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

ilssse

Ik heb begrepen dat je bij de langere vlucht ook iets verder door vliegt...
Kijk maar:

Board your helicopter at the South Rim heliport and relax in comfort as you take to the skies of the gorgeous North Rim and Eastern Gorge. Soar past the Dragon Corridor and the Dragon’s head, and then discover the Kaibab Forest and the Kaibab Plateau as you fly through the widest and deepest region of the Canyon.
Photographers and non-photographers alike will fully enjoy this dazzling tour and witness amazing sights like the Painted Desert, the Zuni Corridor, and the convergence of the Little Colorado River with the Colorado River, Point Imperial, and Temple Butte. The Canyon just goes on and on from there.

45- 50 minutes
$ 193,00
#14 - 04-05-2009, 09:40 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Eric_NL

Ik ben toevallig ook net bezig met het boeken van een rondvlucht, en kwam pas na veel zoeken op de site van www.grandcanyonhelicoptersaz.com.
Dit lijkt een concurrent van Papillon te zijn, maar ze bieden wel vluchten aan met de luxere helictopters vanuit de South Rim (Grand Canyon Nation Park Airport)

Papillon bied alleen de luxere vluchten aan als je vanuit Las Vegas vertrekt (voor zover ik heb kunnen vinden, ik hoor het graag als iemand meer informatie heeft)

Een heel duidelijk plaatje van welke routes er gevlogen worden staat in hun pdf folder.
http://www.grandcanyonhelicoptersaz.com/acc_img/brochure/08GCH_SR.pdf

Mijn vraag is: Heeft iemand ervaring met deze maatschappij ?

Wij logeren in Williams, en willen eerst een dag rondkijken bij de GC en aan het einde van dag een rondvlucht maken.
Ik begrijp al dat het aan het einde van de dag mistig kan worden, maar aan de andere kant hoor ik dat dat 's morgens vroeg ook wel eens het geval is.

Zoals je misschien wel merkt maak ik me een beetje zorgen, dit is een kans die we niet snel meer zullen krijgen.

Groeten,
Eric
#15 - 04-05-2009, 21:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15