Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Helicoptervlucht

Discussie gestart

Wendy en Kenny

Hoi allemaal,

We zouden graag in de grand canyon de helicoptervlucht doen , Maar weten echter niet of we dit best van hieruit kunnen boeken of ter plaatse
Ze hebben ons hier verteld 150 euro PP voor 45 min ,
Heeft iemand van jullie dital gedaan ?

Hartelijk dank
#1 - 16-01-2010, 21:57 uur

Nici

Hallo,

Wij hebben in 2004 een helicoptervlucht boven de Grand Canyon gedaan en vonden het een geweldig ervaring. We hebben de vlucht als eerste gedaan en zijn daarna pas het NP zelf ingegaan.
We hebben deze vlucht begin oktober gedaan en zijn naar Papillon Heliport gereden en hoefden maar een klein uurtje te wachten voordat we de lucht in konden. We hadden niet gereserveerd. De vlucht duurde inderdaad een klein uurtje, maar je moet er rekening mee houden dat je daarvan maar een half uur echt boven de GC zelf vliegt. Wij zaten met 2 andere nederlanders (wij waren met 4 personen) en hadden zelfs nederlands commentaar op de band (via de koptelefoon die je op krijgt), heel apart! Kosten 115 dollar voor 1 persoon (in 2004).

Nicoline
#2 - 16-01-2010, 23:01 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij hebben het afgelopen september nog gedaan.
Koste bij ons iets meer, ik geloof 140 euro. Maar in ons hotel lag een boek met huisregels van het hotel enzo en achterin stond een advertentie waarin stond dat als je vermeld dat je deze advertentie gezien had in het hotel dan kreeg je nog eens 10% korting.
Dus die kregen wij ook. Check dus ff het boekje in je hotel kamer waar de plattegrond enzo instaat van het hotel en hoe laat de uitcheck tijden zijn etc.

Mijn ervaring:
Wij hadden inderdaad ook een nederlandse cd in de helikopter die een verhaaltje vertelde.
Ik ben erg wagenziek, maar kon hier goed mee overweg. Ze vliegen erg, erg, erg langzaam vond ik.
Je hebt niet eens het idee dat je in een helikopter zit, lijkt gewoon een jeep safari, het hobbelt een beetje, maar dan wat hoger in de lucht.
Ze mogen niet meer "in" de Canyon vliegen waardoor ze er dus boven blijven, vond ik ook jammer, maar was toch wel een geweldig uitzicht.
Ik had wel verwacht dat ze een beetje spectaculairder zouden vliegen met ups and donws, daar was ik ook een beetje bang voor ivm kotsen. Maar het blijft heel rustig. Een pracht view.
Ik heb er 100% van genoten en 100% geen spijt van gehad.
Ik heb het ook op film gezet.

Veel plezier.
#3 - 17-01-2010, 17:13 uur

guustje

Hey,

heeft iemand ervaring met de vluchten die vertrekken uit Boulder City?

groetjes, Petra
#4 - 18-01-2010, 05:03 uur

Tet14

Helivluchten vanaf Boulder C. gaan niet naar het National Park zoals de andere posters omschreven hebben maar naar Grand Canyon West en/of over Lake Mead. Er zijn wel fixed wing flights. Zie de website van Papillon. je praat dan wel over andere prijzen.
Tet
#5 - 18-01-2010, 11:20 uur

guustje

Hey Tet,

aangezien het onze eerste keer is (en waarschijnlijk de laatste keer is), willen we liefst de mooiste route nemen. Waarschijnlijk is dat dan de vlucht die de anderen hier bedoelen?
Petra
#6 - 18-01-2010, 13:43 uur

Chris RTA

Hoi,

Ik heb een aantal van mijn filmpjes die ik gemaakt heb met mijn fotocamera op mijn foto site gezet.

De link staat onder dit bericht.

PC

#7 - 18-01-2010, 14:24 uur

guustje

Hey,

mooie filmpjes. Van waar zijn jullie vertrokken? En NP of GC West?
#8 - 18-01-2010, 16:13 uur

Chris RTA

Vanuit het vliegveld van Tusayan. Dat is waar die Papillon helikopters vandaan vliegen.
Ligt net buiten het park.

Wij hadden ook ons hotel in Tusayan. Vorige keer sliepen we in het park in van die cabins. Maar daar waren we niet zo kapot van en daarom zijn we afgelopen keer in Tusayan gaan slapen.

#9 - 19-01-2010, 03:04 uur

guustje

thx, zullen onze route dan toch een beetje aanpassen waarschijnlijk en toch vertrekken vanuit Tusayan.
#10 - 19-01-2010, 08:31 uur

Tet14

Tusayan is niets mis mee kwa hotels maar is toch niet meer dan een hotel gehucht. Als het even kan probeer dan toch in het National Park te zitten, liefst aan de rim.
#11 - 19-01-2010, 10:20 uur

Chris RTA

Hoi,

Tusayan is inderdaad niets meer dan alleen hotels.
Maar het ligt zo dicht bij het NP dat je dan iets meer luxe hebt dan zo'n cabin. Toen wij daar in zaten zat er geen tv in. Weet niet of dit al veranderd is. Niet dat dat nou zo heel belangrijk is, maar het is toch fijn ff zappen voor het slapen gaan. En er zijn wat meer eetgelegenheden in Tusayan dan in het park.

Dit is alleen een vergelijking met die cabins, dus niet met eventuele andere gelegenheden in het park. daar deze waarschijnlijk ook genoeg luxe hebben, maar ook een stuk duurder zullen zijn.
Ons motto is dat we het liefst wel een tv hebben maar geen gouden kranen en deurknoppen. Je hoeft er alleen maar te slapen, de rest van de tijd ben je niet in je hotel.

#12 - 19-01-2010, 11:35 uur

Tet14

Geen zwembaden bij de hotels in het NP maar wel TV's zoals bij El Tovar, Kachina en Thunderbird. Deze prima hotels, en Bright Angel  liggen meteen aan de rim.  Yavapai en Maswik iets verder van de rim, vooral Yavapai.  Je kan uitstekend dineren in GC VIllage bij El Tovar en de Arizona Room bij Bright Angel, maar het zal druk zijn. El Tovar kan je een maand van tevoren reserveren, Arizona Room kan je niet reserveren maar je kan op een waiting list worden geplaatst.  In de zomer gaat er een shuttle van Tusayan naar de rim en daar zou ik zeker gebruik van maken. Parkeren in GC Village bij de hotels  is niet zo eenvoudig.
Tet
#13 - 19-01-2010, 11:50 uur

guustje

Hey,

interessante info aangezien ik helaas al te laat ben voor de GC, alles is al volzet. Ik zat te denken om regelmatig eens te kijken op hun site of er niets vrijkomt ofwel toch al te boeken in Tusayan, ben nog aan het twijfelen?
#14 - 19-01-2010, 20:13 uur

Tet14

Er zijn altijd cancellations voor de GC Village hotels maar die bereiken vaak de site niet omdat velen rechtstreeks Xanterra bellen. Ik denk niet dat het gratis 800 nummer bereikbaar is van Europa en het andere nummer bellen kan wel eens een dure grap worden, zonder gegarandeerd succes. Behalve Tusayan zou je nog Cameron Trading Post kunnen proberen. Goedkoper, goede kamers en niet ver van de oost ingang van GC. Anders Williams maar dat ligt een uur tenzuiden van de rim en ik zou niet willen aanraden in het donker te rijden na sunset aan de rim. Williams heeft wel veel goedkope motels en ligt aan de oude R66. Tenslotte is er ook nog een hotel in Valle, halverwege GC en Williams.
Tet
#15 - 19-01-2010, 22:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15