Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

helicoptervlucht Grand Canyon en jeeptour Monument Valley

Discussie gestart

Guus

Hallo allemaal,

Onze USA trip komt al aardig dichtbij. We willen nog een paar dingen regelen en vragen hiervoor jullie advies :

Wij willen graag een helicoptervlucht boven de Grand Canyon doen. Via Papillon kost dit voor 45/50 minuten 185 dollar per persoon.
Een heel bedrag maar dan zie je wel heel veel, schatten wij in.
- Heeft  iemand deze vlucht ook gedaan ? Is dit idd een goede prijs? 
- Kan iemand ook aangeven wat de beste tijd is om de vlucht te doen, wij zouden deze het liefst vroeg in de ochtend doen.

Bij Monument Valley zouden we graag een tour per jeep doen om alle highlights te zien. Heeft iemand hiervoor een goede tip? 

We horen het graag. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Guus

#1 - 24-09-2008, 22:06 uur

Eric

Helicoptervlucht hebben we ook gedaan via Papillon van 30 minuten voor circa 140 dollar pp gloof ik.
Was prima en zeer de moeite waard! Zeker doen. We deden 'm om 09:30 uur omdat smiddag wat bewolking kan optreden.

Jeeptour door MV zou ik niet doen, omdat je dezelfde rit kan maken met je eigen huurauto (wel over onverharde weg).
Voordeel hiervan is dat je A) kan stoppen waar je zelf wilt B) geen zand hoeft te happen wanneer er een auto langskomt! en C) dit goedkoper is, meen ik.
#2 - 24-09-2008, 22:59 uur

M&M+D

Helikoptervlucht hebben we vanuit Las Vegas gemaakt met een landing in de Grand Canyon.
De prijs was bijna 1000 dollar voor 3 personen.
Maar het was wel helemaal geweldig.

Tour in Monument Valley ook gedaan, je kan zeker met je eigen auto gaan , maar je mag lang niet overal komen waar je met de jeep wel komt ( dit wil je niet eens met je eigen huurauto want je zit zo vast in het zand)
En we zijn op de belangijke punten overal uit de jeep geweest.
Onze gids Anna vertelde ook verschillende dingen.
Dit was zeer de moeite waard.

Gr. Marian
#3 - 25-09-2008, 00:41 uur

Guus

Beste Marian,

dank voor jouw reactie. Kun je mij aangeven bij welke organisatie je de Monument Valley jeep tour hebt gedaan?
Hoor graag. Bedankt weer!

Groeten,
Guus
#4 - 25-09-2008, 09:43 uur

Hans B

Je zou misschien voor één dag in Kayenta een jeep kunnen huren.
#5 - 25-09-2008, 10:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Robert P.

Een jeeptour in Monument Valley heeft naar mijn mening geen meerwaarde. Ik heb vorige week zelf de route met mijn huurauto gereden (geen 4x4) en dit was zeker goed te doen en je komt op heel veel mooie plekken. Als ik dan die zgn. jeeps zag rijden was ik erg blij dat ik daar geen geld aan uitgegeven heb.

De helicoptervlucht zou ik zeker in deze periode ter plaatse boeken, je bent toch wat afhankelijk van het weer. En zo druk is het ook niet meer.
#6 - 25-09-2008, 17:03 uur
"De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde" (Augustinus)

Yessica

Twee weken geleden heb ik nog een helicoptervlucht gemaakt over/door/langs de Grand Canyon met Maverick (de buren van Papillon) en dat is zeer goed bevallen. We hebben ook de dvd gekocht die is gemaakt van deze vlucht en dat is ook zeker de moeite waard. Ik ben uberhaupt dol op helicopters, maar de Grand Canyon leent zich er bij uitstek voor. Je vliegt  eerst best een eind over de bossen, maar het moment dat je dan over de rand vliegt is wel heel bijzonder en indrukwekkend!

Zeker doen!
#7 - 25-09-2008, 23:12 uur



meistershof

De helicoptervlucht is erg mooi wij hebben hem ook vroeg gedaan ,alleen wij waren bijna te laat i.v.m tyd  verschil van andere staat  :-\ .
De jeep toer hebben we ook gemaakt wel 10 jaar geleden was wel de moeite waard ,maar vorig jaar hebben we de route met de camper
gereden dit was ook erg mooi je hebt dan de keus waar je wandelt of langer blijft en het is veeeel goedkoper.
groeten Wim.
#8 - 25-09-2008, 23:23 uur

M&M+D

Beste Marian,

dank voor jouw reactie. Kun je mij aangeven bij welke organisatie je de Monument Valley jeep tour hebt gedaan?
Hoor graag. Bedankt weer!

Groeten,
Guus


Wij hebben de jeep geboekt in de winkel van de campground in monument valley.
Ongeveer een half uur van te voren.

Groetjes Marian
#9 - 26-09-2008, 00:14 uur

Fisherman

Ik heb een paar jaar geleden een helicoptervlucht gemaakt met Papillon en ik vond het zeker de moeite waard! Heel bijzonder om vanuit de lucht dat grote gat te zien en er doorheen te vliegen! Ik vond het geweldig :)!
Ik had de vlucht voor s'morgens geboekt maar het werd uitgesteld omdat het een paar minuten voordat we zouden opstijgen een storm kwam opzetten,met veel regen en onweer! Na een paar uur wachten klaarde het op en was de lucht  weer mooi blauw en konden we eindelijk opstijgen!

Ik heb geen jeeptour door Monument Valley gemaakt maar heb de route zelf met de auto gereden. Ik vind een jeeptour een beetje overbodig,je kunt er lekker zelf  rondrijden met je huurauto met de airco aan ;) dat is ook een hele leuke en mooie ervaring en het is stukken goedkoper!
#10 - 26-09-2008, 16:24 uur

ceetje

Wel een meerwaarde is een tocht te paard door Monument Valley, het is zo'n prachtige omgeving om daar paard te rijden. Mocht je dit willen doen: regel je toch niet boven bij het visitorscentre, maar rij naar beneden en bij de paarden stop je en regel je je tocht. Dat is goedkoper
#11 - 26-09-2008, 20:14 uur

Fred & Emmy

Die helicoptertrip hoop ik binnen een maand ook te maken.

Monument Valley hebben we in 2003 gedaan in 4x4 met een Indiaanse gids (die bieden  zich vrijwel overal aan, dacht ik). Wij vonden het prachtig en die man bracht ons op verschillende mooie plaatsen waar je anders geen weet van hebt of gewoon niet bij kunt met je huurwagen. Ook de verhalen waren de moeite.
Greetz
#12 - 28-09-2008, 00:58 uur

Matthe

Helitocht is mooi maar niet schokkend.
Gewoon een langzaam rondje boven de canyon.
Bij ons lieten de wandelingen de canyon in veel grotere indrukken achter dan de heli-vlucht.
#13 - 28-09-2008, 19:08 uur

ilssse

Dus het liefste je vlucht vroeg in de morgen boeken? Omdat het s middags nog weleens kan regenen of mistig kan worden begrijp ik?

#14 - 20-01-2009, 22:34 uur
May all your dreams come true...
Ilse

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15