Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

helicoptervlucht met Papillon

Discussie gestart

anja-ke

We denken eraan op 10/9 een helicoptervlucht over de Grand Canyon te doen met Papillon, leek mij de voordeligste tarieven bieden.
Ofwel de Imperial Tour van 50 minuten of de North Canyon Tour van 25 à 30 minuten.
Heeft er al iemand één van deze tours gedaan? Aan te raden?
Of zijn er nog betere providers?
Graag wat meningen...
#1 - 20-08-2005, 22:31 uur

DennisH

Lijkt ons ook leuk !!

Maar eigenlijk willen we de toch daar ter plaatse boeken ivm het weer enzo.

Is dat mogelijk of lopen we dan het risico dat in September alles vol zit en dat we dus beter van huis uit kunnen reserveren ???
#2 - 21-08-2005, 12:01 uur

Deion

Zou wel adviseren of wat van die pilletjes in te nemen als je snel lucht/zee/autoziek wordt. Ik heb op Hawaii haast de hele helicopter onder gekotst  :-X
Zeeziek ben ik wel, maar luchtziek nooit in het vliegtuig dus dat zegt ook niks. In een helicopter hang je veel lager en voel je de wind goed en schudt hij soms flink heen en weer. Bleh alleen de gedachte al...... :-X
#3 - 21-08-2005, 13:02 uur

remko

Ik zou de Imperial tour nemen, als je er dan toch bent dan moet je het goed doen! En het is zeker ook een aanrader. Je vliegt dan namelijk eerst helemaal naar het begin van de canyon en dat is echt het allermooiste stuk, kijk maar op de foto hier beneden. Je ziet hier namelijk heel mooi hoe de erosie zijn werk gedaan heeft en dan het omringende landschap verder helemaal plat is.



Vervolgens vlieg je naar de north rim en dan dwars over de canyon weer terug naar het vliegveld.

En van te voren boeken hoeft ook niet, wij waren midden in het hoogseizoen en hoeven maar een uurtje te wachten ongeveer.

#4 - 21-08-2005, 13:56 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2005, 14:01 uur door remko »

Tokheim

Wij hebben ook de Imperial Tour gedaan, maar ook met de upgrade naar Eco. Het is niet alleen een stuk (duurder)comfortabeler maar iedereen kijkt ook vooruit !!!! Achteruit vliegen lijkt me geen pretje. Was absoluut het meer geld waard. Wij boekten ook niet vooraf via internet  i.v.m. het  weer. Dit was afgelopen Juli en een dag van te voren was ruim voldoende. Succes met de keuze.
#5 - 22-08-2005, 07:56 uur

remko

Het is niet alleen een stuk (duurder)comfortabeler maar iedereen kijkt ook vooruit !!!! Achteruit vliegen lijkt me geen pretje.

Was ik dus ook bang voor om achteruit te moeten vliegen en dat gebeurde uiteindelijk ook... Maar dat viel reuze mee achteraf. Je hebt ruimte zat in die heli en je kan je makkelijk goed genoeg omdraaien in je stoel om alles van de goede kant uit te zien
#6 - 22-08-2005, 13:45 uur

Inge

Wij hebben de North tour gedaan; vonden we super!
Echt een aanrader zo'n vlucht, ondanks de hoge kosten.

wij hebben destijds (in september) een dag tevoren naar Papillon gebeld om 's ochtends vroeg 2 plaatsen te reserveren. werkte prima.

Veel plezier!
#7 - 24-08-2005, 11:05 uur

anja-ke

Bedankt alvast voor de tips.. ben al vastbesloten om het zeker te gaan doen.. al is het prijskaartje redelijk hoog... het is een one's in a lifetime belevenis..
Denk dat het de Imperial Tour gaat worden  :)
#8 - 24-08-2005, 21:31 uur

lara berder

die tour wilden wij ook maken, echter vanwege de bosbranden was er veel rook en werd die tocht niet gemaakt. We hadden geen keuze, het werd de kleine tocht. De helikoptervlucht is een belevenis op zich, maar als je met de auto bij de diverse stopplaatsen al hebt gekeken is de kleine tour (ongeveer een half uur) in mijn ogen weggegooid geld. De grote tour was ook beter geweest, aldus Papillon, tja............soms is het niet anders.
Oja, wij hebben in juli 2005 helemaal NIET gereserveerd en konden binnen 1 uur al vertrekken.
#9 - 25-08-2005, 17:22 uur

stinger

De meeste helicopter piloten van papillon zijn ex-vietnam veteranen,dus vliegen kunnen ze wel hoor!!
#10 - 25-08-2005, 22:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15