Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

nog iemand ervaring met spinnen??

ja
16.7%
1 (16.7%)
nee
83.3%
5 (83.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

help!! met een arachnofobie naar californie!!!!

Discussie gestart

phil11

Hoi, ik ben vertrek eind september naar californie, ik zie echt al lang uit naar de deze reis!!

we hebben volgende route uitgestippeld: SF - yosemite - death valley - vegas - zion - bryce - lake powel - grand canyon - la

Nu heb ik 1 probleem, ik ben een enorme arachnafoob, echt een panische angst heb ik voor deze dieren. Ik droom ervan ooit van deze angst
verlost te worden maar voorlopig nog geen succes. Voor de rest is alles normaal hoor, slangen, schorpioenen, insecten, allemaal geen probleem.

Nu zoals ik al zei, zie ik echt hard uit naar deze trip en probreer ik al zoveel mogelijk te plannen, tot ik op deze webpagina uitkwam

http://www.nps.gov/zion/naturescience/tarantulas.htm

Bij dit te zien ben ik echt bijna gek geworden, ik dacht wel dat het er mss zou voorkomen, maar deze grootte!!!!
Ik zeg het je de moeite dat ik al moest doen om deze link te copy pasten, zonder al te veel naar het fotootje te kijken...

Nu is mijn vraag voor de hand liggend, moet ik me echt zoveel zorgen maken dat ik er één ga tegenkomen, ik lig er al twee dagen over te piekeren,
zo hard zelfs dat dat ik me afvraag  of ik nog wel moet gaan. Mijn vriendin maakt zich ook zorgen.


Nu heb ik verscheiden forums bezocht en de verhalen die ik daar gehoord heb, zijn nogal verschillend
Een enkele hebben ze al gezien, voor al in sequia en zion, maar dit waren kennelijk meer mensen
Die daar rondtrekken met een tent. Klopt dit??? Ik ben niet van plan om echt de natuur in te trekken
En meer op de hoofdpaden te blijven.  Langs de andere kant heb ik wel gelezen dat eind september paringseizoen is voor deze dieren en het op sommige plaatsen krioelt ( vooral zion en sequia)
Zoals je leest ben ik al serieus aan het piekeren geslagen, kan iemand me een eerlijk antwoord geven omtrent zijn ervaringen??










#1 - 23-07-2009, 13:04 uur

hdeweert

Er is al eerder een onderwerp over spinnen op het forum geweest
http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,8358.0.html

mijn ervaring is : in de keren die ik in Amerika op stap ben geweest heb ik het meeste last gehad van muskieten. spinnen in het formaat
dat jij aangeeft zullen er ongetwijfeld zijn maar je zult ze niet op de normale toeristische plaatsen aantreffen. Als dat wel het geval zou
zijn en je zou gevaar lopen dan zou men je er bij voorbaat op wijzen, en de plaatsen waar spinnen en slangen voorkomen afsluiten voor het publiek.



ik zou me dan ook geen zorgen maken.
Harm
#2 - 23-07-2009, 13:44 uur

jerbia

Ik ben nu 8 keer in de VS geweest, waarvan 3 keer in het Zuidwesten, en ik heb nog nooit tarantula's gezien (ik vind dat dan wel weer jammer ;)).
#3 - 23-07-2009, 13:50 uur

hdeweert

Ik ben er wel een paar tegen gekomen, maar die zaten achter het glas in de Zoo van San Diego.

Harm
#4 - 23-07-2009, 14:16 uur

USofA

Ik heb geen tarantula gezien daar
#5 - 23-07-2009, 16:45 uur

Mrjn

Wij hebben op de Apache Trail (de "weg") bij Phoenix een tarantula bijna overreden en ook nog een aantal overreden tarantula's gezien. En een ratelslang. Ze zijn er dus wel. Maar je hebt er echt geen last van. Het is niet zoals in de film Arachnofobia waar ze op je af springen om je te bijten. De kans is groter dat je ze niet ziet, dan dat je ze wel ziet. wij denken zelf dat we best mazzel hebben gehad.  8)
#6 - 23-07-2009, 17:56 uur

marcelgeert

Hoi, ik ben zelf absoluut geen liefhebber van spinnen,zeker niet van die grote.
Toch hebben we ze gezien bij Tuweep waar we in een tent hebben overnacht.
Gewoon tent altijd afsluiten, en onthoud ze zijn banger voor jou dan jij voor hen.
Mijn ervaring en van een amerikaan ter plekke is dat ze vooral s'avonds actief worden.
Laat jouw angst niet de vakantie verpestten, is nergens voor nodig.

  Gr. Marcel
#7 - 23-07-2009, 19:29 uur

Bakvet

Schorpioenen zijn ook eng. Hoe kleiner, hoe giftiger ze bijten. Deze zat op de deur van mijn tent.



#8 - 23-07-2009, 23:04 uur
« Laatst bewerkt op: 24-07-2009, 10:44 uur door Bakvet »

phil11

Alvast zeer bedankt voor de spoedige reacties!!

Zoals ik al zei slapen we enkel in hotels en trekken we niet rond in een tent
, dus als ik het zo hoor zal ik me op de toeristische paden niet te veel zorgen moeten maken.

Dit stelt me alvast gerust, toch als er nog reacties zijn of mensen met ervaringen, laat het me weten!!!
#9 - 23-07-2009, 23:07 uur

JoeSee

  sla-pen  Nou maar hopen dat je daar niet toevallig de Cimex lectularius L. tegenkomt.... :D
 Sorry, klein grapje tussendoor  loll
#10 - 25-07-2009, 09:19 uur
« Laatst bewerkt op: 25-07-2009, 09:34 uur door JoeEsE »

jaborg

Ik ben net zo'n foob, maar dan ook nog voor allerlei insecten.

Ben er geen tegengekomen. In Nederland ontmoet ik meer spinnen in een week dan daar in 4 weken (geen 1 dus)
Of misschien zo onder de indruk van alles wat er te zien is dat ik ze niet opgemerkt heb.

#11 - 25-07-2009, 12:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15