Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Help! Yosemite...

Discussie gestart

phusebox

Ik krijg net een mail dat mijn reservering die ik dik 8 maanden geleden heb gemaakt bij Yosemite niet door kan gaan... Vanwege beschadigde gebouwen, wat in oktober 2008!!! is gebeurt. En daar komen ze nu mee aan, paar weken voor we vertrekken, ben ik dus mooi lekker genaaid. Iemand nog tips waar ik kan zoeken voor iets tussen Yosemite en San Francisco (want dat is onze volgende stop na Yosemite).

Grrrr.... zucht. Eerst paar honderd euro genaaid met het ticket en nu dit... leuk zo'n Amerika vakantie...
#1 - 31-03-2009, 20:55 uur

Bas_en_Es

genaaid, genaaid... nou nou... :o

Wij hebben dezelfde mail gekregen over onze reservering voor over een paar weken. Wel enorm balen, maar hier kan niemand wat aan doen.
Ik heb de vraag gesteld welke opties we nog hebben, misschien kunnen we ergens anders in het park overnachten...heb je daar ook al over nagedacht? Of weet je al zeker dat je buiten het park wilt overnachten?

Ik las dat iemand elders op dit forum schreef over het Housekeeping camp, maar kan dit niet direct terug vinden op de national park reservation site, kan iemand mij hier meer over vertellen?

Het is allemaal erg jammer, maar goed het maakt ook wel weer (pijnlijk) duidelijk dat je midden in de natuur zit, en dat is op zich ook wel weer heel mooi.

Cheer up en succes met het vinden van een andere accommodatie!

Groet,
Bas
#2 - 31-03-2009, 21:16 uur

ramon

Wat een gedoe zeg. Maar goed. Ik heb geslapen in Oakdale. Was prima en de prijzen vielen mee.

Gr Ramon
#3 - 31-03-2009, 21:23 uur

Marianne

Het is heel vervelend dat dit gebeurt. Er zijn natuurlijk wel wat alternatieven in het park hoewel het in sommige periodes wel moeilijk zal zijn om iets te vinden. Housekeeping Camp is ook via www.yosemitepark.com te boeken (vind ik geweldig, maar het is wel primitief).

Bij de westingang kun je kijken bij Groveland, Buck Meadows of de Evergreen Lodge. Of zoek eens op Foresta.

Meer mogelijkheden zijn er in Mariposa, Oakhurst of El Portal.

Marianne
#4 - 31-03-2009, 21:28 uur
« Laatst bewerkt op: 31-03-2009, 21:30 uur door Marianne »

phusebox

Ik heb maar alvast in El Portal geboekt, voor het geval dat. Indien het niet nodig is kan ik nog cancellen.

Dit was naar mijn idee het dichtste bij, maar 20 minuten rijden vanaf Yosemite Lodge, waar we de eerste overnachting hebben, die zat dus 8 maanden geleden al zo vol dat we daar maar 1 nacht konden boeken.

De rest is allemaal veel verder weg zover ik kan vinden.
#5 - 31-03-2009, 21:53 uur

phusebox

genaaid, genaaid... nou nou... :o

Wij hebben dezelfde mail gekregen over onze reservering voor over een paar weken. Wel enorm balen, maar hier kan niemand wat aan doen.
Ik heb de vraag gesteld welke opties we nog hebben, misschien kunnen we ergens anders in het park overnachten...heb je daar ook al over nagedacht? Of weet je al zeker dat je buiten het park wilt overnachten?

Ik las dat iemand elders op dit forum schreef over het Housekeeping camp, maar kan dit niet direct terug vinden op de national park reservation site, kan iemand mij hier meer over vertellen?

Het is allemaal erg jammer, maar goed het maakt ook wel weer (pijnlijk) duidelijk dat je midden in de natuur zit, en dat is op zich ook wel weer heel mooi.

Cheer up en succes met het vinden van een andere accommodatie!

Groet,
Bas
Jullie ook succes, in Yosemite zelf is niks meer te vinden, behalve Wawona en dan een kamer met gedeelde badkamer :S. Na bijna een uur aan de telefoon heb ik dat ook maar opgegeven, alleen maar een bandje gehoord.
#6 - 31-03-2009, 22:04 uur

Porphyria

Over welke accommodatie in Yosemite gaat het eigenlijk?
#7 - 01-04-2009, 16:23 uur

phusebox

Over welke accommodatie in Yosemite gaat het eigenlijk?
Curry Village

Nou eindelijk na 90 minuten wachttijd heb ik iemand gesproken vandaag... blijkbaar loopt onze reservering geen gevaar... Leuk dat ze me dan wel een mail sturen en ik dus al wat anders geboekt heb ondertussen. Moet ik dat weer gaan annuleren. Ach ik hou beide reserveringen nog wel aan tot 2 weken voor vertrek en kijk dan wel eens of alles nog ok is.
#8 - 01-04-2009, 17:56 uur

Bas_en_Es

Gelukkig maar dat jouw overnachting in Camp Curry door kan gaan!

Wij hebben gisteravond gemailed, maar nog niets gehoord... Tsja..ze zullen wel veel gebeld/gemailed worden naar aanleiding van hun email..
We hopen maar dat onze reservering ook in order blijkt te zijn!

Het enige wat voor ons nog overblijft is inderdaad een kamer met gedeelde badkamer...
Ik weet het niet hoor, als je dit nu boekt heb ik twee reserveringen...stel dat je er een op tijd annuleert, krijg je dan het voorgeschoten bedrag terug gestort op de creditcard?
We hebben al wat vetaald bij de reservering van Yosemite CC.

Groet,
Bas & Esmé
#9 - 01-04-2009, 21:37 uur

jerbia

Op een ander forum vertelde iemand dat je beter kunt bellen betreffende je reserveringen in Yosemite. Ze worden daar momenteel overspoeld met telefoontjes, waardoor ze geen tijd hebben de mailtjes te beantwoorden.
#10 - 01-04-2009, 21:57 uur

Hans B




Toch fijn als je je eigen huis bij je hebt.  :-X
#11 - 02-04-2009, 07:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

phusebox

Gelukkig maar dat jouw overnachting in Camp Curry door kan gaan!

Wij hebben gisteravond gemailed, maar nog niets gehoord... Tsja..ze zullen wel veel gebeld/gemailed worden naar aanleiding van hun email..
We hopen maar dat onze reservering ook in order blijkt te zijn!

Het enige wat voor ons nog overblijft is inderdaad een kamer met gedeelde badkamer...
Ik weet het niet hoor, als je dit nu boekt heb ik twee reserveringen...stel dat je er een op tijd annuleert, krijg je dan het voorgeschoten bedrag terug gestort op de creditcard?
We hebben al wat vetaald bij de reservering van Yosemite CC.

Groet,
Bas & Esmé
Mailen heeft inderdaad weinig zin volgens mij.

Als je annuleert moet je even naar de voorwaarden krijgen, maar meestal als je ruim van tevoren annuleert krijg je gewoon het bedrag teruggestort op je creditcard.

Ik hou mijn beide reserveringen aan en check 2 weken voor vertrek dus nog een keer voor de zekerheid. Een annulering koste me $7,50, maar goed daar lig ik niet wakker van :)

Overigens heb ik ook door een ander hotel om te boeken weer dik 200 euro bespaart, was nu opeens in de aanbieding, dus annuleren en opnieuw geboekt.

Ging dat maar voor de vlucht; auwa, dik 500 euro goedkoper nu.
#12 - 02-04-2009, 10:52 uur

Bas_en_Es

Phusebox,

tjsa..de vliegtarieven zijn flink gedaald ja...wij hebben ook een iets duurder ticket.. wist je alles maar van te voren!!:-)

Welk hotel heb je nu geboekt wat in de aanbieding was? Wij hebben nog niets gehoord van Yosemite, dus gaan ook voor de zekerheid maar een resererve boeking doen.
Ben benieuwd!

Thanks!
Bas
#13 - 02-04-2009, 10:56 uur

Annel1

Oei, Curry Village, daar hebben wij ook gereserveerd...  Iemand een idee of dit tegen eind juli in orde zou zijn??
#14 - 03-04-2009, 17:40 uur

Bas_en_Es

Geen idee, maar als je niet op de hoogte bent gebracht door het park zal jullie reservering wel ok zijn...

Misschien heb je geluk en kun je 's ochtends wakker worden in de vallley, lijkt me helemaal super!

Gr.
bas
#15 - 04-04-2009, 21:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15