Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het weer in Oktober

Discussie gestart

pjcra

Ik zou volgend jaar in oktober op vakantie willen gaan met een paar vrienden naar Californie.
Ik zou liever in juli of augustus gaan omdat het dan zomerweer is, maar de oudste wordt pas 25 jaar
eind september en dan moeten we geen underage driving fee betalen.  Daarmee oktober.

Maar is het weer wel te pruimen in oktober als je de trip San Francisco - Los Angeles - San Diago - Las Vegas - en andere parken doet?
Het is dan ondertussen al bijna winter en die indian summers ...?
Want ik wil daar geen 30 dagen regen, bewolkt, ... en echt koude temperaturen.

Zijn er ervaren reizigers die hier iets over kunnen vertellen?

Mvg,
Pieter-Jan
#1 - 03-09-2007, 18:23 uur

Anouk

Volgens mij is het nooit echt heel erg koud in die regio, maar SF ligt een stuk noordelijker dus die zou ik zo niet weten..
#2 - 03-09-2007, 18:32 uur

Anouk

Wikipedia is echt zo superhandig.. De Engelse versie dan he :P


Avarage temp. October

Las Vegas - 80 F / 27 C - neerslag .5 cm (ong.)
Los Angeles - 77 F / 25 C - neerslag 1 cm
San Diego - 73 F / 23 C - neerslag 1.1 cm
San Fransisco - 69 F / 20 C - neerslag 1.1 cm
#3 - 03-09-2007, 18:41 uur

XJ

Het verschilt echt heel veel, je praat over een erg groot gebied. Maar zoals de reply van Anouk al laat zien, het weer is daar nog steeds heerlijk voor Nederlandse maatstaven in die tijd van het jaar. Hou er rekening mee dat je in SF dagen hebt waarbij het zeer mistig is en je niks ziet van bijvoorbeeld de Golden Gate.
#4 - 03-09-2007, 19:49 uur

Anouk

Die mist is toch (haast) elke dag rond een bepaald tijdstip?
#5 - 03-09-2007, 20:59 uur

pjcra

Ah, toch al een geruststelling. want alles ziet er toch zo vééél beter uit met een mooie blauwe hemel op de achtergrond.
en vakantie met regen is ook niet alles, zeker als je hier (in de zomer zelfs) altijd in bewolkt weer en regent vertoeft, dan
wil je op vakantie het zonneke wel eens zien schijnen.

alvast bedankt voor de info.

als er nog meer ervaringen zijn: laat maar komen ;-)
#6 - 03-09-2007, 21:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15