Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het Westen - 26dagen - 4 personen

Discussie gestart

Petterick

Hallohallo, het is zover! :D

Eindelijk is onze reis geboekt, welke wij (2 stellen) graag met jullie willen delen.
Wij hebben alles zelf opgezocht en geboekt (omdat 1 van ons bij een reisbureau werkzaam is)
Wij zijn zeer nieuwsgierig naar wat jullie ervan vinden!

05/05 Dag 1 : Amsterdam – JFK New York – KLM Vertrek 13:25uur Lokale tijd
Aankomst 15:30 Lokale tijd
Transfer Luchthaven – Hotel gereserveerd
Tijdsverschil is 6uur (Vroeger)
5879km – Vliegtijd is ongeveer 8uur
Best Western Hotel Convention Center (Manhattan)


06/05 Dag 2 New York - Brooklyn Bridge - Ground Zero - Wall Street - Times Square - Broadway - Staten Island Ferry - Empire State Building - Central Park
Best Western Hotel Convention Center (Manhattan)


07/05 Dag 3 New York - Brooklyn Bridge - Ground Zero - Wall Street - Times Square - Broadway - Staten Island Ferry - Empire State Building - Central Park
Best Western Hotel Convention Center


08/05 Dag 4 New York - Phoenix - Vliegen naar Phoenix - Auto ophalen + boodschappen doen
3451km – Vliegtijd is ongeveer 5uur.
Transfer Hotel – Vluchthaven gereserveerd
Vertrek 08:15uur lokale tijd
Aankomst 10:54uur lokale tijd
Hotel Econolodge Phoenix Airport
Tijdsverschil is 2uur (Vroeger)


09/05 Dag 5: Grand Canyon - Rijden naar Grand Canyon - Zonsondergang
358km – Reistijd ongeveer 4uur
Hotel Maswik Lodge South


10/05 Dag 6: Grand Canyon – Zonsopkomst - s’Ochtends Helikoptervlucht – Uitzichtpunten bezichtigen
Hotel Maswik Lodge South


11/05 Dag 7: Monument Valley - Landschapsfotografie – 1 of meer trails.
223km – Reistijd ongeveer 3,5uur
The View Hotel


12/05 Dag 8: Page: Upper (reserveren) Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is - Horseshoe Bend
195km – Reistijd ongeveer 2,5uur
Hotel Rodeway Inn


13/05 Dag 9: Page: Upper (reserveren) Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is - Horseshoe Bend
Hotel Rodeway Inn


14/05 Dag10: Bryce Canyon: net buiten Page:  Glen Canyon Dam – in Bryce Landschapsfotografie – 1 of meer trails
246km – Reistijd ongeveer 3uur
Hotel Best Western Ruby’s Inn


15/05 Dag11: Zion - 1 of meer trails.
138km – Reistijd ongeveer 2uur
Hotel Majestic View Lodge


16/05 Dag12: Zion - 1 of meer trails.
Hotel Majestic View Lodge


17/05 Dag13: Las Vegas – Onderweg naar Las Vegas het Valley of Fire bezoeken + naar Hooverdam mits er tijd voor is.
265km – Reistijd ongeveer 3uur
Hotel Circus Circus


18/05 Dag14: Las Vegas - The Strip
Hotel Circus Circus

19/05 Dag15: Death Valley (Stove Pipe Wells) - Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Furnace Creek, Harmony Borax, Mustard Canyon, Salt Creek, Devils Cornfield, SPW Dunes. (wat haalbaar is) - Overnachten in/omgeving Death Valley
234km – Reistijd ongeveer 3uur
Hotel Furnace Creek Ranch

20/05 Dag16: Staat nog open (overnachten ergens op weg naar Yosemite) Tioga Pass zal waarschijnlijk  nog gesloten zijn. (misschien eerst naar Sequoia NP, dan naar hotel?)
(veel)km – Reistijd waarschijnlijk ongeveer 6 a 7 uur

21/05 Dag17: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat haalbaar is) Overnachten in/omgeving Yosemite
300(?)km – Reistijd ongeveer 4uur(?)
Hotel Cedar Lodge – El Portal


22/05 Dag18: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat haalbaar is) Overnachten in/omgeving Yosemite
Hotel Cedar Lodge – El Portal


23/05 Dag19: San Francisco – Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz (reserveren) - Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square – Boottocht - Shoppen.
330km – Reistijd ongeveer 4uur
Hotel La Luna


24/05 Dag20: San Francisco - Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz (reserveren) - Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square – Boottocht - Shoppen.
Hotel La Luna


25/05 Dag21: San Simeon - Kustroute rijden
334km – Reistijd ongeveer 4uur
Hotel Courtesy Inn


26/05 Dag22: Los Angeles - Kustroute richting Los Angeles
380km – Reistijd ongeveer 4,5uur
Hotel Dunes Inn Sunset


27/05 Dag23: Los Angeles - Disneyland of Beverly Hills – Walk of Fame – Hollywood.
Hotel Dunes Inn Sunset


28/05 Dag24: Los Angeles Airport - Disneyland of Beverly Hills – Walk of Fame – Hollywood Sign - Auto inleveren.
Hotel La Adventurer (LA Airport)
40km – Reistijd ongeveer 1uur

29/05 Dag25: Los Angeles - Terugvliegen naar Amsterdam
KLM Vertrek om 14:00 Lokale tijd
8961km – Reistijd ongeveer 12uur
Tijdsverschil is 9uur (Later)


30/05 Dag26: Aankomst Schiphol Amsterdam om 09:15 Lokale tijd


Huurauto : Minivan / Dodge Caravan of gelijkwaardig (hoogste/beste verzekeringen+GPS)
Aantal Dagen : 26
Aantal kilometer Autorijden 3543km
Aantal kilometer vliegen 18291km
Totaal aantal kilometers: 21834km

#1 - 12-11-2011, 22:10 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Dennis Vs79

Jeueueuehhhh.

Maar we zijn er nog niet. Er moeten nog wat dingen geboekt en uitgezocht worden, maar volgens mij
is het grootste gedeelte nu geregeld.

En erg blij met The View  >:D
#2 - 12-11-2011, 22:56 uur

Old Faithful

Dit gaat ongetwijfeld een hele mooie reis worden. :afro:
Eind mei moeten de watervallen in Yosemite heel mooi zijn. Misschien hebben jullie geluk en is de Glacier Point Road al wel open. Op de Tioga Pass zou ik inderdaad nog maar niet rekenen.

Succes en veel plezier bij de laatste restjes van de voorbereiding.
#3 - 12-11-2011, 23:07 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Mooie reis!
Zonder kinderen zou ik niet in CC gaan zitten, maar liever iets zoeken wat iets centraler op de Strip ligt. CC ligt erg afgelegen.
Neem op 11/5 ook nog de tijd voor de viewpoints aan de east rim. Veel trails (bedoel je om te wandelen?) heb je niet bij Monument Valley, je hoeft daar niet heel vroeg aan te komen. Hou er wel rekening mee dat je een uur verliest.
Met een volle dag Page heb je voldoende tijd voor zowel de Upper als de Lower Antelope Canyon, maar of het veel toevoegt om beide te doen weet ik niet. Ik heb alleen ervaring met de Lower; is handig als je niet precies weet wanneer je er bent want je hoeft daar niet te reserveren. Het beste licht heb je daar in de ochtend (tot circa 11 uur). Voor de Upper is rond het middaguur het beste tijdstip. Wij deden in 2008 de Lower toen we uit Monument valley kwamen.
De Glen Canyon Dam kun je op de volle dag Page doen, dan heb je meer tijd voor Bryce de volgende dag. Of probeer permits voor de Wave te krijgen (zie mijn 2011 verslag).
Mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan zou ik niet langs Sequoia gaan; het is een behoorlijke omweg en het is jammer van Sequoia om er zo weinig tijd aan te besteden. Rij dan liever zo snel mogelijk naar Yosemite en bezoek daar de Mariposa Grove voor de sequoia's.
Op weg naar de Nevada Fall kom je langs de Vernal Fall - veel indrukwekkender!
Als de glacier Point road open is zou je de Panorama Trail kunnen doen. Mocht de GPR nog gesloten zijn, dan is een bezoek aan Hetch Hetchy (wandeling naar de wapama fall) een mogelijkheid, maar alleen in de vallei is ook al genoeg te doen.

Marianne
#4 - 13-11-2011, 00:14 uur

Tet14

Mooie doordachte route! Compliment.
New York: Wil je niet naar Ellis Island and Statue of Liberty?   Ik zou Central Park vergeten bij zo'n kort bezoek en je concentreren op Times Sq. 42 street en 5th Avenue etc. Die omgeving.  Wall Street en Brookly Bridge kan je combineren met de ferry naar Ellis Island en Statue of Liberty als je daar tenminste heen wil.
Phoenix: Ik denk dat het tijdsverschil met Phx 3 uur is omdat Az geen zomertijd kent muv van het Navajo Reservaat. Je verliest dus een uur tussen GC en MV. (Je wint een uur tussen Utah en Nevada).  Om datr je een hele dag voor Grand Canyon NP hebt zou ik van Phoenix via sedona rijden naar GC.  En eerst een kop koffie drinken bij het Rock Springs Cafe (*exit 242 off I17. Kan je ook foto's van de Saguaros maken. Stoppen langs de interstate kan ik niet aanbevelen. de Saguaros verdwijnen na Rock Springs.
MV: Geen alcohol in MV en dus ook niet in The View Als jullie van drank houden zou ik boodschappen doen in Sedona of Flagstaff of meteen na vertrek van Phoenix. Sla bij Carefree freeway rechts af en na een mile is daar Albertson aan je linkerhand. Er is ook nog een eerdere afslag met een Walmart.
Page: Upper kan je doen als je van MV komt. Je rijdt langs de parkeerplaats off 98. Aan de andere kant van de weg is Lower.   Met een volle dag in Page zou ik zeker overwegen de Colorado Riverraft (smooth) te doen www.raftthecanyon.com  Horseshoebend is het beste 's morgens. Glen Canyon Dam 's middags en er is een uitkijkpunt voor sunset bij Wah Weap point enkele mijlen naar het westen off 89.
Tussen Page en Bryce is nog veel meer te zien maar dat gaat ten koste van je tijd in Bryce.  Wel even stoppen bij Red Canyon voor Bryce (er is ook een visitor center hier)
Onderweg naar Zion en in Zion is eerst Checker board Mesa en vlak voor de tweede (lange) tunnel is Canyon Overlook Trail (1 uur) aan je rechterhand. Parkeren kan lastig zijn.
Las Vegas: Tussen Zion en Las Vegas win je een uur. Neem de Overton afslag op weg naar VoF en rijd daarna via Northshore road naar Las Vegas (Lake Mead Blv)  Naar Hoover Dam en de nieuwe brug zal een omweg zijn. Reken al op 6+ uur tussen Zion en Las Vegas via VoF en Northshore rd.
DV: Je volgorde van bezoek is prima. Je kan ook in Stovepipe Wells overnachten.
Ik denk ook datv Tioga Pass nog gesloten zal zijn maar je weet maar nooit. Is geen zinnig woord over te zeggen. Als hij open is zou ik niet in een dag van death Valley naar Yosemite rijden amar overnachten in Mammoth of Lee Vining. Er is veel te zien langs us 395.
Tussen San Francisco en San Simeon is het heel wat langer rijden dan 4 uur. Reken maar op een volle dag met wat bezoeken (Point Lobos) onderweg.
Voor DL logeer je beter in Anaheim. Houd rekening met het Memorial Day weekend eind mei.
Tet
#5 - 13-11-2011, 12:33 uur
« Laatst bewerkt op: 13-11-2011, 12:35 uur door Tet14 »

Dennis Vs79

Bedankt voor de aanvullingen en tips en suggesties..

Bepaalde hotels hebben we gekozen om een combinatie van prijs en locatie.. Of dat gaat bevallen gaan we ondervinden daar..

Las Vegas blijft ons twijfel punt. We zitten nu nog te kijken naar het Flamingo of Bally's. Die liggen een stuk centraler op de strip maar zijn dus ook wat hoger in prijs.. Waarschijnlijk houden we die even in de gaten en boeken als er een aanbieding op zit..   Voorkeur is nog steeds het Bellagio, maar helaas. Die geldboom wil maar niet groeien  8)

Ook New York houden we nog even in de gaten of er nog een leuke aanbieding komt op een hotel in de omgeving van Times Square en Central Park.



#6 - 14-11-2011, 20:17 uur

Porphyria

Wij zaten in Las Vegas in Treasure Island. Ook centraal op de strip (naast Mirage en tegenover Venetian), luxe en regelmatig goede aanbiedingen. Wij betaalden denk ik maar iets van een 50 dollar op een weeknacht en dat voor een viersterrenhotel. Misschien een idee?

Hier vind je vaak goede deals in LV:
www.smartervegas.com


#7 - 15-11-2011, 14:03 uur

petravv

Wij zaten in het Excalibur, leuk hotel, begin van de Strip en leuk betaalbaar.
#8 - 15-11-2011, 20:52 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Petterick

Bedankt voor de complimentjes, deze geplande reis veelal te danken aan de vele informatie op dit forum!

Beste Marianne,

We zijn idd op zoek naar een hotel dat centraler ligt op de strip. (thv Bally's/flamingo. Bedankt voor de tip met een uur tijdverlies, wist wel dat we dat hadden maar nog niet waar precies. De tip om op de volle dag Page de Glenyon dam te bezoeken is ook misschien wel handig. Mocht de Tioga pass dicht zijn (heel grote kans) dan niet langs Sequoia gaan maar gelijk naar Yosemite (11uur rijden?) en op deze dag meteen de Mariposa Grove bezoeken of pas een dag later?

Beste Tet14,

Wat een hoop bruikbare tips voor de dingen die we onderweg tegenkomen van en naar onze volgende bestemmingen! Heel fijn. Tuurlijk gaan we ook naar Statue of Liberty, ontbreekt er idd nog tussen. Ellis Island ook wel als we genoeg tijd hebben .Bedankt voor de tip om via Sedona te rijden onderweg naar GC, is volgens mij zo te zien leuker! Geen drank in MV had ik gelezen, aangezien van ons 4en ik de meeste alcohol drink. Ik kan goed zonder hoor :) Red Canyon lijkt me ook mooi, waarom niet als je er toch al langskomt.
#9 - 19-11-2011, 16:26 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

Ellis Island is maar een korte stop (ruim een uur) en is de moeite waard.   Denk er aan foto's vanaf de ferry van SOL te maken.  Vanaf het eiland zelf wil dit nog wel eens tegenvallen. 
#10 - 19-11-2011, 17:43 uur

Marianne

Mocht de Tioga pass dicht zijn (heel grote kans) dan niet langs Sequoia gaan maar gelijk naar Yosemite (11uur rijden?) en op deze dag meteen de Mariposa Grove bezoeken of pas een dag later?
Je kunt in 1 dag van Death Valley naar bijvoorbeeld Oakhurst rijden. Als je nog tijd voor DV uit wilt trekken in de ochtend kun je er ook voor kiezen om wat minder ver te rijden. Ik zou dan niets boeken en kijken hoever je komt. Wil je naar Oakhurst dan is reserveren wel verstandig denk ik, zeker als je verwacht laat aan te komen.
Ik zie die 11 uur niet, ik denk dat het veel minder is.

Marianne
#11 - 19-11-2011, 21:28 uur

Freddytex

Centraal op de strip liggen is wel mooi maar ik vind het te duur en te druk.Daar ik toch een auto heb ga ik liever naar de eastside cannery op de Boulder blvd .Heel mooie kamers en veel goedkoper .
#12 - 20-11-2011, 20:10 uur

Dennis Vs79

 usa4all

We zitten inmiddels een paar dagen voor vertrek, er is eigenlijk niks veranderd aan de reis, misschien wat hotels maar de route niet.
Papieren zijn binnen, koffers zijn gekozen, kleding ligt al gedeeltelijk apart, vliegtuigstoelen zijn gereserveerd, enz.

Allemaal bedankt voor alle tips, adviezen en ervaringen  :afro:
Het ligt allemaal aan de drukte en de wifi verbindingen ter plaatse, maar ik probeer een blog bij te houden. Een link
c.q. vernoeming naar dit stukje web kon niet ontbreken, dus die staat er al.

Tot kijk en b-bye,
Dennis
#13 - 02-05-2012, 19:52 uur

Marianne

Ik zou de route toch nog gaan aanpassen; de Tioga Pass is open vanaf 7 mei.

Marianne
#14 - 02-05-2012, 20:40 uur

Dennis Vs79

Meen je niet?!
Wij wilden in Vegas pas navragen of ie open is en anders de normale route volgen.

Tioga Pass staat dus nog zeker op het verlanglijstje, indien mogelijk  >:D
#15 - 02-05-2012, 20:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15