Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het westen in september/oktober 2008

Discussie gestart

Dreke

Heel hard bedankt voor de input. De hotels die hoger vermeld staan, zijn reeds geboekt. We gaan onze dagen op zo'n manier plannen dat wandelen in Bryce en Zion zeker tot de mogelijkheden behoort. Het hotel aan de Grand Canyon ligt op 5 mijl van de entrance. San Diego is na overleg een must gebleken...
#31 - 20-06-2008, 08:49 uur

Dreke

Onze terugvlucht uit Los Angeles werd verlaat met ongeveer twee uur. De vlucht vertrekt nu om 9.35 uur. Wij waren eerst niet van plan een hotel te boeken voor de laatste overnachting, maar nu beginnen we te twijfelen. Is er op een zaterdagnacht genoeg om handen (iets drinken,...) of boeken we toch maar beter een overnachting?
#32 - 25-08-2008, 13:01 uur

Benneke80

Ik ben hier een nieuwkomer op dit forum en plan om volgend jaar naar het westen van Amerika te gaan.

Omdat we toch al zeker zijn welke periode we gaan, hebben we alvast onze vliegtuigtickets geboekt en het is mss handig, voor diegene die nog geen tickets hebben geboekt, om zeker ook eens een kijkje te nemen op de website van Airfrance!

Zij vliegen namelijk rechstreeks van Parijs naar LA.
Voor onze terugvlucht vertrekken wij vanuit NY en dan vliegen we rechtstreeks op Brussels.

Ook nog even vermelden dat ik bij Airstop mijn tickets heb geboekt, want daar waren het promoties, maar ik betaal meer dan 100€, dan wanneer ik via airfrance zelf zou boeken. Dus laat u zeker niet misleiden door zogezegde promoties! Kijk eerder ook goed op de websites van de verschillende luchtvaartmaatschappijen.

Schitterend forum trouwens hier!



Hallo

British Airways (417,00 + 250,24tax) 667,24 EUR  (Bxl-Londen-LA)
Swiss International Air Lines (430,00 + 279,66tax) 709,66 EUR  (Bxl-Zurich-LA) 
British Airways (474,00 + 250,24tax) 724,24 EUR  (Bxl-Londen-LA)   
Lufthansa German Airlines (495,00 + 289,36tax) 784,36 EUR  (Bxl-München-LA)   
Delta Air Lines (500,00 + 65,64tax) 565,64 EUR  (Bxl-NY-LA) 
#33 - 25-08-2008, 16:43 uur

Dreke

Nog 18 dagen, het begint te kriebelen. :-)

Onze terugvlucht uit Los Angeles werd verlaat met ongeveer twee uur. De vlucht vertrekt nu om 9.35 uur. Wij waren eerst niet van plan een hotel te boeken voor de laatste overnachting, maar nu beginnen we te twijfelen. Is er op een zaterdagnacht genoeg om handen (iets drinken,...) of boeken we toch maar beter een overnachting? Ons verblijf ervoor is Orchid Suites in LA (meer appartementjes). Misschien dat verlengen?
Ik quote even mijn eigen. Iemand een idee?
#34 - 02-09-2008, 12:37 uur

tino

Ik denk dat erop zich genoeg te doen is in LA en op LAX om je te vermaken totdat je kunt inchecken. Het grote probleem zou ik zelf hebben met de bagage. Je loopt er dan of de hele dag mee te sjpuwen of je moet opzoek naar een plek om de bagage te stallen. Zou er dan ook voor kiezen om de laatste nacht toch een hotel te boeken. Kun je ook nog ff douchen voor je het vliegtuig in gaat. Zal een half uur rijden zijn vanaf de orhid suites naar LAX Je zou er dan voor kunnen kiezen om de suites een nacht te verlengen en 's ochtend je auto in te leveren. Als je de auto een dag eerder moet inleveren zou ik een hotel in de buurt van het vliegveld nemen.
#35 - 02-09-2008, 15:15 uur

Harry

Wij zijn verschillende keren vanaf LAX vertrokken, en ik vind het een vreselijk vliegveld, het is onderverdeeld in allemaal kleine terminals waar helemaal niets te beleven valt, een boekwinkeltje en een fast-food restaurant is eigenlijk alles wat je in de terminals aantreft, verwacht zeker geen Schiphol qua winkel en restaurantaanbod.
Ik zou gewoon s'avonds de huurauto inleveren en een airporthotel nemen, dat kost bijna niets, en je hoeft niet de hele nacht op het vliegveld te hangen, de volgende dag kun je dan vroeg met de hotelshuttle naar het vliegveld.

Harry
#36 - 03-09-2008, 08:49 uur

Marianne

Helemaal eens met Harry. Wij vlogen vorige maand voor het eerst terug vanaf LAX, met Continental. Wat een vreselijk vliegveld, er was een Starbucks en een paar tijdschriftenwinkeltjes, dat was alles. De andere terminals zijn dus blijkbaar niet veel beter.
Geen inspirerende omgeving (wij vlogen via Houston, wat een verschil!).

Vanaf Orchid Suites naar LAX is niet zo heel erg ver, dat zou je ook nog kunnen doen, maar het lijkt me wel zo rustig om een hotel bij LAX op te zoeken. Sommige hotels hebben een shuttle naar het strand of naar winkelcentra, dus dan kun je ook zonder auto nog iets ondernemen.

Marianne
#37 - 03-09-2008, 09:09 uur

Dokus

Als je maar 3 weken hebt én je wil niet de hele dag in de auto zitten, dan zou ik de wensen wat bijstellen. De afstanden zijn groot, de maximale snelheid is laag. 90kmh is geen uitzondering én er wordt enthousiast gecontroleerd. Bouw een dag rust in. Tenzij jullie allemaal kilometer-vreters zijn. Maar naar mijn idee wil je wat van het land zien en dat zijn niet snelwegen. Die hebben wij in Europa ook. Daar hoef je niet voor naar USA. De reis die jullie uitgestippeld hebben is leuk voor 5 weken.

Succes!

#38 - 05-09-2008, 00:08 uur

Dreke

Misschien ga ik hier off-topic, maar het leek mij beter dat te doen dan ergens een nieuwe topic te openen.

http://store.usgs.gov/pass/index.html

Hier staat vermeld dat een pass geldt voor een wagen met 4 personen. Wij hebben een wagen met 5 personen. Wat kunnen wij dan doen om financieel het voordeligste te zijn? We bezoeken zeker 5 nationale parken...
#39 - 08-09-2008, 13:38 uur

Marianne

Op de site die jij noemt staat dit:

* Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
* Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.

Uit de eerste opmerking kun je halen dat alle inzittenden van de auto op die ene pas kunnen.

Alleen voor parken waar je niet met de auto naar binnen gaat (zoals Zion) geldt dat de pas geldig is voor 3 medereizigers, zie tweede opmerking.

Marianne
#40 - 08-09-2008, 16:57 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2008, 17:06 uur door Marianne »

Dreke

Extra nacht in LA geboekt.

Zaterdag is het zover. Brrr... :-)
#41 - 15-09-2008, 13:05 uur

Dreke

Morgen is het zo ver. Ik wil toch wel even iedereen hier bedanken voor de info.

See you later! ;-)
#42 - 19-09-2008, 12:43 uur

Dreke

We zijn terug sinds eergisteren. Eén woord: geweldig. Ik ben stikjaloers op zij die nog gaan vertrekken.

We hebben ook een kleine blog bijgehouden. tripvsa.blogspot.com
#43 - 15-10-2008, 12:52 uur

Marianne

Ik heb net je verslag gelezen en genoten! Jammer dat het zo kort is!

Het was heel herkenbaar allemaal, zaten jullie in Las Vegas in het Flamingo hotel?

Marianne
#44 - 15-10-2008, 16:08 uur

Dreke

Ja, in Las Vegas zaten we in Flamingo. Veruit de beste kamers van heel de reis, maar dat lijk mij de logica zelve. Wel het enige hotel waar er diende betaald te worden voor het internet (12 dollar per dag!). Voor de rest een sober hotel met een heel goed buffet. Spijtig dat het zwembad al om 17.00 uur dicht ging. Over buffet gesproken. In Yosemite een dikke aanrader. Voor 12 dollar eten én drinken a volonté. En lekker. Daar kan een mens niet voor sukkelen. Best wel raar als je anderhalve week na je bezoek moet lezen en horen in de media dat er een dode en gewonden gevallen zijn bij het verschuiven een rots, recht op Camp Curry waar je verbleven hebt.
#45 - 16-10-2008, 12:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15