Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het wordt druk in het westen in juli 2007 ......

Discussie gestart

Moontje

Hallo allemaal,

Wij hebben ook onze reis nu bijna helemaal geregeld. Wij gaan met z'n vieren, waar onder 2 kinderen van 13 en 10 jaar.

Daarom blijven we 3 nachten in Las Vegas, zodat we ook een keer lekker kunnen uitslapen en misschien wel bij het zwembad hangen en
aan het eind van de reis zijn we 6 nachten in Los Angeles, zodat we 2 dagen naar de Disney parken kunnen, 1 dag naar Universal Studio's
en 1 dag naar Hollywood en daarna nog 2 dagen relaxen aan het strand en een ritje langs de kust kunnen maken naar bijv. Santa Monica.

Hoor graag wat jullie er van vinden en of jullie nog suggesties en/of opmerkingen hebben

San Francisco    Hotel Handlery  Union Square   
San Francisco    Hotel Handlery  Union Square   
Yosemite      Tenaya Lodge   
Yosemite      Tenaya Lodge   
Three Rivers      Comfort Inn & Suites   
Las Vegas      New York   
Las Vegas      New York   
Las Vegas      New York   
Zion      Cliffrose Lodge & Gardens   
Bryce      Best Western's Ruby Inn   
Moab      Ramada Inn   
Moab      Ramada Inn   
Monument Valley   Goulding's Lodge   
Grand Canyon   The Grand Hotel   
Scottsdale      Resort Suites of Scottsdale   
Anaheim      Candy Cane Inn   
Anaheim      Candy Cane Inn   
Los Angeles      Holiday Inn Beverly Garland's   
Los Angeles      Holiday Inn Beverly Garland's
Santa Monica   Hyatt Regency Huntington Beach   
Santa Monica         
Amsterdam         


Mvrgr
Monica
#1 - 08-01-2007, 18:26 uur

Marianne

Hallo Monica,
Ligt alles al vast?  Zo nee, dan zou ik je aan willen raden om via de Tioga Pass Yosemite te verlaten en via Death Valley naar Las Vegas te rijden. Je kunt dan in Death Valley overnachten, wat echt heel bijzonder is, of vlak er voor. Na het verlaten van Yosemite kun je dan ook nog even stoppen bij Mono Lake.

Zelf vind ik 1 dag Yosemite erg weinig. In dit park kun je net zo goed en leuk relaxen als bv aan het strand; dat laatste heb je bij ons ook wel, dus ik vind het altijd jammer om daar in Aerika tijd voor uit te trekken. Yosemite heeft rivieren en meren met een strand, je kunt er ook zewemmen. Ook fietsen of paardrijden is een mogelijkheid. verder zijn er geweldige korte en lange wandelingen.

Nog een tip voor LA: onze kinderen (en wij ook!) vonden de VIP tour bij Warner Bros geweldig. Je ziet daar meer van achter de schermen dan bij Univereal Studios. Bovendien is het een must voor fans van Friends, want je mag op de Friends-bank zitten.

Probeer de tijd te nemen voor Zion, je kunt daar leuke wandelingen maken. de kinderen zullen de Narrows waarshcijnlijk geweldig vinden (neem schoenen mee waarmee je door het water kunt lopen).


Marianne
#2 - 08-01-2007, 21:29 uur

Moontje

Hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie.

Wij hadden begrepen dat het in juli ontzettend warm is in Death Valley en daarom hebben we voor Sequioa gekozen ipv Death Valley.

Is het echt leuk voor kinderen, want begreep dat het ontzettend mooi is , maar ook ontzettend heet. Wij dachten daarom dat het
leuker was om naar Sequioa te gaan dan Death Valley, ook omdat je anders alleen maar in de auto zit en of de airco op zoekt.

Verder dachten wij ook dat het voor de kinderen misschien allemaal te veel parken waren met wandelingen en vandaar dat we aan het
eind van de vakantie een paar dagen ingepland hadden om te relaxen.

Hoe oud zijn jullie kinderen en vonden die het reizen en de wandlingen in de parken leuk. Het is nl. wat anders dan een vakantie in Zuid Frankrijk
en dan nu ineens een rond reis, vandaar dat we het zo hebben ingepland.

Hoor graag hoe jullie dat hebben ervaren, want we kunnen alles nog wijzigen.


Alvast bedankt en de groetjes
Monica shiny
#3 - 08-01-2007, 23:01 uur

GCM

Death Valley is inderdaad bizar warm en misschien zelfs wel té warm met 2 kinderen. Ik was er in september en toen was het nog 45 graden, dus echt erop uitgaan doe je niet zo snel.
Yosemity is echt heel mooi, mijn favo park. Verder een mooi schema.. 2006-01
#4 - 08-01-2007, 23:08 uur

Marianne

Hoi Marianne,

Bedankt voor je snelle reactie.

Wij hadden begrepen dat het in juli ontzettend warm is in Death Valley en daarom hebben we voor Sequioa gekozen ipv Death Valley.

Is het echt leuk voor kinderen, want begreep dat het ontzettend mooi is , maar ook ontzettend heet. Wij dachten daarom dat het
leuker was om naar Sequioa te gaan dan Death Valley, ook omdat je anders alleen maar in de auto zit en of de airco op zoekt.

Verder dachten wij ook dat het voor de kinderen misschien allemaal te veel parken waren met wandelingen en vandaar dat we aan het
eind van de vakantie een paar dagen ingepland hadden om te relaxen.

Hoe oud zijn jullie kinderen en vonden die het reizen en de wandlingen in de parken leuk. Het is nl. wat anders dan een vakantie in Zuid Frankrijk
en dan nu ineens een rond reis, vandaar dat we het zo hebben ingepland.

Hoor graag hoe jullie dat hebben ervaren, want we kunnen alles nog wijzigen.


Alvast bedankt en de groetjes
Monica shiny

Death Valley is inderdraad eigenlijk te heet, wij hebben er 50 graden meegemaakt, maar dat maakt het juist zo apart. Je zit wel veel in de auto. Gelukkig heb je in de auto en in je kamer airco, dus het is goed uit te houden.
Je doet er natuurlijk erg weinig, van uitzichtpunt naar uitzichtpunt rijden, foto maken, even weer voelen hoe verschrikkelijk heet het ook al weer ism en dan snel weer de auto in.
Wij hebben nu twee keer overnacht bij Furnace Creek. Een andere mogelijkheid is Stovepipe Wells. Je kunt 's avonds gaan zwemmen, wat al een belevenis op zich is, met overscherende vleermuizen.

Onze kinderen waren 7 en 9 toen we voor de eerste keer gingen. Dat was in 2002. We zijn ook in 2004 en 2006 geweest. Hoewel de kinderen niet echte wandelaars zijn, hebben ze toch ongemerkt veel gewandeld. Het is zo anders dan hier; een beetje klauteren en klimmen, door een rivier, dat zijn allemaal leuke dingen. Wij doen wel alles op ons gemak, dus we nemen ruimte om ook eens niets te doen, en we zoeken altijd accomdatie met een zwembad er bij.
Het enige nadeel van een rondreis vergeleken met een vakantie in Frankrijk op een camping, is dat de kinderen nu veel meer op elkaar aangewezen zijn. Op de camping hebben ze altijd wel vriendinnetjes, maar dat heb je natuurlijk op een rondreis niet.

Onze reisverslagen vind je hier (bij die van 2004 worden nog foto's toegevoegd):
2002 (zuidwesten): www.verenigdestaten.info/rsvh/mms01.html
2004 (Denver naar San Francisco): www.martinenmarianne.web-log.nl
2006: (Seattle - SF): www.vanneck.web-log.nl

Marianne
#5 - 08-01-2007, 23:26 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2007, 23:29 uur door Marianne »

Hans B

Wij hadden begrepen dat het in juli ontzettend warm is in Death Valley......
Ook rondom Death Valley is het erg warm.
Natuurlijk spant de Death Valley wel de kroon, maar Las Vegas overdag 40C en 'snachts 33C is geen zeldzame verschijning.
Wij hadden in 2002 in Tulare / Visalia niet ver van Seqouia NP ook 42C, dus ...
Ik zou dus ook kiezen om de Death Valley op je route mee te pikken.

Hans
#6 - 09-01-2007, 21:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Moontje

Bedankt voor jullie suggesties en we zullen er nog eens goed overna denken of we via Death Valley of via Sequioa zullen gaan.

Ga ook nog wat reisverslagen lezen en dan zullen we de knoop doorhakken.

In ieder geval bedankt en allemaal een leuke reis toegewenst.

Moontje cheerb
#7 - 10-01-2007, 13:43 uur

Woody

Ja Moontje, het gaat echt druk worden. Ook wij zijn in de weer een leuke route te plannen om in juli/aug met onze kids een rondreis te maken. Ik zie een aantal overeenkomsten met jullie plannen waaronder ook een aantal hotels. Alleen starten en eindigen wij in LA. Ook gaan wij zowel naar Sequioa als naar Death Valley. Hierbij onze geplande route tot dusever, mischien heb je er iets aan:

Dag 1. 27-7
A’dam/Schiphol > L.A./LAX
Dag 2. 28-7
L.A.: Stadstour (per auto of georganiseerd per bus)
Dag 3. 29-7
L.A.: Universial Studio’s, Warn. Bros of Disney Land
Dag 4. 30-7
L.A. > Pismo Beach:
St. Barbara Pier + winkelen en uitrusten (strand)
Dag 5. 31-7
Pismo Beach > Monterey: zeeaquarium bekijken, walvissen toch
(onderweg Big Sur)
Dag 6. 1-8
Monterey > S.F.
Dag 7. 2-8
S.F.: Alcatraz, Pier 39, Fishermanswarf, Golden Gate etc.
Dag 8. 3-8
S.F. > Yosemite
Dag 9. 4-8
Yosemite (park verkennen)
Dag 10. 5-8
Yosemite > Sequioa (Visalia): Sequoia Park bezoeken
Dag 11. 6-8
Sequioa (Visalia) > Death Valley (via Lake Isabella)
Dag 12. 7-8
Death Valley > Las Vegas
Dag 13. 8-8
Las Vegas: Strip, Fremont Street, show
Dag 14. 9-8
Las Vegas > Zion NP
Dag 15. 10-8
Zion NP > Bryce Canyon
Dag 16. 11-8
Bryce Canyon > Page:
zwemmen in Lake Powell of Antiloppe Canyon
Dag 17. 12-8
Page > Grand Canyon: helikoptervlucht
Dag 18. 13-8
Grand Canyon > Laughlin
Dag 19. 14-8
Laughlin > Palm Springs
Dag 20. 15-8
Palm Springs > San Diego
Dag 21. 16-8
San Diego: Sea World, Lego land of SD Zoo
Dag 22. 17-8
San Diego > Los Angeles: Knott’s Berry Farm
Dag 23. 18-8
Los Angeles: auto inleveren

Veel plezier met verder plannen, ook wij moeten nog wat puntjes op de 'i' zetten wink
#8 - 11-01-2007, 00:13 uur

GCM

Mooie route ook. Ik zou alleen een dagje extra plannen in Zion. Dat is zo'n mooi park en ik was er zelf maar ook één overnachting en dat is erg kort voor dit park.
Op zich is het wel te doen dit, aangezien het maar 2˝ uur rijden is van Las Vegas naar Zion, maar er is veel te zien en te doen daar.
#9 - 11-01-2007, 05:30 uur

Marianne

Ja Moontje, het gaat echt druk worden. Ook wij zijn in de weer een leuke route te plannen om in juli/aug met onze kids een rondreis te maken. Ik zie een aantal overeenkomsten met jullie plannen waaronder ook een aantal hotels. Alleen starten en eindigen wij in LA. Ook gaan wij zowel naar Sequioa als naar Death Valley. Hierbij onze geplande route tot dusever, mischien heb je er iets aan:

Mooie route inderdaad! Wel een paar erg lange dagen! Ik vind zelf de dag dat je langs Sequoia gaat een beetje jammer, eigenlijk is dat te kort om iets van Kings Canyon of Sequoia NP te zien, het is vanaf Yosemite Valley naar Visalia een uur of 6 rijden. De dag erna naar Death Valley heb je weer een hele lange dag. Zelf zou ik kiezen voor de Tioga Pass met een overnachting langs de 395. Dan zie je ook nog het oosten van Yosemite, wat prachtig is, en je kunt langs Mono Lake.

Als je wel naar Sequoia gaat kan ik je een overnachting in het park aanraden, er zijn leuke cabins bij bv Grand Grove (Kings). Zie ook www.nps.gov/seki  en ons reisverslag.

Wij hebben vorig jaar met onze kinderen (toen 13 en 11) het stuk van Yosemite via Sequoia naar LA gedaan, en ook de route van Las Vegas via Death Valley naar Yosemite (we zijn verslaafd aan Yosemite  wink).

Zie ons reisverslag vanaf 1 augustus: www.vanneck.web-log.nl

Marianne
#10 - 11-01-2007, 07:50 uur

Moontje

Hoi Marianne,

Bedankt voor je bericht. Over de afstand van Yosemite naar Sequoia het volgende, volgens Rand McNally is de afstand van Yosemite naar Three Rivers waar we zitten
129 mijl en dit zou neer komen op 3 uur en 55 min en dus geen 6 uur zoals jij in je bericht zet.
Als het bijna 4 uur is dan zou je, als je 's morgens een uur of 8 weg gaat rond de middag in Sequoia zijn en dus de hele middag kunnen wandelen.

Zou graag weten wat de correcte afstand is want als het inderdaad 6 uur is ,dan is dat iets te veel van het goede, zeker als we de dag erna naar Las Vegas
rijden wat volgens onze berekening 387 mijl is en ca. 6,5 uur.

Hoor dus graag hoe jij aan die 6 uur komt.

Alvast bedankt
Monica shiny
#11 - 17-01-2007, 18:29 uur

GCM

Ik kom op een afstand van 161 mile, maar dat is genomen vanaf een willekeurige plaats in het park. 161 mile is volgens de site 3 uur en 4 minuten rijden dus jouw afstand klopt ook wel dan.
Van Three Rivers naar Las Vegas is inderdaad ruim 6 uur rijden.
#12 - 17-01-2007, 18:40 uur

Marianne

Hoi Marianne,

Bedankt voor je bericht. Over de afstand van Yosemite naar Sequoia het volgende, volgens Rand McNally is de afstand van Yosemite naar Three Rivers waar we zitten
129 mijl en dit zou neer komen op 3 uur en 55 min en dus geen 6 uur zoals jij in je bericht zet.
Als het bijna 4 uur is dan zou je, als je 's morgens een uur of 8 weg gaat rond de middag in Sequoia zijn en dus de hele middag kunnen wandelen.

Zou graag weten wat de correcte afstand is want als het inderdaad 6 uur is ,dan is dat iets te veel van het goede, zeker als we de dag erna naar Las Vegas
rijden wat volgens onze berekening 387 mijl is en ca. 6,5 uur.

Hoor dus graag hoe jij aan die 6 uur komt.

Alvast bedankt
Monica shiny

Monica,
Als ik als startpunt Yosemite Valley neem, is het volgens Streets & Trips naar Three Rivers 164 mijl, oftewel 3,5 uur rijden. Ik was er echter vanuit gegaan dat je onderweg door Sequoia zou rijden en dan kom je op die 6 uur (dat was naar Visalia). Ik denk dat jij nu een ander startpunt hebt genomen want RandMcNalley geeft ook 165 mijl aan.
Je komt dan niet door Kings Canyon, daar moet je nog veel meer tijd voor rekenen.
Kijk ook eens op http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/maps.htm voor een gedetailleerde kaart.

Marianne
#13 - 17-01-2007, 18:50 uur

Moontje

Hallo allemaal,  cheerg

We hebben net de knoop doorgehakt en rijden dus nu van Yosemite via de Tiogapas naar Furnace Creek in Death Valley.

Heeft iemand enig idee hoe lang deze rit duurt.

Daarna door naar Las Vegas. Begrijp dat dit dan niet meer zo ver weg is....


Bedankt voor jullie suggesties en hoop dat we nu de goede keuze gemaakt hebben. Wil dan wel in Yosemite de sequoia bomen zien  ;)
Monica
#14 - 17-01-2007, 21:36 uur

GCM

Ik heb ook van Death Valley naar Yosemity gereden, alleen andersom dus.
Dat is een rit van ruim 6 uur ook.
#15 - 17-01-2007, 23:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15