Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Het Zuidwesten in november

Discussie gestart

Swissdutchie

Voor iedereen, voor wie het reisbudget een gevoelige punt is en die niet aan de schoolvakantie vastzit, heb ik hier een tip. Probeer eens buiten het normale toeristenseizoen  naar de VS af te reizen. Natuurlijk zijn daar niet alle gebieden even geschikt voor. Maar gebieden als het Zuidwesten of Florida zijn eigenlijk bijna in elk seizoen goed te bereizen en zijn dan ook uitermate geschikt, voor wie op de centjes moet letten.
Zo zijn wij in november 2000 in het Zuidwesten geweest. Het begon al met de vlucht. Die was na 1 november een stuk goedkoper dan daarvoor. Ook konden we ons hotels veroorloven, die we anders niet hadden kunnen betalen. Zo konden we overal dicht bij de parken overnachten en zo af en toe ook een motel met een beetje extra luxe (zoals een hot-tub) nemen.
Nog een groot voordeel was, dat we bijna nergens vooraf moesten reserveren. Zo konden we de reisroute voortdurend veranderen en aanpassen, langer bijven waar we het mooi vonden etc.  In de meeste National Parks was het heel rustig en de rangers namen alle tijd, om dingen uit te leggen, voorstellen voor wandelingen te doen etc. In Petrified Forest deden we een wandeling met een ranger en we bleken de enige twee deelnemers te zijn. Is dat nou luxe of niet?
De wandeling naar Plateau Point in Grand Canyon, die in de zomer maar met liters water en een goede conditie te doen is, was nu ook voor minder geoefende wandelaars goed te doen. Een dan de plaatjes, die we in Bryce Canyon schoten: al die rode steenzuilen met een wit sneeuwhoedje op, schitterend!
Natuurlijk zijn er ook een paar nadelen, als je in November op reis gaat. Sommige attracties, hotels, restaurants, wegen etc. zijn in de winter gesloten. Zo hadden we bij Capitol Reef NP enige moeite een overnachtingsplek en een open restaurant te vinden. Maar uiteindelijk zijn we toch geslaagd en het was nog gezellig ook: we hebben geslapen in een cabin van de beheerder van het post office. De weinige toeristen, die er  nog waren, verzamelden zich 's avonds allemaal in hetzelfde restaurant en tussen de gangen in stonden we allemaal gezellig rond het open haard met elkaar te kletsen. In Canyonlands NP moesten we de eerste dag weer omdraaien, omdat we vanwege dikke sneeuwbuien niets meer konden zien. Toen hebben we maar een wasdag ingelast en zijn de volgende dag nog een keer naar het park gereden, deze keer met schitterend weer. Voor ons wogen de nadelen van een reis in november in elk geval niet op tegen de vele voordelen. Ik zou zeggen, probeer het zelf!
Nog even een tip betreffend off-season in Florida. In Florida kun je het beste in het voorjaar of najaar gaan, als je niet al te veel geld wilt uitgeven. Daar is het namelijk in de winter hoogseizoen. Ook in de zomer is het er redelijk druk, omdat dan veel Europeanen naar Florida toe gaan. Wij zijn in april geweest en dat is heel goed bevallen.
#1 - 08-05-2007, 16:59 uur



allard

Heb je toevallig een fotoverslag van het zuidwesten in november? Ben wel nieuwsgierig hoe de wereld er daar in dat jaargetijde uit ziet. Overigens is ook april een goede maand voor het zuidwesten. Niet te warm, niet te koud. Redelijk wat daglengte. Alles is al open. Wel veel drukker dan november denk ik (spring-break) maar niet te druk.

Allard.
#2 - 10-05-2007, 21:40 uur

Swissdutchie

Hallo Allard,
Wij waren in november 2000 in het Zuidwesten en hadden toen helaas nog geen digitale camera ter beschikking. Dus helaas geen fotoverslag op internet. Maar ik kan misschien nog kijken, of ik een paar plaatjes voor je kan inscannen. Maar daarvoor ben ik iets meer tijd nodig.
We hadden trouwens niet overal sneeuw. Soms liepen we ook nog gewoon in een overhemd zonder jas rond. Heerlijk wandelweer dus. Maar zo af en toe waren we ook muts, sjaal en handschoenen nodig. En niet onbelangrijk een wandelstok, om op de ijzige paden niet onderuit te gaan (ervaring gemaakt tijdens de afdaling door Wall Street iin de Bryce Canyon).
Dus heb nog een beetje geduld. Misschien lukt me dat met die plaatjes nog wel.
Groetjes,
Franziska
#3 - 11-05-2007, 23:29 uur



allard

Dus heb nog een beetje geduld. Misschien lukt me dat met die plaatjes nog wel.

Dag Franziska,

Rustig aan, je moet nou niet op basis van één verzoekje je scanner uit de kast gaan halen. Hoewel het soms best wel aardige resultaten geeft. Met name als je in staat bent de negatieven direct te scannen. Zelf heb ik nog een heel negatieven archief van 1982 tot 2002. Stapje bij stapje probeer ik dit digitaal te maken. En sneeuw op rode zandsteen geeft een mooi effect. Zelf heb ik nog een plaatje van Cedar Breaks uit '96.

Allard
#4 - 12-05-2007, 12:59 uur

Swissdutchie

 Wat een oogverblindend plaatje Allard!  8) Ja ongeveer zo zag het ook in Bryce Canyon uit. Helaas heb ik nog geen tijd gehad in de doos met de foto's te duiken. Het probleem is ook, dat ik de mooiste plaatjes in de fotoalbum geplakt heb en dat laat zich moeilijk scannen. Maar we zien wel, misschien vind ik nog wel een oplossing. Dus nog even geduld alstublieft.
Groetjes,
Franziska
#5 - 13-05-2007, 23:51 uur



Yosemite Martin

Allard,

Ik dacht, ik kijk ook even naar dat ene plaatje, maar ik ben blijven hangen en heb al die foto's bekeken. Wat een schitterende foto's!

Martin
#6 - 14-05-2007, 21:58 uur

Steson

Adembenemend, die foto's.....

Mocht er iemand nog twijfelen om west-USA te bezoeken... ik ben zeker overstag nu !!!!

Hopelijk krijg ik ook een beetje van die mooie foto's met mijn digi  wink
#7 - 29-06-2007, 19:12 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15