Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Highway 1 LA > SF

Discussie gestart

Rockie

Hallo,

In 13 t/m 26 september gaan we voor 2 weekjes naar de states. Doen een rondje LV - SF - LV met de parken Yosemite, Kings Canyon en Death Valley en waar mogelijk nog ruimte voor is. We willen het rustig aan doen. Hebben eerdere ervaring met veel willen in korte tijd  ;)

Wij zijn baseballfans van de Colorado Rockies. Toeval wil dat zij op de 16e in SF spelen en daar hebben we tickets voor. De 15 e willen we dan vanuit LV naar bijvoorbeeld Santa Barbara rijden en dan op de 16e via Highway 1 naar SF. 's-Avonds moeten we in SF zijn.

Graag zouden wij willen weten of het haalbaar is om in 1 dag van ongeveer Santa Barbara naar SF over Highway 1 te rijden?

Bedankt alvast voor jullie reactie.


#1 - 24-07-2009, 14:35 uur

hdeweert

Van Santa Barbera naar San Fransisco via de Highway 1 is volgens streets & trips bijna 600 km waarover je 7 uur zou doen. Normaal doe je daar 2 dagen over

Harm
#2 - 24-07-2009, 15:00 uur

Bas_en_Es

ik denk dat het een flinke tippel is. Wij hadden zelf tussen SFo en LA 1 overnachting. Het is niet eens dat het aantal km zoveel is, maar vooral dat het op sommige stukken niet snel gaat (gevaarlijke bochtjes). Bovenal is het heel erg zonde dat je dan minder tijd zou hebben om ergens te stoppen. Volgens mij kun je ook een andere weg dan highway 1 nemen, maar ja die is nou juist zo uniek!
succes ermee!
Bas en Es.
#3 - 24-07-2009, 15:04 uur

Rockie

Dank. Alternatief zou idd zijn om de echte highway te nemen maar dan mis je idd het mooie van de 1.

Ik ga even kijken of we de reisdag van LV naar Santa Barbara wat kunnen rekken verder richting SF en als een echte tufdag beschouwen om zodoende toch Highway 1 kunnen nemen.

Vanaf SF hebben we genoeg rustige dagen weer terug naar LV  8)
#4 - 24-07-2009, 15:13 uur

Bas_en_Es

ja idd, misschien zou je vanaf LV voornamelijk snelweg kunnen nemen om daarna voorbij Santa Barbara te komen  :afro:
#5 - 24-07-2009, 15:19 uur

kaatje en ivo

hallo, ik heb dit dus al eens gedaan maar ik moet wel zeggen al eerder deze weg gereden te hebben en heb er toen 3 dagen voor uitgetrokken maar heb toen gewandeld in jullia pfeifer state park hearst castle bekeken (zover als) montery ,carmel enz wil je dit allemaal bekijken kom je te kort wil je gewoon een mooie routte rijden is het wel te doen wij hebben er ongeveer 6 uur over gedaan de tweede keer van sf naar santa barbera en ik ook met 1 stop voor een hapje te eten groetjes en sucses
#6 - 24-07-2009, 21:47 uur

Rockie

We hebben besloten rechtstreeks van LV naar San Luis Obispo te rijden via de snelle route. Effe karren voor 677 km. Naar SF is het dan nog 411 km voor een groot deel over de 1. Reistijd idd ong 6 uurtjes, moet lukken.

Reisroute ziet er nu als volgt uit:

Datum:      Plaats:              Afstand KM

September   13   Las Vegas   
   14   Las Vegas   
   15   San Luis Obispo    677
   16   San Francisco    411
   17   San Francisco   
   18   San Francisco   
   19   Lake Tahoe                          305
   20   Yosemite NP                          297
   21   Yosemite NP   
   22   Sequoia/Kings Canyon NP     184
   23   Sequoia/Kings Canyon NP   
   24   Las Vegas                           585
   25   Las Vegas   
   26   Las Vegas   

Vanuit LV doen we dan nog een dagje Death Valley. Dat is qua afstand beter dan vanuit Sequoia naar Death Valley.


#7 - 25-07-2009, 10:26 uur

kaatje en ivo

Heb je de tioga pass die in yosemite begint al eens overwogen een hele mooie bergpass die uitkomt bij het mono lake en zo zou je via death valley naar las vegas kunnen rijden  tja gaat wel ten kosten van SEQUOIA
#8 - 25-07-2009, 11:38 uur

Rockie

choices, choices  :-\

Idd overwogen, maar we willen graag Sequoia zien. We gaan wel de Tioga Pass doen want we zitten 2 dagen in Yosemite.
#9 - 25-07-2009, 12:33 uur

hdeweert

choices, choices  :-\

Idd overwogen, maar we willen graag Sequoia zien. We gaan wel de Tioga Pass doen want we zitten 2 dagen in Yosemite.
Als het alleen gaat om een paar van de Sequoia,s te zien hoef je niet naar Sequoia np, ook in Yosemite staan een aantal exemplaren.
Harm
#10 - 25-07-2009, 12:41 uur

Ingg

Wij hebben LA - SF gedaan in meerdere dagen. We wilden vooral genieten van HW1 en de mooie natuur daar. We zijn gestopt in Santa Barbara en San Simeon. Wil je snel van LA naar SF neem dan de normale highway en sjees van de ene naar de andere stad.
#11 - 26-07-2009, 16:26 uur

kaatje en ivo

he
wil je dan heen en terug rijden want je komt via tioga pass dacht ik me nog te herinneren niet Seqouia in dan moet je wel heel erg omrijden.in iedergeval veel sucses het soms inderdaad lastig om keuze's te maken.veel sucses
#12 - 30-07-2009, 11:35 uur

Marianne

Las Vegas is wat onlogisch als startpunt, SF als begin en LA of LV als eindpunt was handiger geweest, maar ik neem aan dat de vlucht vastligt?
Heb je de route al eens bekeken in googlemaps of een andere routeplanner? Je hebt nu het erg lange en saaie stuk van Las Vegas naar Bakersfield er twee keer inzitten. Even afhankelijk van wat je echt wilt, zou het wel wat handiger kunnen.
Death Valley zou ik niet vanuit Las Vegas doen, dan kun je beter Las Vegas - DV- Sequoia doen, ook al is dat een omweg. Maar als je dan een overnachting in DV plan heb je veel meer aan je bezoek in DV want je zit er dan niet op het heetst van de dag. Vanuit Las Vegas is het echt een hele lange dag als je alle bezienswaardigheden mee wilt nemen. Je kunt dan een dag LV minder doen. En is de kust een must? Als je er toch geen tijd voor hebt zou ik het helemaal overslaan.
Je kunt ook via DV naar Yosemite rijden, dan krijg je zoiets:

13-sep   Las Vegas   
14-sep   Las Vegas   DV
15-sep   DV   Lee Vining (Bodie, Mono Lake)
16-sep   Lee Vining   Yosemite
17-sep   Yosemite   Yosemite
18-sep   Yosemite   SF
19-sep   SF   
20-sep   SF   
21-sep   SF   Sequoia
22-sep   Sequoia   
23-sep   Sequoia   Las Vegas
24-sep   Las Vegas   
25-sep   Las Vegas   
26-sep   Las Vegas   

Andere mogelijkheid met een stukje kust:
13-sep   Las Vegas   
14-sep   Las Vegas   Sequoia
15-sep   Sequoia   
16-sep   Sequoia   Monterey
17-sep   Monterey   SF
18-sep   SF   
19-sep   SF   
20-sep   SF   Yosemite
21-sep   Yosemite   
22-sep   Yosemite   Lee Vining
23-sep   Lee Vining   DV
24-sep   DV   Las Vegas
25-sep   Las Vegas   
26-sep   Las Vegas   

Kijk ook eens naar het laatste deel van onze 2006-route, misschien heb je daar iets aan.

Marianne
#13 - 30-07-2009, 14:30 uur
« Laatst bewerkt op: 30-07-2009, 14:31 uur door Marianne »

ruud

Rocky
Je hebt het voor 411 km over de hwy 1 over een reistijd van 6 uurtjes, maar ik zou het liever racetijd willen noemen.
Mijns inziens komt het beste advies van Marianne. Als niet van plan bent om te genieten van de schoonheid van de Hwy 1 kun je hem beter helemaal niet doen. Pak maar gewoon de interstate dan zie je ook niets.
Ruud
#14 - 30-07-2009, 19:07 uur

Rockie

Dank voor alle tips/adviezen. Alles nog eens bekeken en wat aanpassingen gedaan. Vlucht ed ligt idd allemaal al vast. Moeten ook op de 16e in SF zijn vanwege baseball wedstrijd. Last but not least de eis van mijn ega om aan begin en einde 2 dagen in LV te zijn  :-*

Rijden van LV naar Morro Bay aan de kust en proberen toch Highway 1 de volgende dag en zien wel als we maar tegen 8 uur 's-avonds in SF zijn.

Verblijf bij Sequoia ingekort tot 1 dag en rijden dan richting DV met overnachting onderweg. Doen dan DV en rijden vervolgens weer naar LV.
#15 - 03-08-2009, 12:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15