Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

higway 1 of 101

Discussie gestart

bert jansen

hallo forum gebruikers.

ik ga dit jaar mei voor de 6de keer naar de states. en altijd heb ik weer vragen wanneer ik aan het voorbereiden ben.
daar is dit toch ook een geweldig medium voor of niet dan.

wie kan me advies geven over het volgende.
ik wil van LA naar SF. had zelf in gedachten om dat via de pacific coast higway 1 te doen. een heel groot gedeelte is het ook de 101. maar in gaviota gaat hij uit elkaar en dan gaat de 1 helemaal langs de
kust verder. het lijkt me geweldig om dat te rijden, maar de vraag is nu of dat verstandig is. geen idee hoe de weg is en of er motels zijn. iemand die dit ooit zelf gereden heeft?
wat kunnen we verwachten tussen santa barbara en santa monica. is dat echt de moeite waard? en wat moet je zoal gezien hebben daartussen.
en dan wil ik graag anderhalve dag in LA verblijven. wat zijn zoal de hoogte punten wat we moeten zien om een goede indruk te krijgen van LA. geen universal en disney.
iets van hollywood en de sterren mischien en nog wat andere mooie dingen?
alvast bedankt
#1 - 26-01-2009, 14:17 uur

Tekkel

Heb je al eens in Google maps gekeken?
Je kunt 'm daar volgens mij helemaal afrijden in streetview (kan alleen wel ff duren voor je klaar bent ;D.

Bart
#2 - 26-01-2009, 16:10 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

jerbia

Wij hebben in 2007 deze route gereden. Na Solvang hebben wij Santa Barbara bezocht en daarna zijn we via Hwy 1 naar Santa Monica gereden. Dit gedeelte is leuk om te rijden, je komt o.a. langs Malibu.
#3 - 26-01-2009, 17:23 uur

Jasmino

Pacific Coast Highway oftewel Highway 1 is naar mijn mening een van de mooiste routes in Noord Amerika! Ik zou die dus zeker rijden, en er ook voldoende tijd voor inruimen. Wij hadden 2 overnachtingen langs de route, er zijn voldoende motels en hotels te vinden. Ik kan een lunch in Nepenthe, vlakbij Big Sur zeker aanraden, een geweldig uitzicht en fantastisch eten! Verder natuurlijk Hearst Castle, Sea Eliphants in het wild (vlakbij San Simeon op het strand), de boardwalk in Sante Cruz en Big Sur zelf niet vergeten! De route is erg mooi, behalve als de hele kust in dikke mist is gehuld, want dan zie je niet zoveel.
#4 - 26-01-2009, 17:34 uur
Groetjes, Jacqueline


Lees ook mijn weblog.
Op mijn log vind je in de sidebar ook een link naar onze reisverhalen en (vakantie)foto's.

sandrochka

Vond het best een mooie route, maar iedereen reed er wel enorm hard zodat je, vooral als chauffeur, niet zoveel kon zien.
En dan al die bochten... daar werden wij ook wel even gek van.
Maar de zeeolifanten ed waren wel echt geweldig om te zien.
#5 - 26-01-2009, 18:45 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15