Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hiking Trails

Discussie gestart

debotju

Hallo,

kan iemand me helpen bij het zoeken naar leuke wandelroutes voor de Grand canyon (south rim) en Zion NP? Heb reeds gzocht op het forum maar vind niet direct iets terug.
Het mogen korte routes zijn (zo'n 2 uur) en niet te moeilijk.

Thx!!

Deborah
#1 - 13-12-2007, 14:39 uur

Marianne

Hallo Deborah,

Heb je al eens  op de sites van de NPS gekeken?
Voor Zion zie www.nps.gov/zion en voor de Grand Canyon www.nps.gov/grca (kijk naar plan your visit en dan things to do).

Je zult hier een overzicht van activitetien en hikes vinden. Vooral bij Zion heb je een groot aantal kortere hikes die zeer de moeite waard zijn. Het prettige in Zion is dat je eerst omhoog loopt, dit in tegenstelling tot de Grand Canyon waar je eerst naar beneden loopt. Verkijk je daar dan ook niet op de tijd die je nodig hebt: terug kost je 2 keer zoveel tijd als heen.

In de Grand Canyon zou ik zeker een stuk naar beneden gaan lopen. Neem hiervoor de Bright Angel Trail. Een half uurtje naar beneden geeft je al een heel andere kijk op het park dan wanneer je alleen maar boven blijt.
Verder is de shuttlebus naar Hermits Rest een aanrader. Je kunt hier regelmatiog uitstappen om van het uitzicht te genieten, of je loopt een deel van de route. De bus rijdt zeerfrequent, dus je kunt altijd weer ergens opstappen.

In Zion zijn de hikes naar Weeping Rock, Emerald Pools, en de Riverside Walk mooie korte wandelingen. Bij de oostingang heb je ook nog de Canyon Overlook met een prachtig uitzicht.

Marianne
#2 - 13-12-2007, 17:25 uur

Marianne

Ik heb nog een de directe links opgezocht:
- Voor een overzicht van de Zion-hikes, zie www.nps.gov/archive/zion/activities/dayhiking.htm
- Voor de Grand Canyon, zie www.nps.gov/grca/planyourvisit/day-hiking.htm#CP_JUMP_109531
Als je bij de GC klikt op een wandeling krijg je nog een PDF bestandje met meer info. Laat je niet afschrikken door wat er staat bij de Bright Angel wandeling: je kunt hem net zo lang of kort maken als je wilt.

Marianne
#3 - 13-12-2007, 19:54 uur

debotju

Bedankt!

Door je uitleg ben ik toch al weer wat wijzer geworden ivm de wandelingen die er zijn.

Deborah
#4 - 13-12-2007, 21:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15