Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe in San Diego de grens over naar Mexico ?

Discussie gestart

M&M+D

Hallo

Kan mij iemand vertellen hoe je van San Diego de grens over komt naar Mexico en terug wat nog belangrijker is.
Ik heb hier al veel over gelezen maar weet nog steeds niet precies hoe.

Ik weet dat het niet met de huurauto mag dus dat doen we ook zeker niet.
Wel heb ik begrepen dat je met de bus of tram kan of door een draaideur.
Het probleem heen is ook eigenlijk het probleem niet zo.
Maar ik vraag mij af of het net zo makkelijk is om terug te komen.

Mijn man zegt altijd "jij kijkt teveel films"  :-\
maar ik wil graag zeker weten waar ik aan begin.

En menigeen zal zich wel afvragen wat moeten jullie daar, maar 15 jaar geleden hebben we dat ook overgeslagen omdat ik niet zeker was.
En we willen toch een keer kunnen zeggen dat we ook in Mexico zijn geweest, al is het maar 1 meter de grens over. ;D

Greetz Marian
#1 - 06-02-2008, 21:24 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2008, 21:28 uur door M&M+D »

mafo

Oversteken is erg eenvoudig je kan inderdaad lopend of met openbaar vervoer over steken.
Aangezien de afstand makkelijk te lopen is, heb je niet echt het openbaar vervoer nodig.
Aan de kant van Mexico heb je dan een gebouw waar buiten de Douane (eerste links) ook enkele reis bureautjes zitten.
Je kan als je wil doorlopen zonder enige vorm van controle, wij waren namelijk al bij het draaihek toen we bedachten dat we toch ook wel een stempeltje wilden hebben.
Teruggaan is niet veel moeilijker alleen zijn de rijen stukken langer en je wordt wel gecontroleerd. De controle verloopt gewoon soepel geen gekke dingen meegemaakt.


#2 - 07-02-2008, 06:53 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2008, 06:58 uur door mafo »

DeWilde

Zorg wel dat je het groene kaartje in je paspoort hebt als je weer de VS in gaat.

Verder nog iets wat ik van een local geleerd heb...
Als je parkeert bij Las Americas Premium Outlets kun je bij Baja duty free nog even belastingvrij shoppen en dan brengen zij je met een busje naar grens!
#3 - 07-02-2008, 21:16 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

mafo

Lijkt me niet handig als je die uit je paspoort haalt tijdens je vakantie in de VS, ook als je even de grens over gaat.
Aangezien ik meestal een douanier kiest die het niet nodig vindt om de visa waiver vast te nieten ga ik meestal standaard even langs de een service desk om een niet te lenen :)
#4 - 07-02-2008, 21:52 uur

M&M+D

Dus als ik het goed begrijp, loop je de grens over, kan je als je wilt een stempeltje halen bij de douane zonder veel moeite,
dan door een draaihek en je staat in Mexico.
Terug sta je weer voor de douane, je laat je pas zien en je staat weer in de USA.

Heb ik dit zo goed begrepen?
Lijkt heel simpel, misschien maak ik me er ook veel te druk om.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie's en de mooie foto.

Groetjes Marian
#5 - 07-02-2008, 22:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15