Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoera, plannen voor 2013!

Discussie gestart

marjoleinw

Na een rondreis door het Westen in 2009 zijn we "om" en willen we alleen nog maar terug naar Amerika! In 2010 zijn we naar Florida geweest en nu hebben we dus het plan om in de zomer weer het westen te doen met een paar nieuwe plekken en andere slaan we nu over.
Het idee is om te vliegen naar Jackson, Salt Lake City of iets in die regio en dan terug van San Francisco of andersom.
We willen ongeveer 24 dagen weg en zo'n beetje de volgende route doen;

San Francisco                          3 nachten      
San Luis Obispo                       1 nacht      Highway 1   
Los Angeles                             3 nachten                  Santa Monica/ Hollywood Boulevard/Sign/studio’s
Las Vegas                                 3 nachten                  show/overdekte hall/div. hotels
Page                                       1 nacht      Grand Canyon
Salt Lake City                          1 nacht      Bryce
Jackson of omgeving                3 nachten                  div. parken, Yellowstone, Mammoth Hot Springs etc.
evt Reno en Elko als we op dezelfde luchthaven landen en vertrekken.

We houden dus wat nachten over. Waar plan ik die in?
Dan gaan we deze keer met 1 zoon van 16, de oudste gaat niet meer mee.
We zijn geen sportievelingen en ik wil best wandelen maar niet te lang en geen heuvels op of door water en smalle rotsenrandjes etc..
Ik ben gek op dieren en dus op het spotten van Wildlife en mooie watertjes etc.   

Wat moet ik dan doen en wat beter overslaan?
Het is overigens lastig plannen omdat ik nog geen definieve route/tickets heb....hoe doen jullie dat?
Ik heb al een hoop verslagen gelezen, ook van Marianne en daar heb ik al veel aan gehad. Maar de meesten zijn toch een stuk energieker dan wij...haha. ;D
Ik hoop op leuke tips, vast bedankt!!
#1 - 08-09-2012, 14:38 uur
« Laatst bewerkt op: 12-09-2012, 11:53 uur door marjoleinw »
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Old Faithful

Hoi,

Mijn eerste tip zou zijn om de route van dag tot dag met afstanden en reistijden uit te schrijven en erbij te zetten wat je van plan bent te gaan doen. Op die manier krijg je een beter idee van wat wel haalbaar is en wat niet. Je ziet dan ook beter of je nog dagen over hebt.
Ik zou voor Grand Teton N.P. en Yellowstone N.P. meer dan drie nachten uittrekken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 08-09-2012, 16:51 uur
Groet,

Old Faithful

marjoleinw

Dank je wel voor de reactie. >:D Ik ben ook van plan het uitgebreider op te schrijven maar ik weet nog niet wat ik moet doen en moet zien als ik geen uitgebreide trails ga doen. Heb ik ook dan meer nachten nodig in Yellowstone en omgeving of kunnen we de hoogtepunten dan met de auto doen met af en toe een half uurtje wandelen?
Misschien een stomme vraag maar dat weet ik echt niet....
Yosemite hebben we een paar jaar geleden ook in 2 dagen "gedaan".

#3 - 08-09-2012, 17:30 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Marianne

Yellowstone is erg groot, en je kunt er heel veel doen met de auto en korte wandelingen. Neem wel de tijd daar, zeker las je graag wildlife wilt spotten. Ook Grand Teton is daarvoor zeer geschikt. Ik zou 2 nachten GT doen en minimaal 3 nachten Yellowstone. Wij hebben daar ook nauwelijks gewandeld; de langste - en zwaarste wandeling - was Uncle tom's Trail als ik me niet vergis. Trek tijd uit voor de geisers, bekijk niet alleen Old Faithful maar ook wat minder frequente en minder bekende geisers zoals de great Fountain geiser (is redelijk goed te voorspellen).  En ga eens met een ranger op stap. Dat zijn vaak korte wandelingen, maar je ziet dingen die je anders niet ziet, en je hoort erg interessante verhalen.
Tussen LA en LV zou je in Death valley kunnen overnachten, maar wellicht hebben jullie dat al gedaan. Of overnacht bij Twentynine Palms en ga heel vroeg 's morgens naar Joshua Tree, zodat je de ergste hitte daar wat ontwijkt.
Ik zou het toch echt eens per dag uitschrijven want dan is het wat makeklijker commentaar en aanvullingen te geven. En ik begrijp nu ook niet alles. Willen jullie de GC doen tussen LV en Page?

Marianne
#4 - 08-09-2012, 19:18 uur

Hans B

Vliegen op Salt Lake City lijkt mij een goede keus.
Vanaf daar naar het noorden Yellowstone (4 dg) en Grand Teton (1 dg).
Vervolgens richting San Francisco, deze route geeft veel mogelijkheden.
Je kunt eerst richting de kust (Oregon, Californië) of anders door de woestijn (Utah, Nevada).
Kijk zelf waar je voorkeur naar uitgaat.

In Yellowstone  is het meeste met de auto te doen, maar eenmaal op de parkeerplaats aangekomen zal er gewandeld moeten worden. Soms 5 minuten, maar ook wel 2 uur (rondje bij Old Faithfull bijvoorbeeld).
Niet alleen wandelen is vereist, maar ook soms blijven zitten, wachten tot een geiser gaat spuiten.
#5 - 09-09-2012, 10:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marjoleinw

Bedankt Marianne en Hans voor jullie tips, de Furnace Creek Ranch in Death Valley hebben we inderdaad al gedaan en hoeft voor mij niet nog een keer.
Yosemite slaan we ook over. The Crand Canyon lijkt mij nou ook niet zo bijzonder maar iedereen zegt dat je dat niet over kunt slaan dus okee, vooruit, daar zullen we dan ook maar een stukje van meenemen mits het niet te ver om is.
(sorry kale rotsen vind ik niet zo leuk en heb ik met een half uur wel gezien)

En Hans, gewoon wandelen vind ik niet zo erg maar door mul zand berg op of vlak langs een afgrond op rotsen vind ik geen vakantie maar afzien. ;D
Zitten wachten op een geiser lijkt mij heerlijk!

Ik ga verder met het verslagen lezen en foto's kijken en ga aan de hand daarvan dan de boel wat meer uitschrijven. Meer tips (ook van leuke verslagen) blijven welkom!  xx

#6 - 09-09-2012, 13:47 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Hans B

Wandelen in Yellowstone naar de bezienswaardigheden is over asfalt, anderzins verharde paden (schelpen) of boardwalks. Echt niet door het mulle zand.
#7 - 09-09-2012, 13:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TondeG

The Crand Canyon lijkt mij nou ook niet zo bijzonder maar iedereen zegt dat je dat niet over kunt slaan dus okee, vooruit, daar zullen we dan ook maar een stukje van meenemen mits het niet te ver om is.

Pffffff  zou je het dan wel doen, is wel een hele opgave hoor. ;) Het zal je meevallen en vooral als je een nacht op het park verblijft. Bijvoorbeeld Bright Angel Lodge. Succes !
#8 - 09-09-2012, 15:56 uur

marjoleinw

Ik weet niet of het lukt maar de route gaat ongeveer dit plaatje worden. En dan betekenen de blauwe punten niet persé de overnachtingsplekken. Die staan nog helemaal open.
Hier vind je evt. de link; https://maps.google.nl/maps/ms?msid=205238683987169500668.0004c94516a73bd0eb9c3&msa=0&ll=41.162114,-115.72998&spn=10.219791,25.378418

O, jammer plaatje toevoegen lukte dus niet....

@ Hans, gelukkig, dan moet het wel lukken!  En TondeG, iedereen zegt het dus wie weet ? ;-)

Overigens zag ik dat de meeste tickets nu rond de 1200,00 zijn maar met Icelandair naar Denver is nu in juli/augustus 740,00.
Dat scheelt wel erg veel maar is weer een stuk verder rijden. Nou gok ik erop dat er nog wel aanbiedingen zullen komen maar ik dacht, ik deel het toch maar even.
#9 - 09-09-2012, 15:59 uur
« Laatst bewerkt op: 09-09-2012, 16:05 uur door marjoleinw »
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Hans B

Wellicht is een ticket naar San Francisco goedkoper dan naar Salt Lake City.
Salt Lake City en dan eigenlijk de staat Utah heeft ook een hoge state tax, i.v.m. het huren van je auto.
Moet je de route andersom rijden.

In zou er niet zo 1-2-3 op rekenen, dat de prijzen voor het hoogseizoen erg ver gaan zakken.
Icelandair is over het algemeen erg goedkoop.
Kijk even naar prijzen op San Francisco, of anders wordt het een heel ander rondje vanaf Denver.
#10 - 09-09-2012, 20:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ik zie in je 2009 route dat je LA en SF al een keer gedaan hebt.
Is het niet mogelijk je route juist aan de oost kant van Yellowstone te doen?

Denver kun je natuurlijk ook mooi op vliegen. Wij kiezen voor een one-way omdat we Vegas nog een keer erbij willen, maar je kan dit ook prima combineren met Zion / Bryce / Moab / Canyonlands / Arches.

In mijn topic zijn diverse mogelijkheden al besproken. Misschien heb je er iets aan.
#11 - 10-09-2012, 10:24 uur

marjoleinw

@Hans, bedankt, we houden de vertek- en landingsplaats nog maar even open en ik bekijk gewoon alle mogelijkheden op diverse sites.

@Dirc, ook bedankt, ja klopt, het rondje San Diego, LA, SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas hebben we al gedaan.
Ik vond de kustroute daar super mooi en zou die graag nog eens doen, Mono Lake en de dieren in Yosemite vond ik ook geweldig. Death Valley en SF waren favoriet bij mijn man Huub. Zoonlief wil persé naar Vegas. Vandaar dat we San Diego en Yosemite nu over willen slaan en Yellowstone voegen we toe omdat dat ons alle drie erg mooi/leuk lijkt.
En tja dan kom je op weg naar Las Vegas weer langs al die kale rotstoestanden waar ik niks mee heb. ;)
En jouw topic blijf ik volgen!
#12 - 12-09-2012, 11:53 uur
« Laatst bewerkt op: 12-09-2012, 11:55 uur door marjoleinw »
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

marjoleinw

Even een update van de plannen. We blijven ermee bezig en ik blijf kijken naar tickets, zodra ik zeker weet dat mijn contract wordt verlengd en ik zie een goede prijs, gaan we boeken.
Lastigste punt is of we een rondje maken of niet. Plan is om te vliegen naar Denver (of SLC of Jackson) en dan van San Francisco terug. Of andersom want de drop-off kosten zijn redelijk hoog en ietsje goedkoper als we juist eindigen in Denver. Tickets zijn meestal ook iets duurder dan wanneer heen en terug vanaf het zelfde vliegveld. We hebben nu 22 dagen ingepland maar we willen waarschijnlijk 24/25 dagen gaan dus ik kan nog extra overnachtingen inplannen.
Dit is wat we ongeveer willen gaan doen/zien. Op- of aanmerkingen zijn welkom!

Routeplanning voorbeeld:
Dag 1   Denver     aankomst   overnachting Denver
Dag 2   Via Rocky Mountains National Park->Rock Springs?  568 km – ca. 5 uur 31 min.
Dag 3   Teton bekijken ->   Jackson Hole  289 km – ca. 3 uur 23 min

Dag 4   Teton bekijken en daarna door naar -> 125 km – ca. 1 uur 41 min. -> Yellowstone
Dag 5   Canyon Lodge&Cabins (bijv.)   -> Yellowstone bekijken

Dag 6   Canyon Lodge&Cabins   -> Yellowstone bekijken
Dag 7    Yellowstone -> 's morgens nog Yellowstone bekijken, 's middags 268 km – ca. 3 uur 19 min ->Blackfoot ofzo
Dag 8   naar ? voor Bryce  ongeveer 700 km. (lake powell ook??)

Dag 9   van ? naar Grand Canyon North Rim  ->Hurricane??= 470 km- 6 uur 55 min.
Dag 10     Hurricane? -> Las Vegas 227 km – ca. 2 uur 20 min
Dag 11     Las Vegas
Dag 12     Las Vegas
Dag 13     Las Vegas
Dag 14     Las Vegas-> Los Angeles -> 427 km – ca. 4 uur 24 min

Dag 15     Los Angeles (Warner Bros, Walk of Fame,)
Dag 16     Los Angeles (Santa Monica, shoppen, strand?)
Dag 17     Los Angeles -> Santa Barbara  (via Malibu dagje strand)   153 km – ca. 1 uur 45 min.
Dag 18     Santa Barbara -> via Julia Pfeiffer Burns State Park-> Monterey (of eromheen) 369 km – ca. 4 uur 34 min
Dag 19     Van Monterey naar San Francisco  215 km – ca. 2 uur 28 min
Dag 20     San Francisco
Dag 21     San Francisco
Dag 22     San Francisco
#13 - 17-10-2012, 14:00 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

TondeG

Hoi Marjolein, je hebt ervaring met je vorige reis en ik zie afstanden en reistijden die er niet om liegen. Zijn dat google reistijden, ervaring leert dat dit vaak nog langer is en dan zitten er wel hele lange dagen tussen. 
#14 - 17-10-2012, 15:25 uur

Dirc

Vooral dag 2, 8, 9, 14 lijken mij erg lang.

De reden dat mijn route anders loopt is mede ook omdat Rocky => Yellowstone niet echt spannend is maar wel redelijk lang. Hetzelfde geld voor Yellowstone => Vegas
In RMNP wordt ook aangeraden meer dan 1 dag te blijven omdat je dag 1 erg moet wennen aan de hoogte.

Vind je niet dat je wat weinig tijd pakt voor RMNP en Yellowstone. Ik zie ook dat je 2 dagen (8 en 9) totaal 1200 km bijna rijdt om in Bryce te komen.
Waarom schrap je niet wat zaken uit je route....of is er een logischere route te vinden?

Als ik puur de hoofdlijnen uitzet in google maps kom ik al op meer dan 3300 KM puur reisafstand. Dan heb je nog geen omwegen of scenics.
Denver - Yellowstone - Las Vegas - LA - SF



Je kan natuurlijk binnenlandse vluchten overwegen (Billings - Denver of Billings - Vegas)
#15 - 17-10-2012, 15:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15