Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotel bij Yosemite

Discussie gestart

Wuppie

Weer eens een vraagje.  ;)

Ik denk dat wij al iets moeten boeken voor Yosemite. Ik zag nu Curry Village B&B voor $ 222 voor 2 nachten. Dat is een "unheated tent". Ik begrijp dus dat ze daar geen "gewone" kamers (met wc) hebben (of althans niet die nog vrij zijn)?

Weet iemand of er vlak bij het park nog een (betaalbaar) hotel/motel is? Ik heb eigenlijk maar één eis, en dat is een eigen wc.
#1 - 21-04-2009, 13:03 uur

Marianne

Er is wel degelijk iets te krijgen in Curry Village met een eigen wc. Je hebt een paar gewone kamers (Stoneman Room) en ook cabins with bath. Maar de beste deals zijn altijd erg vroeg volgeboekt.
Als je iets in Curry Village neemt dan zou ik trouwens voor alleen accommodatie kiezen en geen ontbijt erbij, dan kun je zelf kiezen wat je met het ontbijt gaat doen (buffet bij CV, iets luxer bij de Lodge, of zelf een broodje maken).
Als je op www.yosemitepark.com kijkt en een datum invult en dan een keuze maakt onder hotels, zie je op welke data er iets vrij is in het betreffende hotel. Zelfs de lodge heeft nog wel wat vrij in september, is ook mooi om te zitten.

Jammer dat je niet eerder hebt gekeken naar accommodatie in Yosemite (ik schreef vorig jaar al dit: "Er zijn genoeg hotels die je langer dan een jaar van te voren kunt reserveren. Als je naar Yosemite gaat en je wilt in het park zitten, boek dan zo snel mogelijk, dan heb je de meeste kans op iets betaalbaars op een goede locatie.")

Had je al bedacht of je je route linksom of rechtsom gaat maken? Ik ben een voorstander van zo vroeg mogelijk naar Yosemite (meer water in de watervallen en beter weer) maar je zou ook kunnen kijken naar de beschikbaarheid van de accommodatie en daar je route op aanpassen.

Marianne
#2 - 21-04-2009, 13:36 uur

melvin

hoi,

bij yosemite zaten wij in het plaatsje oakhurst, dit ligt op zo'n 20 minuten rijden van het park.
wij zaten hier in het oakhurst lodge (het heeft een eigen badkamer met toilet, er is ook gratis ontbijt), dit hotel (lodge) beviel ons goed en is ook niet duur.

gr. melvin
#3 - 21-04-2009, 14:42 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

lex

Wij logeren in Mariposa "Yosemite Way Station"!
#4 - 21-04-2009, 16:31 uur

Marianne

hoi,

bij yosemite zaten wij in het plaatsje oakhurst, dit ligt op zo'n 20 minuten rijden van het park.
wij zaten hier in het oakhurst lodge (het heeft een eigen badkamer met toilet, er is ook gratis ontbijt), dit hotel (lodge) beviel ons goed en is ook niet duur.

gr. melvin
Melvin,

Helemaal terecht als je het hebt over de afstand tot aan de ingang van het park, maar vermeld dan ook even dat het daarna nog meer dan een uur rijden is naar Yosemite Valley.
Ook Mariposa ligt ver van Yosemite Valley. Nog afgezien van de afstand: in een drukke periode sta je ook nog te wachten voor de ingang, je hebt geen gelegenheid om nog een avondrpogramma bij te wonen, en je mist het parkgevoel als je niet in het park overnacht. Mar je hebt wel meer luxe voor minder geld.

Marianne
#5 - 21-04-2009, 16:37 uur

melvin

hoi marianne,

je hebt gelijk, ik zal erop letten dit voortaan te vermelden ;).

gr. melvin
#6 - 21-04-2009, 19:11 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Wuppie

Er is wel degelijk iets te krijgen in Curry Village met een eigen wc. Je hebt een paar gewone kamers (Stoneman Room) en ook cabins with bath. Maar de beste deals zijn altijd erg vroeg volgeboekt.
Als je iets in Curry Village neemt dan zou ik trouwens voor alleen accommodatie kiezen en geen ontbijt erbij, dan kun je zelf kiezen wat je met het ontbijt gaat doen (buffet bij CV, iets luxer bij de Lodge, of zelf een broodje maken).
Als je op www.yosemitepark.com kijkt en een datum invult en dan een keuze maakt onder hotels, zie je op welke data er iets vrij is in het betreffende hotel. Zelfs de lodge heeft nog wel wat vrij in september, is ook mooi om te zitten.

Jammer dat je niet eerder hebt gekeken naar accommodatie in Yosemite (ik schreef vorig jaar al dit: "Er zijn genoeg hotels die je langer dan een jaar van te voren kunt reserveren. Als je naar Yosemite gaat en je wilt in het park zitten, boek dan zo snel mogelijk, dan heb je de meeste kans op iets betaalbaars op een goede locatie.")

Had je al bedacht of je je route linksom of rechtsom gaat maken? Ik ben een voorstander van zo vroeg mogelijk naar Yosemite (meer water in de watervallen en beter weer) maar je zou ook kunnen kijken naar de beschikbaarheid van de accommodatie en daar je route op aanpassen.

Marianne

Wij zouden daar van 1 t/m 3 okt. zitten. Tja, misschien hadden we wel eerder moeten kijken, maar toen wisten we ook nog niet precies hoe en wat en wanneer. Maar ik zal nog eens even goed gaan zoeken dan op die site.  :)

https://smsworldbeg.dncinc.com/yosemite/BookingEngine.aspx?&wsi=&rad=10/1/2009&rdd=10/3/2009&rca=2&rcc=0&rcp=

Dit is wat ik dan krijg. Zit volgens mij geen kamer met wc in Curry Village bij.....  :'(
#7 - 22-04-2009, 12:03 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2009, 12:22 uur door Wuppie »

Marianne

Op 1 oktober heb je nog voldoende mogelijkheden, je zou ook de Stoneman Room (standard room) kunnen doen. Misschien voor 1 oktober een cabin of room boeken en voor de andere nachten iets anders, en dan wellicht veranderen als er iets anders vrij komt?

Marianne
#8 - 22-04-2009, 22:00 uur

Wuppie

Ik zie die Stoneman Room er niet bij staan of ben ik nou gek?  :P
#9 - 23-04-2009, 12:07 uur

Marianne

Als je in het eerste scherm de datum invult (1 okt in dit geval) dan krijg je een scherm met de beschikbare dagen. Onder hotel klik je dan Curry Village aan. In het overzicht daarnaast klik je vervolgens op select room types, en dan zie je de Stoneman Room erbij staan.

Marianne
#10 - 23-04-2009, 12:53 uur

Wuppie

Ah ja, ik had het net iets anders gedaan, maar komt op hetzelfde neer denk ik. Krijg nu de melding "no rooms available", dus ik zal het regelmatig checken, wellicht komt er voor die tijd nog iets vrij.

Thanx in ieder geval!!  :afro:
#11 - 23-04-2009, 13:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15