Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotels / motels west usa

Discussie gestart

sannelba

Hallo allen,

Super fijn, deze info op dit forum! Hier kan ik wat mee!
Ik wil een lijst maken met de door jullie aanbevolen hotels / motels, aangezien we deze boeken als we daar zijn. Ik had al begrepen dat op een aantal plekken het moeilijk zal zijn om daar een hotel / motel in de buurt te krijgen (zoals Yosemite). Het is dan ook niet heel erg als we er iets vanaf zitten en een stuk (je) moeten rijden. We vertrekken volgende week vrijdag 21 mei.
Onze slaapplaatsen zijn:

- Los Angeles
- Joshua Tree
- Grand Canyon
- Monument Valley
- Page
- Bryce Canyon
- Zion
- Las Vegas
- Death Valley (of een plaatsje in de buurt ivm hitte / kou)
- Sequoia
- Yosemite (zal lastig worden)
- San Francisco
- Pismo Beach (of iets anders leuks in de buurt aan de kust)
- Los Angeles

Alle tips zijn van harte welkom, alvast super bedankt!

Groetjes Sanne
#1 - 12-05-2010, 14:36 uur

Marianne

Hou er rekening mee dat een eindje extra rijden wel 1,5 uur kan zijn in het geval van Yosemite (als je in Oakhurst terecht komt). Ik zou proberen daar wel iets te vinden (zie www.yosemitepark.com ), je zit er niet aan vast want je kunt tot 24 uur van te voren annuleren.

- Los Angeles - afhankelijk van wat je wilt doen. Voor Hollywood en Universal Studios  ligt Orchid Suites goed
- Joshua Tree - Twentynine Palms ligt het best
- Grand Canyon - ik vind iets aan de rim het mooiste, zie www.xanterra.com . Altenraief dichtbij is Tusayan.
- Monument Valley - wij zaten in een cabin op de camping, zie ons 2008-verslag. Erg leuk. Wel van te voren reserveren, er zijn er maar 3. In het park betaal je erg veel, kijk anders bij de San Juan Inn in Mexcian Hat.
- Page - keuze genoeg, maar kan wel vol zitten. Wij zaten in de BW Arizona Inn, zie ons 2008-verslag.
- Bryce Canyon - dicht bij het park heb je Ruby's Inn, Bryce View Lodge en de BW. Andere mogelijkheden in Tropic.
- Zion - het allermooiste is de Desert Pearl Inn, in SPringdale, maar wil je wat goedkoper dan is de Canyon ranch Motel ertegenover ook een goede keus.
- Las Vegas - hier lopen meerdere topics over, zoek maar eens. FLamingo is ons goed bevallen omdat het heel centraal op de strip ligt.
- Death Valley (of een plaatsje in de buurt ivm hitte / kou) - het is heet in DV, maar de kamers hebben airco, dus de hitte is geen reden om niet in DV te gaan zitten. Ik vind het erg mooi omdat je tegen de avond en in de ochtend veel mooier licht hebt.
- Sequoia - ook hier heb je grote afstanden in en naar het park. Je kunt in sequpoia gaan zitten, of in Kings Canyon. In 2006 zaten wij in Grant Grove, zie ons 2006-verslag vanaf 3 augustus.
- Yosemite (zal lastig worden) - buiten de vallei is El Portal de beste keus. Of kijk in Groveland. Ik hoor ook wel goede verhalen over de Yosemite Bug. Ik heb alleen ervaring met verschillende  accommodatie in het park.
- San Francisco - de Columbus Motor Inn is ons in 2008 goed bevallen. Prima ligging en gratis parkerenn. Of kijk naar de Townhouse motel.
 - Pismo Beach - wat mij nog eens leuk lijkt is de Ripplewood Resort in Big Sur. Niet iets om zonder te reserveren te doen denk ik, maar dat geldt voor de hele kust als je niet de hoofdprijs wilt betalen.

Marianne
#2 - 12-05-2010, 16:27 uur
« Laatst bewerkt op: 12-05-2010, 16:29 uur door Marianne »

sannelba

Hoi Marianne,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Erg fijn deze lijst. Ik had al gekeken voor Yosemite maar idd, alles is vol (was te verwachten).
Als je nog andere tips of ideeen hebt, ik hoor het graag!

Groetjes Sanne
#3 - 14-05-2010, 09:53 uur

Ine

Als je IN death valley wilt overnachten moet je dat zeker reserveren. Er zijn weinig hotels die snel vollopen en je meot dan een eind doorrijden.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Monument Valley. In Mexican hat is beperkt accommodatie en zelfs hotels in Kayenta kunnen aan het eind van de dag volzitten.
Rond Yosemite is El Portal het dichtst bij het park gelegen. daar staan 2 hotels.
Zoek dus zeker op tijd naar een hotel onderweg.
#4 - 14-05-2010, 11:20 uur

Zitasnel

Als je bij de ingang van Yosemite bent en nog een slaaplaats hebt, kunnen ze je daar helpen. Wellicht is het zinnig om via internet alvast reserveringen te maken in de gebieden waar je hier over hebt kunnen lezen dat het moeilijk kan worden. Als ik er zelf rijd ga ik altijd rond een uur of vier/vijf een motel zoeken, en het is me altijd gelukt. Ik denk dat je op de meeste plaatsen heel gemakkelijk wat vindt. Op de meeste plaatsen kun je internet op, als je dan een laptop bij je hebt kunt je smorgens een boeking vanuit je motel kamer doen voor diezelfde avond.
Veel plezier op je reis!
Zita
#5 - 15-05-2010, 19:49 uur

sannelba

Hallo,

Bedankt weer voor de reacties. We zijn nu bezig om een aantal hotels op papier te zetten die beschikbaar zijn en deze vanuit onze hotelkamer te reserveren. Misschien nemen we ook de laptop wel mee ja. En van die ingang bij Yosemite is wel een goed idee. We hebben daar nog steeds geen slaapplaats gevonden. Daarnaast is Death Valley ook geen makkie, we overwegen nu om er alleen 'doorheen' te rijden en ergens anders te slapen/ Waar slapen is dan wel de vraag.
Weet iemand een leuke tussenstop om te overnachten tussen Zion en Las Vegas?

Alvast bedankt weer!
Groetjes Sanne en Jeroen
#6 - 15-05-2010, 23:16 uur

sannelba

Hoi hoi, hier zijn we nog een keer!

we hadden ook nog een vraag over de motels/hotels rond de nationale parken. Wat kost zo'n slaapplek gemiddeld?
Als we hier op booking.com kijken worden we vaak niet vrolijk van de prijzen. Vaak 170 dollar per nacht!
Ik neem aan dat de motels daaromheen wel wat goedkoper zijn.

Groetjes Sanne en Jeroen
#7 - 15-05-2010, 23:56 uur

Marianne

Wat de prijzen in de parken betreft: ik heb al de sites voor Yosemite en de Grand Canyon en Death Valley gegeven, daar kun je de prijzen vinden. 170 dollar kan, sommige accommodatie is goedkoper, maar daar moet je op tijd bij zijn. Check regelmatig de accommodatie in Yosemite (Curry Village is de beste optie), er kan wel wat vrijkomen. Bellen helpt ook wel eens. Voor buiten Yosemite had ik ook al wat mogelijkheden gegeven. En ja, hoe verder van het park, hoe goedkoper het is. Maar je houdt dan wel minder tijd voor de parken zelf over.
Duurdere overnachtingen in de parken kun je weer compenseren door wat goedkopere overnachtingen ergens anders. Voor Bryce en Zion hoef je niet in het park te zitten, de afstand tot het park is daar niet zo groot als bij yosemite. Als je langs de kust iets verder van de kust gaat zitten wordt het ook goedkoper. Leg daar ook iets vast, het kan moeilijk zijn om iets te vinden, zeker in het weekend. en hou rekening met Memorial Day, ik weet niet uit mijn hoofd wanneer dat is, maar alles zal dan zeker vol zitten.

Marianne
#8 - 16-05-2010, 00:29 uur

houtsmaaa

Wat Marianne zegt klopt en voor Grand Canyon kun je ook prima in tusayan zitten in plaats van in het park. Best western hadden wij daar, weet niet of je mijn vorige reactie op een ander bericht hebt gelezen? Nog gekeken naar de anwb reisgids? Echt handig en informatief ..
#9 - 16-05-2010, 07:46 uur

poekie

Wat Marianne zegt klopt en voor Grand Canyon kun je ook prima in tusayan zitten in plaats van in het park. Best western hadden wij daar, weet niet of je mijn vorige reactie op een ander bericht hebt gelezen? Nog gekeken naar de anwb reisgids? Echt handig en informatief ..


Zou graag willen weten welke anwb reisgids jullie bedoelen
#10 - 16-05-2010, 08:44 uur

Zitasnel

Californië heb ik regelmatig op de bonnefooi rondgereden. Er zijn genoeg goedkope motels onderweg. De eerste slechte moet ik nog tegen komen. Bedluis komt wel voor. Ik had het vorig jaar opgelopen in een hotel bij het vliegveld van SF. Een gerenomeerd hotel waar vlieg personeel overnacht. Na de melding aan het hotel hebben ze de kamer direkt gedesinfecteerd.
Ik had zelf buiten Yosemite overnacht en vond het totaal geen bezwaar. Je bent dan ook in de gelegenheid nog even wat eten te kopen tegen normale prijzen voordat je het park weer inrijdt.
Zita
#11 - 16-05-2010, 09:24 uur

houtsmaaa

Wat Marianne zegt klopt en voor Grand Canyon kun je ook prima in tusayan zitten in plaats van in het park. Best western hadden wij daar, weet niet of je mijn vorige reactie op een ander bericht hebt gelezen? Nog gekeken naar de anwb reisgids? Echt handig en informatief ..


Zou graag willen weten welke anwb reisgids jullie bedoelen

ik zal morgen het isbn nr even bekijken, boekje ligt nu in de auto, en dan post ik het hier of ik stuur je een pm.
Groeten uit SF.
#12 - 16-05-2010, 09:53 uur

Marianne

Ik denk dat je de ANWB Wereldreisgids Verenigde Staten Zuid-West bedoelt? Het ISBN nr is 9789018026981.  Ik ken het zelf niet maar ik heb er al meer positieve geluiden over gehoord.
Ik vind zelf de Lannoo gidsen ook erg handig, vooral omdat die ook routes beschrijven.

Marianne
#13 - 16-05-2010, 11:15 uur

houtsmaaa

Klopt wat Marianne zegt, heb het nog even nagekeken. Zijn nu namelijk (tussen de aswolken door) net thuis. Het avontuur is weer voorbij, erg jammer. Maar over de reisgids.. Kost ongeveer 25 euro in is erg de moeite waard,. Alvast een fijne vakantie ..
#14 - 18-05-2010, 22:06 uur

sannelba

Hallo,

Allen erg bedankt voor alle tips! Vrijdag is het zover......
Groetjes Sanne
#15 - 19-05-2010, 21:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15