Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp bij reisroute aub?

Discussie gestart

kojtl1000

Hallo iedereen,

We zien door het bos de bomen niet meer. We zijn een tijdje Amerika en Canada afvallig geweest  :-\  (hebben ons heil gezocht in Australie en Nieuw-Zeeland), maar volgend jaar is het weer zover. Echter, het noord-westen van Amerika en Canada is voor ons een groot vraagteken. We willen heel graag dit gedeelte bezoeken, maar lezen over zoveel mooie plaatsen zodat het heel moeilijk is om onze route samen te stellen. Kunnen jullie ons hierbij helpen en eventueel een aantal alternatieven voorstellen?
Volgende gegevens:
- we gaan dus met een auto rondrijden en verblijven in hotels
- we willen ongeveer een 3-tal weken ter plaatse zijn
- we zouden willen vliegen (en ook terug vertrekken) op Seattle (tenzij jullie voordelen voor de te volgen route zien om te vliegen op een andere stad, eventueel in Canada)
- we willen heel graag Seattle, Vancouver, Vancouver Island, Olympic NP, Yellowstone, Glacier NP, Banff, Jasper, Grand Teton en Lake Louise in de route opnemen.

Kunnen jullie ons helpen met het samenstellen van de route en ons eventueel een aantal tips meegeven?

Alvast heel erg bedankt voor jullie input.

Koen
#1 - 12-09-2007, 20:21 uur

Hans B

Hallo Koen,
over een iets uitgebreider rondje met Calgary en Edmonton, hebben wij met onze camper 6 weken gedaan.
Je route kan wel, maar een week extra of minimaal enkele dagen extra zou fijner zijn.
De route is 3 weken wel te reizen, maar je bent dan behoorlijk aan het rijden en neemt te weinig tijd om te genieten.
Het eerste deel Seattle, Olympic NP, Vancouver Island en Vancouver kun je al wel 3 weken verblijven,
Wij zijn Seattle (3), Olympic (2), Vanc.Isl (3) en Vancouver (3) dagen geweest.
Jasper (1), Banff (1), Lake Louise (1) en Glacier NP (1)
Yellowstone NP (minimaal 3, liefst 4) en Grand Teton (1)
Niet meegerekend zijn de dagen dat je van de een naar de andere plek moet reizen en natuurlijk de vliegdagen.
Wellicht is te overwegen om vanaf Salt Lake City terug te reizen, dat scheelt misschien weer.

Hans
#2 - 13-09-2007, 02:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BelCan75

Hallo Koen,

Ik ga akkoord met Hans, voor zo'n reis zou ik toch minstens 4 weken uitstrekken.  Je kan bijvoorbeeld ook in Seattle aankomen en vanuit een andere stad terug vliegen zodat je je route maar enkel weg moet doen en geen loop moet maken.  Het is maar een voorstel en ik weet niet voor hoever dat in jullie schema zal passen.  Als je van de natuur houdt dan zou ik zeker iets minder dagen doorbrengen in de stad en wat meer dagen in de Nationale Parken.  Ik zie dat Hans 3 dagen in Seattle heeft doorgebracht en 3 in Vancouver...wat zeker mag...ieder heeft zijn eigen keuzes natuurlijk.  Maar ik zou daar 2 dagen Vancouver en 2 Seattle van maken zodat je 2 dagen extra hebt in de Canadese Rockies.  Ik weet nu niet hoe Hans dit ervaren heeft en of hij liever wat meer dagen had gehad in deze parken?  Je moet zelf een beetje beslissen wat jullie ECHT willen zien en wat niet zo belangrijk is. Op die manier kan je er een route rond zetten, want alles ga je toch niet gezien krijgen.   Ik denk dat het beter is om wat langer op sommige plaatsen te blijven en iets minder verschillende plekken te zien zodat je echt kan genieten van de omgeving en niet elke dag weer moet gaan rijden.  Dan is het zo van auto in en auto uit, even rondkijken wat foto's maken en weer weg.  Maar zoals ik al zei...ieder heeft zijn eigen manier van reizen.   Dus maak een lijstje van de dingen die je ABSOLUUT wil zien en doen zodat je daar een route aan kan vast maken.

Zelf ben ik het meeste bekend met het Canada gedeelte van je reis alsook met Olympic National Park waar we pas geweest zijn (SCHITTEREND).  Voor een leuke rondreis door Canada kan je eens kijken op mijn reisroute, daar kan je misschien een deel van gebruiken voor jullie mogelijke route.  Je kan de reisroute vinden op: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html er zijn 5 pagina's in totaal. 

Veel succes ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :)
#3 - 14-09-2007, 23:09 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


Marianne

Hallo Koen,

Hoewel wij niet bekend zijn met Canada, ga ik mee met wat hierboven is gezegd over de lengte van de route; het zal erg veel worden voor 3 weken. Voor Yellowstone is drie dagen minimaal aan te raden, Olympic NP minstens 2 dagen, Glacier 2 dagen etc. En als je in Washington bent is het jammer om niet ook Mount Rainier en Mt St Helens te bezoeken.
Als je Yellostone weglaat wordt het misschien wat makkelijker in te plannen allemaal, want daar zul je aan reis en verblijf veel tijd mee kwijt zijn (het is al een ruime dag rijden vanuit Glacier).

Voor het noordwesten van de VS kun je eens in ons reisverslag 2006 kijken.

Marianne
#4 - 15-09-2007, 10:45 uur

kojtl1000

Ondertussen hebben we de route voorlopig uitgezet:

Brussel - Seattle (2 dagen)
Seattle - Mount Rainier (1 dag)
Mount Rainier - Olympic NP (2 dagen)
Olympic NP - Vancouver (2 dagen)
Vancouver - Vancouver Island (1 dag)
Vancouver Island - Kamloops (1 dag)
Kamloops - Jasper (1 dag)
Jasper - Banff (1 dag)
Banff - Glacier NP (1 dag)
Glacier NP - Yellowstone (3 dagen)
Yellostone - Rocky Mountain NP (1 dag)
Rocky Mountain NP - Denver (2 dagen)
Denver - Brussel

Wat denken jullie van deze route? Zijn er zaken op deze route die we overslagen die ook zeker de moeite zijn? Denken jullie dat de dagverdelingen een beetje in proportie zijn? Eventuele tips voor routes tussen bepaalde bestemmingen zijn uiteraard ook altijd welkom.
#5 - 26-09-2007, 09:04 uur

Hans B

Volgens mij kun je van Olympic NP beter via Vancouver Island naar Vancouver, dan andersom.
Sla je Mt.St.Helens over ? Dit is toch zeker een bezoekje waard.

Hans
#6 - 26-09-2007, 17:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BelCan75

Hallo Koen,

Zoals Hans voorstelt kan je best vanuit Olympic National Park naar Vancouver Island gaan.  Je kan vanuit Port Angeles de ferry nemen naar Vcitoria (op Vancouver Island), dan daar 1 nacht blijven en dan van Victoria naar Swartz Bay (ferry terminal) waar je dan de ferry kan nemen naar Vancouver.  Ik zou zeker in de Canadese Rockies (Jasper of Banff) een dag extra nemen want je gaat er gewoon door rijden zonder tijd te hebben om te stoppen.  Deze parken zijn enorm groot net zoals die van de USA en je hebt er toch heel wat tijd voor nodig om het 1 en ander te kunnen zien. 

Ik zou bijna zeggen om Vancouver Island te laten vallen, want met het op en neer varen met de ferry ga je niet veel tijd hebben om veel te zien en dan ben je beter af om niet te gaan.  Je moet niet vergeten dat je toch minstens een half uur tot een uur op voorhand aan de ferry moet zijn en dan hopen dat je geen uur of langer moet wachten, de grenzen zijn ook weer zoiets...soms is het maar 5 minuten wachten en soms is het 2 uren wachten.  Ik zou die extra dag gebruiken in de Canadese Rockies. 

Voor je trip van Vancouver Island (als je die zo gaat houden) zou ik op weg naar Jasper overnachten in Clearwater en niet in Kamloops. Maar jullie moeten maar zien hoe dat uitkomt en of het niet te ver rijden is in 1 keer!

Nog veel succes ermee!

Vele groetjes,
Ann :D
#7 - 27-09-2007, 18:57 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15