Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij reisschema

Discussie gestart

nakay

hallo allemaal,

wij willen volgend jaar in het westen rondreizen.eerst dachten we aan florida maar we gaan nu toch naar het westen.
ik ben al overal aan het kijken maar ik word er helemaal knetter van.ik heb niet echt een reis naar mijn zin  gevonden.
we willen in LA beginnen en eindigen.we willen graag san diego, san francisco en las vegas zien.maar ik heb echt geen idee wat de route dan moet worden.hebben jullie ideetjes?wij hebben 2 kleine kinderen dus liever niet de hele dag in de auto zitten.2 of 3 dagen is niet erg maar niet iedere dag.we willen ook wel grand canyon en death valley zien.hoeft niet perse,maar mag.wij zijn niet van die parkmensen.de reis mag 15,16 dagen duren.misschien beetje kort,maja het kost ook allemaal wat.moeten we hotels van tevoren boeken?het liefst doe ik dat wel omdat er kinderen bij zijn.iemand ook enig idee wat de reis ongeveer gaat kosten zonder zakgeld?om een idee te krijgen.
alvast bedankt voor reacties
groetjes Heidi
#1 - 22-09-2008, 14:26 uur

hdeweert

Hallo Heidi
Ik zou mij eerst eens goed oriënteren waar je heen wilt. Ga eens bij een reisbureau langs en neem wat folders mee. Neem wat reisgidsen door en lees wat reisverhalen op het internet. Kijk naar de dingen die je graag wilt gaan zien en vooral doen en maak aan de hand daarvan een reisplan. De kosten van een dergelijke reis zijn voor iedereen anders. De een gaat met een Camper de ander verblijft in hotels en ga zo maar door. 15 a 16 dagen is niet teveel voor een bezoek aan Amerika
Kijk eerst eens wat je zelf zou willen.
Succes
Harm
#2 - 22-09-2008, 14:40 uur

nakay

we weten al wel wat we willen zien.in LA wil ik zelf 3 a 4 dagen blijven.in san diego naar sea world en de zoo.san francisco wil ik ook langer blijven.ik heb een jaar in amerika gewoond, een uurtje van san francisco af.dus ik zou graag terug wilen naar de plek waar ik gewoond hebt.en las vegas ook een dag of 3.palm springs en santa barbara lijkt me ook leuk.de volgorde van de reis maakt me niet uit.het gaat erom dat de afstanden niet te ver zijn op 1 dag.wel wil ik in LA beginnen.
ik heb nu tickets gezien vanaf brussel naar LA.totale prijs is 3100 euro.volgens mij is dat een redelijke prijs of heb ik dat verkeerd?wij gaan met de auto en niet met de camper.
#3 - 22-09-2008, 16:17 uur

Ine

Persoonlijk vind ik 3 tot 4 dagen LA wel erg veel, zeker als je in totaal zo'n dag of 15 wilt wegblijven.

Overweeg in San Francisco te beginnen, dan hoef je niet meteen een auto te huren voor de eerste 2 dagen.
De 3e of 4e dag Auto ophalen en daarna bezoek je per auto die plek waar je gewoond hebt (misschien 1 overnachting?)

Hierna via de kust weg naar bijv. Monterey/Carmel 1 overnachting, dan naar Santa Barbara, weer 1 overnachting.
LA voor 2 of 3 overnachtingen, San Diego 1 overnachting. (Sea World mag dan interessant zijn, maar ik vraag mij af of je zoiets niet in harderwijk kan bezoeken?).
Dan naar Palm Springs 1 overn. Gr. Canyon weer 1 tot 2 overnachtingen en dan naar Las vegas voor 1 tot 2 overnachtingen.
Dan zit je inmiddels op ca. 12/13 overnachtingen.
Besluit je San Diego over te slaan, dan kan je Death Valley eventueel nog doen, plus minstens 1 overnachting Yosemite en weer de laatste nacht bij de airport S. Francisco.

Alternatief is de route als boven, eventueel met onderweg nog ergens 1 tot 2 extra overnachtingen, maar dan zou je vanaf Las vegas kunnen terugvliegen. Hierbij sla je dan Death Valley en Yosemite over.
#4 - 22-09-2008, 18:26 uur

Hans B

Waarom beginnen én eindigen in Los Angeles.
Het voorstel van INE lijkt mij nog niet zo gek.
Je moet sowieso al veel reizen, probeer dan dit zo efficient mogelijk te doen.
Waarom niet terug vanaf Las Vegas of Phoenix??

Voorbeeld route: SF - Yosemite - LA - SD - LV - Zion - Bryce - Page - Gr.C. - Phoenix.

succes, Hans
#5 - 22-09-2008, 19:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

melvin

hoi,

wat ze idd al eerder zeggen vlieg vanaf Phoenix of wat ik zelf ook een optie vind vanaf San Francisco terug.
misschien is dit een optie (hier vlieg je dus vanaf Phoenix terug):
Los Angeles - Santa Barbara - San Francisco - Yosemite - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix.   
of misschien is dit een optie (hier vlieg je dus vanaf San Francisco terug):
Los Angeles - Palm Springs -  Grand Canyon - Las Vegas - Yosemite - San Francisco.
en aangezien je met 2 kleine kinderen bent kun je beter de hotels van tevoren al boeken.
succes verder het uitzoeken van je vakantie.

gr. melvin
#6 - 23-09-2008, 21:18 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

M&M+D

Ik ben het helemaal met Melvin eens
En boek zeker je hotels met kleine kinderen, weet je wat je hebt en hoeft niet meer te zoeken naar een hotel

Gr. Marian
#7 - 25-09-2008, 00:46 uur

Marianne

Hallo Heidi,
Wanneer willen jullie gaan? In het hoogseizoen of er buiten? En hoe oud zijn de kinderen? Als jullie niet echt in de parken geïnteresseerd zijn is Florida misschien toch niet zo'n gekke keus. Voor mij zijn de parken juist de grote trekpleister van het westen.

Wat de kosten betreft: de vlucht zal de grootste post zijn. Verder de autohuur natuurlijk. Reken voor overnachtingen gemiddeld zo'n 100 tot 150 dollar per nacht. Dat kan veel goedkoper maar dan zit je op minder goede locaties en ik denk dat een zwembad en een ruime kamer ook wel prettig is. Eten is heel erg afhankelijk van wat je wilt, maar hoef niet duur te zijn. Voor de kinderen zal er altijd wel een kindermenu zijn, en het is ook heel normaal om een gerecht te delen - je kunt dan gewoon twee borden vragen. Heel handig bij zo'n echt Amerikaans ontbijt.

Het wordt wel moeilijk om in 15 of 16 dagen alles te zien wat jullie willen doen. Waarom in LA beginnen? Je zou ook in San Diego kunnen beginnen en in LAs Vegas of Phoenix eindigen. Om een idee te krijgen hieronder een voorbeeldroute. Ik zou zelf hierin iets laten vallen, want je hebt hierin weinig tijd voor San francisco en voor de Grand Canyon en omgeving.

1   San diego      
2   San diego      
3   San diego    -   LA
4   LA    -   
5   LA    -   Pismo Beach
6   Pismo Beach    -   Monterey
7   Monterey    -   SF
8   SF    -   
9   SF    -   Yosemite
10   Yosemite    -   
11   Yosemite    -   Death Valley
12   Death Valley    -   Las vegas
13   Las vegas    -   
14   Las vegas    -   grand canyon
15   grand canyon    -   Phoenix
16   Phoenix      

Je kunt ook in SF beginnen en in LA of San Diego  eindigen. Dan Rijd je van SF via Death valley naar Las Vegas en de GC en vandaaruit via San Diego naar LA (of andersom). Schrijf het eens uit voor jezelf, met de plaatsen die je aan wilt doen. Via google maps kun je zien wat de afstanden en reistijden zijn.

Marianne
#8 - 25-09-2008, 22:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15