Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hulp bij rondreis door het westen

Discussie gestart

onno

dat is vreemd ik wilde inloggen en mijn account bestaat niet meer?? heb opnieuw een account moeten aanmaken.



maar goed  bij alamo voor de hele trip zijn de kosten +- 420 /500euro full insurence 20 dgn ofzo tov 1000 euro wat het normaal kost..dus scheelt 50 %.
.... ik weet wel dat  van SF >>> LA OF WEER SF  de auto niet meer beschikbaar is maar wel van LA naar SF OF LA, Vreemd maar waar .

de houvast is dus zeker weten dat we in LA aankomen volgens schema op 27 mei  en vanuit LA ook gaan vertrekken ..maar dan  dus niet eerst VIA  H1  SF  maar via route 66 naar kingman zodat we dan later in juni de Tioga pass (EN DUS GROTERE KANS OP OPEN ZIJN) opgaan. en als deze nou niet open is dan wil ik graag suggesties van hoe het snelst te rijden naar SF VIA DEATH VALLEY EN TOCH EEN STUK yOSIMTE te pakken  :)
#16 - 12-05-2011, 23:04 uur

martinm

Vorig jaar had ik een midsize suv voor 3 weken via http://www.usareisen.de/ gehuurd 600 Euro inclusief alles (tweede bestuurder, tank vol en leeg afleveren, verzekering enz enz) dus zoveel korting is het niet....(auto kwam toen ook bij alamo vandaan)

Net even op de Duitse site gekeken en kwam voor jou periode op 610-670 Euro voor midsize SUV (bij Alamo).
#17 - 13-05-2011, 00:28 uur
« Laatst bewerkt op: 13-05-2011, 00:33 uur door martinm »

onno

thx ik ga kijken ..die prijzen zijn allemaal wel apart ja VAN ALAMO ..de nl alamo.nl is weer een stuk duurder de alamo.com ook  zit j ezo rond de 1300 dollar,,
maar goed ..eens kijken of bij deze duitse alamo wel vanuit SF kan vertrekken en in LA in leveren ..:) bij de NL kan dit NU ook alllen bij de amerikaanse alamo.com ( en juist hier is de 50 % korting )kan het weer  niet ophalen in SF en inleveren in LA  ??? :D

in ieder geval het mooiste zal idd zijn starten in SF en eindigen in LA  scheelt wer autohuur en parkeergeld SF de 1e 3 dagen  :P
#18 - 13-05-2011, 01:03 uur

onno

670 all incl idd bij alamo.de waar jij mij op wees ..

maaar ... >:D

net weer gekeken bij amerikaanse website ( met de speciale korting )  ;)en nu kan het ineens weer wel ?? totaal 390 euro voor midsize suv  dus scheelt wel !!!

Calculate Estimated Total    Estimated Total    
$553.84
Estimated Total in EUR    
€390.25
#19 - 13-05-2011, 01:21 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2011, 11:09 uur door onno »

martinm

Een goede deal denk ik !!
#20 - 13-05-2011, 05:06 uur

Hans B

Als vast staat dat je in SF vertrekt en in LA eindigt, wordt het lastig om Yosemite als laatste te doen.
Mocht je nog kunnen wijzigen in SF - SF dat is het heel goed om Yosemite als laatste in te plannen.

SF - Kustweg - LA - Grand Canyon - Mon.Val. - Page - Bryce - Zion - LV - Death Valley - Yosemite - SF

Het wordt een beetje een haast klus, maar het is wel mogelijk.

#21 - 13-05-2011, 07:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onno

ok bedankt maar weer ...

tis inderdaad links of rechts om..

afh van de tiogapass beter linksom..is deze niet gewoon te vergelijken met de Alpen ??

Moet gewoon even uitzoeken of Tiogapass nou echt super spectaculair is, en niet te vergelijken is bijv met hier de  Alpen en hetzelfde geldt voor Zion..
Kijk GC dat is gewoon een  "must see" maar Bryce is dat zo anders?? Kijk ik heb gewoon niet veel tijd.
Ik heb net bijv filmpjes gezien van bv Dante's peak en andere uitzichten...mooi maar tsja  ik weet van mezelf als ik al een aantal spectaculaire  uitzichten heb gezien ik niet nog veel meer andere hoef te zien..Hetzelfde geldt voor Monument Valley leuk om te zien maar veel te ver om! OP zo n korte trip VAN KRAP 19DGN

Dat zelfde is een beetje met mij in Thailand als je 2 keer zo n buddha tempel hebt gezien dan geloof ik het ook wel.  >:D


Wat mijn beeld van Amerika is is toch echt van de films"de must sees" ...De grote schreeuwerige steden , de lange verlaten wegen,GC ,de typische  wegrestaurants , Death Valley ROUTE 66 , de motellletjes langs de highway, De  Ghost towns.., aquarium bay in Monterney
dingen die je niet zo  snel in Nl/Europa tegenkomt.



moet gewoon deze week even heel goed gaan nadenken wat een must see is voor ons en toch het gevoel krijg niet alleen maar in de auto te zitten..
Over H1 ben ik ook niet uit .. Ik ken de kust van Zuid -Afrika ook erg mooi ..dus of dit dan weer de boel overtreft  ;) rekende houdende met mijn aantal dgn daar moet ik consessies doen..
#22 - 13-05-2011, 09:30 uur

onno

map VAN DE ROUTE

Google geeft zelf al heel mooi aan dat de passen in Yosimite dicht kunne zijn.. Wat ik begrepen heb is dat je dan via bakersfield moet..

is er geen andere weg dwars door het park  ^-^?
#23 - 13-05-2011, 09:56 uur

Marianne

Als je naar Yosemite wilt is de route via de Tioga Pass de kortste en mooiste route. Dus daarom zou ik proberen het zo in te delen dat de kans dat de pas open is het grootste is. En zelfs als je linksom gaat ben je nog niet verplicht Yosemite/de tioga pass aan te doen.

Je "moet" niet via Bakersfield, je kunt ook via de Sonora Pass (de108), of nog iets noordelijker. De CA88 is altijd open. Er is al veel geschreven over alternatieve routes op het forum, probeer de zoekfunctie maar eens, of blader wat rond.
Op deze site kun je zien welke wegen open zijn.
En nee, er is geen andere weg door het park, zie ook de kaart op ww.nps.gov/yose .

Je kunt eens onze reisverslagen bekijken om een idee te krijgen van Yosemite. We hebben de tioga Pass elke keer gereden.

Bryce is echt heel anders dan alle andere parken. Monument Valley is ook weer heel anders, maar dat is wel iets wat ik als eerste zou laten vallen met maar weinig tijd.

Marianne
#24 - 13-05-2011, 10:45 uur

onno


HANDIGE LINK over a;;e ins en outs van CA
http://www.californiatravelexpert.com/
#25 - 14-05-2011, 01:58 uur

onno

Voor de liefhebbers van Yosemite en die geen tijd hebben om alles te lopen en te zien van Yosemite ..(zoals wij @ Dag 4  ;))

hierbij een 17 gigapixel foto genomen vanaf glacierpoint..

vette foto  zoom maar in  :D

klik hier voor de foto





voor meer zie http://www.youtube.com/user/CaliforniaTravelTips
#26 - 16-05-2011, 00:12 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2011, 11:09 uur door onno »

onno

aangezien de kans klein is dat de Tiogapass open is op 30 mei ..heb ik besloten om zo te rijden:
  klik map

Dus
30 mei  San Francisco (** auto ophalen), dan richting –> Mariposa Grove 4:18 hr (* hier wandelen)– glacier point(=dicht Tioga Pass (195)(=dicht) rMariposa Gove -> Fresno (* overnachting) 1:24 hr
31 mei ->Fresno-> Bakersfield-> Lone pINE(*overnachting) 4:35 hr
1 juni -> Lone Pine ->Death Valley->LAS Vegas 4:17 hr

mijn vraag is , deze route ok ..?? ;D  of zouden jullie ergens anders overnachten op die route
#27 - 16-05-2011, 02:57 uur

Marianne

Die vraag over Bryce had ik al beantwoord, en ik denk niet dat iemand hier er anders over zal denken. Of jij het de moeite waard vindt kan ik natuurlijk niet beoordelen.
In je nieuwe route heb je geen tijd voor Yosemite, dus waarom zou je naar de Mariposa Grove gaan? Als je toch onderlangs rijdt kun je beter Kings Canyon/Sequoia NP meenemen. Kijk eens in ons 2006-verslag; wij hebben toen in Grant Grove overnacht.
Als het even kan zou ik proberen in DV te overnachten, dan kun je de mooie uren voor zonsondergang en na zonsopgang meemaken.

Bij de GC moet je echt een overnachting in het park nemen, het is doodzonde om er alleen maar langs te rijden, dan mis je de mooiste uren. Waarom zou je nog helemaal naar Kingman doorrijden?

Ik zou trouwens Monterey vergeten. Het aquarium is heel mooi, maar ik zou er niet voor omrijden om zo'n korte reis.
Op het laatst van de route begrijp ik Hwy1 niet, als je die wilt rijden had je beter in SF kunnen eindigen. Vergeet de kust en gebruik die tijd onderweg.


Marianne


#28 - 16-05-2011, 08:16 uur

onno

Die vraag over Bryce had ik al beantwoord, en ik denk niet dat iemand hier er anders over zal denken. Of jij het de moeite waard vindt kan ik natuurlijk niet beoordelen.
In je nieuwe route heb je geen tijd voor Yosemite, dus waarom zou je naar de Mariposa Grove gaan? Als je toch onderlangs rijdt kun je beter Kings Canyon/Sequoia NP meenemen. Kijk eens in ons 2006-verslag; wij hebben toen in Grant Grove overnacht.
Als het even kan zou ik proberen in DV te overnachten, dan kun je de mooie uren voor zonsondergang en na zonsopgang meemaken.

Bij de GC moet je echt een overnachting in het park nemen, het is doodzonde om er alleen maar langs te rijden, dan mis je de mooiste uren. Waarom zou je nog helemaal naar Kingman doorrijden?

Ik zou trouwens Monterey vergeten. Het aquarium is heel mooi, maar ik zou er niet voor omrijden om zo'n korte reis.
Op het laatst van de route begrijp ik Hwy1 niet, als je die wilt rijden had je beter in SF kunnen eindigen. Vergeet de kust en gebruik die tijd onderweg.


Marianne



bedankt voor de tip ik dacht dat die reuzen bomen nl alleen bij  mariposa grove te zien waren  ^-^ maar nu blijkt van niet .. dus  Kings Canyon/Sequoia NP  is idd een betere optie ..ga ik eens uitzoeken..

waar in death valley is het  leuk om te overnachten ..ik dacht nl dat Lone Pine in DV lag ,,ok er net naast ?

bedankt iig .. we komen er well :)..uiteindelijk


en PS de h1 wil ik een stukje oprijden  gewoon om te zien ..ik dacht misschien is het leuk om hier ergens  een overnachting te doen...weet iemand een leuke plek ..dat niet te ver weer richting SF is ?
#29 - 16-05-2011, 10:35 uur

onno



vraag me alleen af hoe snel het donker wordt in Sequoia NP !!??  iemand ??


#30 - 16-05-2011, 17:30 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2011, 11:10 uur door onno »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15